anyvold Skrevet 21. februar 2005 #1 Skrevet 21. februar 2005 Jeg regner med at denne ideen passer ytterst få, men jeg vil likevel dele den, for jeg synes jeg var så smart.. Jeg og min kjære "for-forlovet" oss med en sølvring helt i starten av vårt forhold. Man kan vel kalle det kjæresteringer. Vi bestemte oss rett og slett for å bruke ringer istedet for slike brukne hjerter som var så populært... 2 år senere forlovet vi oss med gullringer som vi graverte inn med dato. Nå skal vi jo gifte oss og ringene har blitt litt slitt etter tre år, i tillegg til at jeg har så langt navn at vi ikke har plass til datoen for bryllupet.... Men vi har ikke råd til helt nye ringer, DERFOR har vi nå bestemt at vi skal smelte om sølvring og gullring og lage to helt nye gifteringer! På den måten lager vi et slags rituale av ringene også, vi forener kjæreste- og forlovelsesring og giftering, og jeg liker å se på det som a vi da også forener minner og spleiser hverandre enda mer sammen. Om det er mulig å smelte SAMMEN gull og sølv vet jeg ikke, men vi kan i tilfellet lage en todelt ring. Da skal vi ha navnet til den andre på utsiden og dato for forlovelse og ekteskap inne. Men var ikke dette en romantisk løsning, da!?
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 21. februar 2005 #2 Skrevet 21. februar 2005 Veldig romantisk løsning! Men; det koster vel en del dette også???
maki Skrevet 21. februar 2005 #3 Skrevet 21. februar 2005 Snakk med René så får du svar. Veldig flink og servise innstilt :D Kjempe romantisk :hjerter2:
diddi Skrevet 22. februar 2005 #6 Skrevet 22. februar 2005 Vi smeltet samme gifteringer fra mi manns familie og min (fra beste/oldeforeldre). Selv om vi hadde tre ringer, så var det ikke nok gull (vi har enkle ringer). Det ble dyrere enn å kjøpe nye. Men jeg synes det var hyggelig å gjøre det på denne måten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå