Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å ta Botox i sinnarynka. Har vært en "rynker" så lenge jeg kan huske, altså at jeg rynker på brynene i tide og utide, spesielt når jeg konsentrerer meg. Etter en lang dag kan jeg få krampe (!) mellom øyebrynene. 

Jeg er ikke interessert i å sette det noen andre steder enn akkurat i sinnarynka. Det jeg lurer på er om det kommer til å se rart ut med lite mimikk akkurat mellom øyebrynene mens resten av panna og smilerynkene er "aktive"? Noen som vet?

Anonymkode: 11368...de7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderer å ta Botox i sinnarynka. Har vært en "rynker" så lenge jeg kan huske, altså at jeg rynker på brynene i tide og utide, spesielt når jeg konsentrerer meg. Etter en lang dag kan jeg få krampe (!) mellom øyebrynene. 

Jeg er ikke interessert i å sette det noen andre steder enn akkurat i sinnarynka. Det jeg lurer på er om det kommer til å se rart ut med lite mimikk akkurat mellom øyebrynene mens resten av panna og smilerynkene er "aktive"? Noen som vet?

Da spør du behandleren så vil dere komme til enighet.  Man mister ikke bevegeligheten i hele pannen osv og man må ikke ta full dose. 

Anonymkode: 3946b...01a

AnonymBruker
Skrevet

Er sterkt vanedannende og dyrt. Koster 4000 kr hver 3.mnd. 

Anonymkode: 9e9e4...7ae

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da spør du behandleren så vil dere komme til enighet.  Man mister ikke bevegeligheten i hele pannen osv og man må ikke ta full dose. 

Anonymkode: 3946b...01a

Ja det forstår jeg, men jeg lurte på om det kunne bli en synlig "kontrast" mellom området der jeg setter Botox og der jeg ikke gjør det. 

Skrevet

Jeg har satt botox i sinnarynken i 10 år. Du vil fortsatt ha noe bevegelighet, såfremt du ikke setter ekstremt høye doser. Så nei, med en edruelig dose, så vil du nok ikke se noen stor kontrast til resten av pannen. Hos meg holder virkningen ca 4 mnd og jeg har i utgangspunktet en kraftig sinnarynke. Betaler kr 1600 pr gang .

Lykke til ☺

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen andre som vil se det , men du vil merke det godt selv og føle at det er rart. Og har du en dyp samtalene med noen der dere ser veldig mye på hverandre, så vil den personen også se det. Noe som er kjipt om man lytter til en dyp historie fra en nær venn og ikke kan uttrykke at man er lei seg, irritert, overrasket osv på personens vegne med mimikken med bryn og midre panne underveis i historien.  Du kan fortsatt heve ytre del av brynene som hvisdu er skeptisk , men om noen forteller deg noe alvorlig trist osv så får du ikke uttrykt det og personlig syntes jeg det var rart og følte meg ganske dum og litt uhøflig. Kunne jo ikke akuratt skyte inn i samtalen "unnskyld men jeg har tatt botox mellom brynene så derfor kan du ikke se alle reaksjonene mine men bare en stiv maske og stivt blikk som lytter"

Men borsett fra det, så er det ingen andre som vil se det på deg i helt vanlige samtaler der du ikke uttrykker så mye mimikk, men jeg syns det var kjipt å miste den mimikken i enkelte situasjoner. Tok også bare sinnarynken mellom brynene.

I ettertid har jeg lest mye om bieffekten av botox, og man kan få lammelser i andre muskler enn det er tiltenkt, noen får også kroniske plager, anbefaler deg å lese litt i gruppen "botox almost killed me" på facebook.
Jeg kommer ikke til å ta det igjen, ikke kn pga det jeg har lest om givirkninger i ettertid, men fordi jeg ikke syntes det var verdt det. Det var ingen andre som la merke til om en liten sinnarynke var der eller ikke, og ja det var sosialt ubehagelig noen ganger å ikke ha hele mimikken på plass, men deilig når jeg leste bok eller konsentrerte meg å ikke ha det alvorlige blikket, men det var det jo ingn som så så mye til uansett da folk på jobb stort sett er opptatt med sitt.

Anonymkode: aa317...fb0

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"unnskyld men jeg har tatt botox mellom brynene så derfor kan du ikke se alle reaksjonene mine men bare en stiv maske og stivt blikk som lytter"

:laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...