Gå til innhold

melke-allergi

Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv

Jeg lurer på noe... er det mulig at jeg kan bli syk av melk??

dere skjønner, jeg har holdt meg unna melk i en stund og vært i grei form, men i det siste har jeg begynt å spise ting med melk i igjen (smør og sånn). i dag drakk jeg 6 dl melk og ble grisedårlig. ble dårlig i magen, men også i formen... følte meg så utrolig syk... trodde ikke det var sånn man ble av laktoseintoleranse? er det mulig det? er det andre ting enn laktose man ikke kan tåle?

Jeg har jo lenge mistenkt at dette var noe med mat da... men en annen ting: en naturterapeut sa en gang at hvis man har candida, vil man aldri tåle melk... noen som kan noe om dette eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Catwoman

Nå drikker ikke jeg melk i det hele tatt siden jeg er veganer, men før jeg kuttet ut melk tålte jeg ikke å drikke det . Jeg tålte godt yoghurt, ost på skiva, og sånt men å drikke store mengder melk eller spise mat (grøt feks.) med mye melk i, da ble jeg sånn som du beskriver. Så kanskje det kan være det?

Ellers så kan det jo godt tenkes du ikke tåler noe melkeprodukter og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

(jeg har lest her inne at du har vært syk, så har jeg fått det litt med meg, )

Men har du ikke da blitt testet for alt av allergier? Det burde nå ihvertfall legen ha tenkt på mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tåler heller ikke melk eller noe særlig melkeprodukter. Hadde utrolig mye vondt i magen og diare så det holdt! Jeg var hos en biopat som tok div. tester og fant en del matvarer jeg ikke skulle ha; deriblant melk. Holder meg helt borte fra melk ennå og har en problemfri mage da, spiser jeg ost eller drikker melk er mage onde på plass også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan jo fint utvikle melkeallergi i voksen alder også, og oppleve de symptomene som du opplever.

Jeg ble født med denne allergien og på grunn av dårlig kompetanse blandt legene så ble det ikke oppdaga før jeg var rundt året. Og da hadde jeg skreket stort sett siden jeg ble født :roll:

I dag tåler jeg melkeprodukter i begrensede mengder men får skikkelig vondt i magen om jeg drikker for eks. et glass melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Det finnes forskjellig type allergier mot melk. Mot melkesukker' date= mot laktose, mot melkeprotein. Jeg har det siste.

oj, hvordan finner jeg ut av dette da? kan man ta prøver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...