AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #1 Skrevet 17. april 2018 Har stort nok hus til at vi kan ha hvert vårt soverom. Noen som har prøvd dette eller kjenner noen som har? Hvordan ordnet dere det økonomiske? Og det praktiske som innkjøp av mat, klær til barna, vedlikehold av hus osv? Tenker at vi kan dele på bilen også. Har ikke så voldsomt mye penger og pr i dag betaler mannen mest i hjemmet. Anonymkode: 56da0...0fe
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #2 Skrevet 17. april 2018 Mener du at den ene uken bor den ene forelderen borte og omvendt den andre uka? Eller mener du at dere bare skal ha hvert deres soverom? Jeg kunne aldri delt bolig med min eks. Men en slik ordning kan jo funke for noen, hvert fall frem til en får seg ny partner. Anonymkode: 96907...353
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #3 Skrevet 18. april 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Mener du at den ene uken bor den ene forelderen borte og omvendt den andre uka? Eller mener du at dere bare skal ha hvert deres soverom? Jeg kunne aldri delt bolig med min eks. Men en slik ordning kan jo funke for noen, hvert fall frem til en får seg ny partner. Anonymkode: 96907...353 Nei tenker at vi bytter på å bo borte en uke av gangen, men likevel slipper å bytte på soverom når vi er hos barna. Usikker på om det kan gå i lengden, men hvertfall frem til vi blir formelt skilt og som en mildere overgangsperiode for barna. (Og hvem vet, kanskje det vil hjelpe oss å finne tilbake til hverandre også..?) ts Anonymkode: 56da0...0fe
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #4 Skrevet 18. april 2018 Veldig avhengig av forholdet mellom deg og mannen. Kan det blir mye konflikter? Hva om du kommer hjem til et hus som "flyter" gang etter gang? Eller han gjør det? En ting kan jeg love deg, om dere har konflikter nå så blir ikke de mindre etter et brudd om dere skal dele på huset. En annen sak er også om en av dere eller begge møter en ny. Da er ikke denne bosituasjonen god. Jeg tenkte selv litt som deg når bruddet var et faktum, men jeg er veldig glad i etterkant at vi ikke gjorde det sånn. Ser at det ville blitt enormt med konflikter. Men nå viste det seg også at mannen hadde et forhold på gang, så derfor ville han selvfølgelig ikke ha en sånn løsning. Anonymkode: 3e06d...2d0 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #5 Skrevet 18. april 2018 Dere skal være svært gode venner og ha et veldig godt samarbeid for at det skal fungere. Hvor skal den som ikke bor i huset bo den andre uken? Skal dere dele på en leilighet eller ha noe separat? Klarer dere å samarbeide om helt åpenbare praktiske ting som standard på ryddighet og renslighet i huset (og evt også felles leilighet når dere ikke bor i huset) samt innkjøp til huset (hva skal være i skapene?) og hagearbeid? Hvor ofte skal gresset klippes? Hvilken tilstand skal huset være i når dere bytter? Skal dere vaske overalt hver uke og klarer begge å gjøre det på en måte den andre er fornøyd med? Hva skal være igjen av dopapir, vaskemidler og mat i skapene? Hvis dette er ting som allerede skaper konflikter hos dere blir dette ikke bedre når dere er skilt. Vil dere orke å pakke ned klær og utstyr annenhver uke, foreldre synes ikke sånt er mindre slitsomt enn barn gjør. Hva når dere får nye kjærester, skal kjærestene også gå med på flytting mellom hus og leilighet annenhver uke? Dere må som et minimum skrive en veldig tydelig avtale om hvordan dette skal fungere. Anonymkode: dd09a...d09 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #6 Skrevet 18. april 2018 Det ble med den ene uken. Jeg kom til en leilighet full av gamle matrester og sure melkekartonger, huset var skittent til taklistene og man skulle knapt tro at ytterdøra hadde vert åpen på mange år. Å gjøre rent etter meg selv er en ting men å vaske seg inn etter han var uaktuelt. Men, så skal man ha mat da og kjøkkenet var ikke til å få smørt ei skive på engang så da må man gjøre noe. Etter en uke byttet vi tilbake, da så det like dan ut i min leilighet, jeg måtte rett og slett snu i stua og gå ut for å puste. Anonymkode: b8d2e...358
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #7 Skrevet 18. april 2018 Går nok helt ok det så lenge dere bidrar like mye. Hadde ikke orket å vært hushjelp når jeg kom og bodde. Hadde forventet han tok like mye tak hjemme. Anonymkode: 455b7...193
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #8 Skrevet 19. april 2018 Husker foreldrene til bestevenninnen min gjorde det da de gikk fra hverandre, de gjorde det sånn i ett årstid frem til faren traff en ny, fungerte forsåvidt greit for de. Men tror det er mer en midlertidig løsning Anonymkode: 26274...296
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #9 Skrevet 19. april 2018 Personlig kunne jeg gjerne gjort noe slik. Problemet er bare det økonomiske. Her i Oslo har jeg rett og slett ikke råd til å betale for to boliger. Å dele bolig med eksen i ‘barnefri-uka’ ville vært uaktuelt. Ønsker da privatliv. Anonymkode: 82817...ffe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå