Gjest gjest1 Skrevet 21. februar 2005 #1 Skrevet 21. februar 2005 Kva bør vi kikke etter? Vi skal sjå på selskaps-lokalet i morgon, som vi nesten heilt sikkert har bestemt oss for - men kva bør vi eigentleg sjå etter?? Eg har tenkt å måle breidda på borda, og spørre om dei har dukar der, men elles kjem eg ikkje på så mykje smart.. Nokon som har forslag??
Snutus Skrevet 21. februar 2005 #2 Skrevet 21. februar 2005 Ting å se etter: Er lokalet stort nok. Har de nok kopper og kar (dersom det er av interesse). Kaffetraktere og kaffekanner. Kjøleskap/kjølerom som er stort nok. Garderobeplass. Blomstervaser og lysestaker. Kommer ikke på mer nå, men dette var noen av de tingene vi sjekket på vårt lokale.
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 21. februar 2005 #3 Skrevet 21. februar 2005 Hvordan må bordene settes opp for det antall gjester dere skal ha? (Hestesko, E, runde bord...) Lurt å ha en oversikt slik at man vet hvordan bordplanen skal se ut.
majan Skrevet 21. februar 2005 #5 Skrevet 21. februar 2005 VANNMUGGER!!! det lokalet vi skal leie er det kun 5 vannmugger!! :o :o de har dekketøy til 100 stk. Så jeg skal til ikea og kjøpe vannmugger der 19 kroner stk ellers ville jeg målt opp rom, stoler og bord slik at dere kan sitte i ro hjemme og se hvordan du skal dekke bordene og om det er plass husk og sette av god plass til gavebord ellers må du jo se på duker, service, glass bestikk og hvilke utstyr de har på kjøkkenet. toaletter etc ville jeg også ha sjekket. og om det er noe mulighet til og sitte ute selvom det kanskje regner den dagen, utemøbler... hmm var det noe mer da??? sikkert en hel del :-)
Gjest Soon Mrs S Skrevet 21. februar 2005 #6 Skrevet 21. februar 2005 Sjekkliste fra DB Tenk igjennom og sjekk: Hvordan er tilgjengeligheten – langt i fra vielsessted? Hvor mange gjester kommer? Har lokalet dere tenker på god nok plass til disse gjestene? Hvor mange bord og stoler trengs? Har lokalet dere skal leie så mange bord og stoler tilgjengelig? Hvem ordner dekketøy, duker og lysestaker? Hvilke matmuligheter finnes? Kan de ordne med mat? Kan dere? Har de serveringspersonell? Har de et godt nok kjøkken, kjølerom og i tillegg en dyktig kokk? Har de mulighet for å slippe dere til en tid i forvegen for pynting? Er det plass til gavebordet? Hvordan er uteområdet? Kan det brukes til aktiviteter ved fint vær? Hvordan er parkeringsmulighetene? Overnattingsmuligheter? Drosje og offentlig kommunikasjon? Hvordan er lokalet? Trivelig, ukoselig, stort, intimt? Har lokalet garderobe og sittegrupper? Hvordan organisere middagsbordet? Hvordan organisere kaffebordet? Toaletter – toalettpapir/såpe Vann – strøm Stereoanlegg, mikrofon (ved behov) Dansemuligheter Pris :-) Noe er sikkert utelukket men grei liste
Huldra:) Skrevet 21. februar 2005 #7 Skrevet 21. februar 2005 Har notert meg dette (også limt det inn i dagboken din): LOKALET Hvor skal bryllupsfesten holdes? Alternativene er her mange. Om du skal holde bryllupsfesten i et samfunnshus, en restaurant, i et bygdelokalet, privat bolig, hotell, selskapstelt, leiersted eller et annet forsamlingshus, er avhengig av hvordan bryllupsfest dere ønsker dere, økonomien og hvor mange gjester som kommer. Skal du leie et lokale, bør du sjekke om de har noen referanser før dere treffer valget. Har andre feiret et bryllup der? Hvordan fungerte det, hva var bra og mindre bra? Ring og spør. Bestill i god tid før bryllupsfesten, og vær tydelig når dere bestiller: Dato – år – klokkeslett – hva er med i prisen, hva må dere ordne med selv, når må dere avslutte festen, når må lokalet være ferdig ryddet, hvem gjør rent osv. Tenk igjennom og sjekk: • Hvordan er tilgjengeligheten – langt i fra vielsessted? • Hvor mange gjester kommer? Har lokalet dere tenker på god nok plass til disse gjestene? • Hvor mange bord og stoler trengs? Har lokalet dere skal leie så mange bord og stoler tilgjengelig? • Hvem ordner dekketøy, duker og lysestaker? • Hvilke matmuligheter finnes? Kan de ordne med mat? Kan dere? • Har de serveringspersonell? • Har de et godt nok kjøkken, kjølerom og i tillegg en dyktig kokk? • Har de mulighet for å slippe dere til en tid i forvegen for pynting? • Er det plass til gavebordet? • Hvordan er uteområdet? Kan det brukes til aktiviteter ved fint vær? • Hvordan er parkeringsmulighetene? • Overnattingsmuligheter? • Drosje og offentlig kommunikasjon? • Hvordan er lokalet? Trivelig, ukoselig, stort, intimt? • Har lokalet garderobe og sittegrupper? • Hvordan organisere middagsbordet? • Hvordan organisere kaffebordet? • Toaletter – toalettpapir/såpe • Vann – strøm • Stereoanlegg, mikrofon (ved behov) • Dansemuligheter • Pris • Få bekreftet bestillingen en tid før bryllupet – eierskifter forekommer Velg festlokale og bestem dere for hvem som skal arrangere det. Hvor skal bryllupsfesten holdes? På et hotell, en restaurant eller i egen regi? Les våre råd og tips om ”Festlokalet”, og: a) Feiring på hotell eller restaurant Innhent alt nå menyforslag og priser. Noter alternativer. B) Arrangement i egen regi Få full informasjon om kjøkkenets kapasitet. Hva tåler f.eks. el-nettet og hvilken kjøleskapskapasitet finnes? Sjekk garderobeforholdene på stedet. Bestem hvem som skal ha ansvaret for innkjøp av drikkevarer, og drift av bar. Sørg for alkoholfrie alternativer. Undersøk om dere må ha skjenkebevilling for arrangementet, og søk eventuelt om dette. Gjør avtale med kokk og servitører.
Gjest Soon Mrs S Skrevet 24. februar 2005 #9 Skrevet 24. februar 2005 Kva bør vi kikke etter? Vi skal sjå på selskaps-lokalet i morgon, som vi nesten heilt sikkert har bestemt oss for - men kva bør vi eigentleg sjå etter?? Eg har tenkt å måle breidda på borda, og spørre om dei har dukar der, men elles kjem eg ikkje på så mykje smart.. Nokon som har forslag?? Åssen gikk det med lokalet dere var å kikket på? Var det bra?
Gjest gjest1 Skrevet 24. februar 2005 #10 Skrevet 24. februar 2005 Åssen gikk det med lokalet dere var å kikket på? Var det bra? Jepp, alle tiders! Så då var det i boks. Det einaste lokalet mangla var høgtalar-anlegg, dukar og champagne-glass.
Gjest Soon Mrs S Skrevet 24. februar 2005 #11 Skrevet 24. februar 2005 Flott! Tenkte... Ordner dere med mat selv? Hva med å leie duker og glass fra catering firma.. vet at de leier ut slikt :-) Høytalere får du sikkert låne fra venner eller bekjente, som regel har de fleste bra utstyr hjemme.
Gjest gjest1 Skrevet 24. februar 2005 #12 Skrevet 24. februar 2005 Flott! Tenkte... Ordner dere med mat selv? Hva med å leie duker og glass fra catering firma.. vet at de leier ut slikt :-) Høytalere får du sikkert låne fra venner eller bekjente, som regel har de fleste bra utstyr hjemme. Det er ikkje catering-firma her vi bur... Blir nok glass og dukar (stoff) fri Ikea, reknar eg med. Høgtalarar har vi sjølv. Maten skal vi også ordne sjølv ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå