Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg har oppspart 700.000 i egenkapital med litt hjelp fra foreldre. 

Har ikke fast  jobb, men deltid .

Har jeg en mulighet til å få noe lån ? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på lønna.

Har du ikke fast jobb, ellet har du fast jobb i en deltidsstilling?

Hva slags lån?

Skrevet

Jeg vil i utgangspunktet si nei. Du må ha stor nok inntekt til å betjene et lån. Men du oppgir ikke hvor i landet du bor og hva slags bolig-prisklasse du ser etter. Har du f.eks. 700.000 og skal kjøpe en bolig til 1 million, er det muligheter for å få lånet, ja, fordi da er det så lite. Men bor du på sentrale deler av østlandet der prisene er 2.5 - 3 mill. for en liten leilighet, kan du se langt etter lån med bare en deltidsinntekt. Selv om du har hyggelig egenkapital, hjelper ikke det om du ikke har råd til å håndtere bo-og låneutgifter i det daglige etterpå.

Skrevet
4 minutter siden, Nicathv skrev:

Kommer an på lønna.

Har du ikke fast jobb, ellet har du fast jobb i en deltidsstilling?

Hva slags lån?

Boliglån :) har tilkalling . 

Skrevet
5 minutter siden, Million skrev:

Jeg vil i utgangspunktet si nei. Du må ha stor nok inntekt til å betjene et lån. Men du oppgir ikke hvor i landet du bor og hva slags bolig-prisklasse du ser etter. Har du f.eks. 700.000 og skal kjøpe en bolig til 1 million, er det muligheter for å få lånet, ja, fordi da er det så lite. Men bor du på sentrale deler av østlandet der prisene er 2.5 - 3 mill. for en liten leilighet, kan du se langt etter lån med bare en deltidsinntekt. Selv om du har hyggelig egenkapital, hjelper ikke det om du ikke har råd til å håndtere bo-og låneutgifter i det daglige etterpå.

Jeg bort i Trøndelag / Trondheim.  

Har sett leiligheter til under 2 milioner :)

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, solietta skrev:

Jeg bort i Trøndelag / Trondheim.  

Har sett leiligheter til under 2 milioner :)

Hvor mye fellesgjeld/husleie er det på disse leilighetene da?

Anonymkode: a4760...c7f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, solietta skrev:

Hei :)

Jeg har oppspart 700.000 i egenkapital med litt hjelp fra foreldre. 

Har ikke fast  jobb, men deltid .

Har jeg en mulighet til å få noe lån ? 

Hvorfor ønsker du lån i akkurat DnB? :klo: 

Hva med å kontakte litt forskjellige lån-tilbydere, og sjekke hvem som kan tenke seg å gi deg lån - og sjekke hvem som er billigst for deg....

Anonymkode: 61a41...a4a

• Liker 1
Skrevet

Sjansene for å få mer enn 5x fast inntekt er tilnærmet umulig. 
Om du kun har inntekt fra en tilkallingsjobb, så er det nok svært få banker som er villig til å gi deg lån. 

Skrevet

Jeg kommer antagelig å få  50% fast innkomme av ufør , hvis søknaden kommer til få innvilget i tilleg til tilkalling.  

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ønsker du lån i akkurat DnB? :klo: 

Hva med å kontakte litt forskjellige lån-tilbydere, og sjekke hvem som kan tenke seg å gi deg lån - og sjekke hvem som er billigst for deg....

Anonymkode: 61a41...a4a

Jeg har DNB som bank. Skal høre med de først så skal jeg høre med andre etterpå . .

Skal selfølgelig høre med alle banker ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke spurt dnb. Hadde 550.000 i egenkapital og 290.000 i årslønn, lavtlønn yrke ,  men god sparer og alle budsjett i orden. Dnb lo nesten når jeg sendte inn lånesøknad og tilbød meg et lån på 850.000. Søkte i en mindre lokalbank og ble godt tatt imot ga meg 1,7 mill i lån. 

Anonymkode: 79648...98e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ikke spurt dnb. Hadde 550.000 i egenkapital og 290.000 i årslønn, lavtlønn yrke ,  men god sparer og alle budsjett i orden. Dnb lo nesten når jeg sendte inn lånesøknad og tilbød meg et lån på 850.000. Søkte i en mindre lokalbank og ble godt tatt imot ga meg 1,7 mill i lån. 

Anonymkode: 79648...98e

Jeg synes ikke det er noe å skryte av. Det var skummelt mye i forhold til inntekten din. Banken din har gitt en lavtlønnet person med lite penger et altfor stort lån ifht låneretningslinjene regjeringen har satt. Det er maks 5 ganger inntekten. 5 ganger inntekten, det er 1.450.000 for deg, og du fikk låne 1.700.000? Det er alt for mye i forhold til inntekten. Du har lånt over evne og det er mye mer enn du burde fått.

Anonymkode: 1c2b2...a95

AnonymBruker
Skrevet

Det er heller ikke mulig å generalisere med bakgrunn i ett enkelt tilfelle, Dnb er et stort foretak med mange avdelinger og mange ansatte. Det er (dessverre) store forskjeller over hele landet. Min kontakt i min lokale Dnb har alltid vært fornuftig og vi har aldri hatt noe problem med å låne det beløpet vi har hatt behov for og inntekt til å håndtere, ved flere anledninger. Du bør selvfølgelig også sjekke med din lokale Dnb i tillegg til å få tilbud fra noen flere banker.

Anonymkode: 1bc31...658

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...