Gå til innhold

Min data er et problem - Bildet altfor mørkt når jeg ser fil

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde ikke plass til den siste m-en i overskrifta nei. Høhøø. Men saken er den at jeg har skrudd lysstyrke til det høyeste, vanlige programmer har helt greit lys, men ganske svakt på avspillingsprogrammer. :-? Forrige data var også slik. Noen som har peiling på avansert lyssetting enn den under skjermen? Masemase hehe

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

høyreklikk på skrivebordet/desktopen din, der kan du kanskje også endre lys?

Skrevet

Lyssvak skjerm?

Hvis du har lcd-skjerm, sjekk vinkelen.

Skrevet

Urk skjønner ingenting jeg. Står ADI MicroScan på den. Og finner ikke frem i egenskaper. Er visst ikke nerd likevel jeg :cry: Husker jeg lastet ned et program på den andre dataen med lilla ikon som regulerte lyset, men husker ikke noe nå, og den dataen er død.

Skrevet

Vanlige programmer er for lysterke i utgangspunktet, så de er nesten helt greie. Det som er viktig er at du ikke har lyskilder bak deg. Særlig vinduer er noe du må unngå.

Se om du kan stille kontrast i tillegg til lysstyrke. Kontrast og lysstyrke er litt vanskelig å still rett. En kort innføring; Hent frem et bilde med store variasjoner i farge og lysstyrke. Det må ha med områder som er helt svarte og områder som er helt hvite. Begynn med å stille inn kontrast. Skru den helt ned, øk så til fargene begynner å "flyte" utover og bli glorete, still den så litt ned igjen. Så skrur du lysstyrken helt ned og skrur den opp til det svarte begynner å bli grått, justere så lystyrken sakte ned til sort er sort igjen. Så etterjusterer du kontrasten. Dette er bare generelt, mye øvelse som skal til og det varierer fra skjerm til skjerm. Fargetemperatur er også noe som spiller inn.

ADI Microscan er et generelt produktnavn og er både LCD og CRT skjermer. Hadde vært greit å vite hva du har.

Skrevet

Nå fikk jeg faktisk til å stille på kontraster og lys i egenskaper, tok bare litt tid. Alt ble lysere unntatt selve avspillingen :-? Står ikke noe mer på skjermen da, den er ganske gammel.

Skrevet

Hvis du skrur opp brightness på skjermen, så vil ALT på skjermen bli lysere. Også avspilling.

Du kan også skru opp gamma og/eller brightness i den avspilleren du bruker. (Tror ikke det går i Windows Media Player, men rett meg hvis jeg har feil.)

Skrevet

Funker ikke her nei :-? Makan til frekk data!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Zoomplayer og vlc lar deg justere lysstyrken på filmen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...