Gå til innhold

Hund som er redd for å bæsje?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en hannhund som bruker SÅ lang tid på å gå på do (nr 2). Problemet er ikke treg mage ol., men at han blir så opptatt av alt annet og det virker som han ikke tør å gå på do om noen ser han eller han tror han hører lyder. 

F.eks så ser jeg på han at han må på do (ser han gjør seg klar osv), men så stopper han litt opp, ser seg rundt, spisser ørene, venter litt, lukter litt til, kan ikke bæsje der, lukter videre, graver litt, ombestemmer seg, hører en lyd, venter litt til, går litt til, stopper opp og snur seg, går en person forbi når han gjør seg klar igjen, kan ikke gå på do da heller osv......Bruker uendelig lang tid!

Kan hende det er tilfeldig, men for meg så virker det nesten som han må gjemme seg når han går på do. Han graver små hull, bæsjer bak steiner/store mosedotter/inni busker osv. 

Noen som vet hva dette kan bety og hvorfor han gjør slik? Jeg forsøker å rose han og gjerne gi godbit når han går på do. 

Anonymkode: 17aac...47e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er sånn at de føler seg sårbare når de bæsjer. Schæferne jeg hadde før var veldig påpasselige når de skulle gjøre fra seg, var om og gjøre finne den største busken gjemme seg bak. Har en annen rase nå og han er også litt stresset når han går på do. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan det hjelpe å ta den med inn i et skogholt f eks, der det ikke går noen forbi? Og hvor det kanskje ikke har vært så mye folk/hunder den siste tiden?

Jeg liker heller ikke at noen ser på meg når jeg bæsjer...

Anonymkode: 3424a...7e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hunden min gjør kun fra seg på gress. Og hunden min må gå 10 min. før hun må gjøre nr. 2. Og hun må stå rett ved meg, og hun titter på meg hele tiden for å passe på at jeg ikke går vekk. Det er rart det der. 

Anonymkode: ee182...8ca

Gjest -Willow
Skrevet

Min har en bæsjedans som kan vare i alt fra 15 sekunder til 5 minutter, om ikke den blir avbrutt fordi hunden blir distrahert. Alltid vært sånn, og søsknene er visst likedan. 

AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min hadde en blandingstispe som måtte gjemme seg bak en busk eller i høyt gress for å gjøre nr 2 på tur.. 

Anonymkode: 591d3...cf4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...