AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #1 Skrevet 17. april 2018 Ser på flybilletter til New York og har funnet noen greie via London, men der er det bare 1t og 10min mellom flyene. Vil det være nok tid? Jeg vet at det har kommet nye forskrifter fra TSA som gjelder fra oktober i fjor, og de gjør at det anbefales å ha god tid på seg før man boarder flyet til USA. Noen som har reist til USA etter disse forskriftene kom som kan fortelle? Har også sett på noen billetter med Virgin Atlantic hos et reisebyrå som hadde litt mer tid mellom. Da er det SAS til London og Virgin til NY. Noen som har fløyet sånn før og vet om det er gjennomgående billetter mtp bagasjen? Reisebyrået visste ikke... Anonymkode: c55fe...e28
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #2 Skrevet 17. april 2018 Hvorfor ikke direkte? Anonymkode: 51112...c72
dayman Skrevet 17. april 2018 #3 Skrevet 17. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvorfor ikke direkte? Anonymkode: 51112...c72 Fordi vi flyr fra Stavanger.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #4 Skrevet 17. april 2018 Enklere med flybytte i Norge enn i London synes jeg. Men vi er jo forskjellige. Anonymkode: 51112...c72
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #5 Skrevet 17. april 2018 Dette lurer jeg også på. Selv flyr jeg via København. Har man sikkerhetsintervjuet før man boarder flighten til Køben eller må man belage seg på å rekke det under mellomlandingen? Kjøpte billettene samlet hos SAS. Må jeg dermed regne tre timer på OSL? Anonymkode: 2a84b...b75
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #6 Skrevet 17. april 2018 12 minutter siden, AnonymBruker said: Enklere med flybytte i Norge enn i London synes jeg. Men vi er jo forskjellige. Anonymkode: 51112...c72 Man må gjennom det samme intervjuet på flighten til USA enten man bytter fly i Norge eller London, så man får det samme dilemmaet uansett så lenge man må bytte fly. Anonymkode: c55fe...e28
Gjest Scaniar580 Skrevet 17. april 2018 #7 Skrevet 17. april 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette lurer jeg også på. Selv flyr jeg via København. Har man sikkerhetsintervjuet før man boarder flighten til Køben eller må man belage seg på å rekke det under mellomlandingen? Kjøpte billettene samlet hos SAS. Må jeg dermed regne tre timer på OSL? Anonymkode: 2a84b...b75 Jeg hadde det når jeg ankom USA. Tok fly fra Kristiansand - København - New Jersey - los Angeles. Sikkerhetssjekken ble tatt i New Jersey som var første stopp i USA
Gjest Overrasket Skrevet 17. april 2018 #8 Skrevet 17. april 2018 (endret) Så vidt jeg vet, så er det faktisk ikke gjennomført forhåndskontroller i stor skala i Europa (noen skala?). Det foreligger planer om å utvide forhåndskontroll-systemet som har eksistert på andre kontinenter i mange år, men disse planene er nok ikke gjennomført enda. Amerikanske myndigheter må forhandle direkte med hver flyplass, og flyplassene og lokale myndigheter har rett til å avvise gjennomføring av forhåndskontroller. For de flyplassene som inngår en avtale, ventes det en lang implementeringsperiode. Sist jeg fløy fra Heathrow til USA var det ikke i det hele tatt noen nye endringer – hele sikkerhetskontrollen foregikk på armerikansk jord. Endret 17. april 2018 av Overrasket
prt90 Skrevet 17. april 2018 #9 Skrevet 17. april 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser på flybilletter til New York og har funnet noen greie via London, men der er det bare 1t og 10min mellom flyene. Vil det være nok tid? Jeg vet at det har kommet nye forskrifter fra TSA som gjelder fra oktober i fjor, og de gjør at det anbefales å ha god tid på seg før man boarder flyet til USA. Noen som har reist til USA etter disse forskriftene kom som kan fortelle? Har også sett på noen billetter med Virgin Atlantic hos et reisebyrå som hadde litt mer tid mellom. Da er det SAS til London og Virgin til NY. Noen som har fløyet sånn før og vet om det er gjennomgående billetter mtp bagasjen? Reisebyrået visste ikke... Anonymkode: c55fe...e28 Hvis dette er en gjennomgående flybillett kjøpt direkte fra et skikkelig flyselskap (f.eks British Airways) så har de kontroll på (og ansvar) så du kan trygt bestille disse billettene uten å bekymre deg.
reiseglad Skrevet 17. april 2018 #10 Skrevet 17. april 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette lurer jeg også på. Selv flyr jeg via København. Har man sikkerhetsintervjuet før man boarder flighten til Køben eller må man belage seg på å rekke det under mellomlandingen? Kjøpte billettene samlet hos SAS. Må jeg dermed regne tre timer på OSL? Anonymkode: 2a84b...b75 Reiste med SAS for et par uker siden, OSL-ARN-LAX. Det var "intervjuet" på Arlanda, men egentlig helt det samme som man får når man sjekker inn på automat: brennbar materiale, pakket kofferten selv, hatt den under oppsikt, matvarer med osv. Tok 3 minutter. Men til ts: om reisebyrået ikke vet om du sjekker bagasjen gjennom, så hadde jeg ikke turt å satse på dette. Ser at Virgin Atlantic ikke er en del av star alliances, så da blir din reiserute for knapp tidsmessig. http://www.staralliance.com/en/member-airlines
Gjest Overrasket Skrevet 17. april 2018 #11 Skrevet 17. april 2018 4 minutter siden, reiseglad said: Ser at Virgin Atlantic ikke er en del av star alliances, så da blir din reiserute for knapp tidsmessig. http://www.staralliance.com/en/member-airlines Dog er det ikke umulig at SAS og Virgin Atlantic har en frivillig interline-avtale. Virgin har det med andre Star Alliance-medlemmer, og SAS og Virgin America har en slik avtale. TS: Du bør rett slett kontakte SAS eller Virgin Atlantic vedrørende dette, jeg tviler på at det er mange KG-medlemmer som sitter på detaljkunnskap om SAS' interline-avtaler.
Kjetil E Skrevet 18. april 2018 #12 Skrevet 18. april 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser på flybilletter til New York og har funnet noen greie via London, men der er det bare 1t og 10min mellom flyene. Vil det være nok tid? Jeg vet at det har kommet nye forskrifter fra TSA som gjelder fra oktober i fjor, og de gjør at det anbefales å ha god tid på seg før man boarder flyet til USA. Noen som har reist til USA etter disse forskriftene kom som kan fortelle? Har også sett på noen billetter med Virgin Atlantic hos et reisebyrå som hadde litt mer tid mellom. Da er det SAS til London og Virgin til NY. Noen som har fløyet sånn før og vet om det er gjennomgående billetter mtp bagasjen? Reisebyrået visste ikke... Anonymkode: c55fe...e28 1 time og 10 min ved bytte i London ville jeg ihvertfall ikke satset på. Husk at når du lander i London, så må du ut av airside for så å gå gjennom sikkerhetskontrollen en gang til. Virgin ville jeg ikke vurdert engang, da du i tillegg må bytte terminal. Da SAS flyr til T2 mes Virgin bruker T3. Hva med Norwegian de selger gjennomgående billetter via Bergen. Og er jo et veldig greit og enkelt bytte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå