Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere med ansiktet..? Jeg liker å sole meg litt på vår og sommer, liker å ha litt farge. Føler jeg ser freshere ut med én gang.

Men vet jo at sol er bad i forhold til aldring, hva gjør dere med det..? Soler man ikke ansiktet blir det jo megaskille..kritthvit der og brun resten?:P 

Om man bruker høy faktor, så påvirker vel det fargen også..? 

Anonymkode: 726ab...915

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dropp solarium. Det er så mye forskning nå på hvor kreftfremkallende det er. Du er pen-uten brunfargen. 

Anonymkode: 29096...a9a

• Liker 7
Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør dere med ansiktet..? Jeg liker å sole meg litt på vår og sommer, liker å ha litt farge. Føler jeg ser freshere ut med én gang.

Men vet jo at sol er bad i forhold til aldring, hva gjør dere med det..? Soler man ikke ansiktet blir det jo megaskille..kritthvit der og brun resten?:P 

Om man bruker høy faktor, så påvirker vel det fargen også..? 

Jeg skrur av ansiktsolen etter ca 5-6 minutter, tar 30 min sol. Det holder da ansiktet oftest får mye naturlig sol til daglig og har mer farge i utgangspunktet. 

Personlig vil jeg heller være hakket lysere i ansiktet, ser ikke bra ut med for brunt fjes. Kroppen derimot, tåler å ha litt farge! 

Endret av VinterRose
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker faktor 30 i ansik,hals og bryst både utesol og innesol.  I solariet tar jeg ansiktsol på laveste nivå i starten og øker litt mot slutten. Tar aldri sol lenger enn 15-20 min. Og ikke oftere enn annenhver dag. Samme gjelder med sola ute. Aftersun er også veldig greit å bruke rett etterpå. På kvelden før jeg legger meg renser jeg ansiktet 2 ganger og bruker en god krem som gir masse fuktighet. 

Anonymkode: 1fd9d...0bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Til dere som tar solarium: bare fortsett å ødelegg huden deres!

Utrolig at folk fortsatt holder på med dette...

Ingenting er mer ødeleggende for huden enn solarium.

Koreanere ( som ofte er regnet for å ha den vakreste huden i verden ( porselenshud ), hadde blitt sjokkert hvis de hadde sett hvordan spesielt jenter i Norge evt andre nordiske landene holder på med solarium...

Anonymkode: 917c7...20d

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker spf 20-30 både i solarium og i vanlig sol.  Bruker solhatt innimellom på stranda.  Gidder ikke å være likblek i ansiktet og brun på kroppen, det ser bare merkelig ut.  Holder meg bra pga gode gener og tåler tydeligvis sol godt selv om jeg får litt pigmentflekker av det.  Likeledes er det merkelig med likbleke nordmenn på sommeren, spesielt om vi har hatt mye fint vær i Norge.  Ser ut som om de sitter inne hele sommeren. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke velge enten eller. Enten er du solbrun og fresh og samtidig risikerer hudkreft og ''alderdomstegn'', ellers får du være blek og ha alderen din. Man får ikke i pose og sekk. 

Anonymkode: d2c8a...a4a

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke velge enten eller. Enten er du solbrun og fresh og samtidig risikerer hudkreft og ''alderdomstegn'', ellers får du være blek og ha alderen din. Man får ikke i pose og sekk. 

Anonymkode: d2c8a...a4a

Joda, bruker man høy faktor og sunn fornuft kan man selvfølgelig være knall brun og fresh hele sommeren.    

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Peonjenta skrev:

Jeg bruker spf 20-30 både i solarium og i vanlig sol.  Bruker solhatt innimellom på stranda.  Gidder ikke å være likblek i ansiktet og brun på kroppen, det ser bare merkelig ut.  Holder meg bra pga gode gener og tåler tydeligvis sol godt selv om jeg får litt pigmentflekker av det.  Likeledes er det merkelig med likbleke nordmenn på sommeren, spesielt om vi har hatt mye fint vær i Norge.  Ser ut som om de sitter inne hele sommeren. 

Har aldri skjønt denne omtalelsen av å være blek i Norge.  Typisk å komme med sånne kommentarer. Å være blek kan også være utrolig vakkert. Som jeg tidligere nevnte har mange koreanere fantastisk hud, og mange er "likbleke ". Å være blek kan være sofistikert. Hollywoodskuespillere etc. Melkehvit hud er nydelig. Men nordmenn har ennå ikke skjønt dette, så de fortsetter og steke seg i solarium... Får grov og direkte stygg hud av det. 

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har aldri skjønt denne omtalelsen av å være blek i Norge.  Typisk å komme med sånne kommentarer. Å være blek kan også være utrolig vakkert. Som jeg tidligere nevnte har mange koreanere fantastisk hud, og mange er "likbleke ". Å være blek kan være sofistikert. Hollywoodskuespillere etc. Melkehvit hud er nydelig. Men nordmenn har ennå ikke skjønt dette, så de fortsetter og steke seg i solarium... Får grov og direkte stygg hud av det. 

??  Jeg har aldri skrevet at det ikke er pent å være blek, men det ser unektelig litt rart ut når det har vært  sol og 25 gr i 2-3 uker i Norge.   Man trenger ikke å få grov og stygg hud av sol, jeg har ikke det.  Kanskje fordi jeg tar godt vare på ansiktshuden min sånn ellers året også.   God hudpleie er strekt undervurdert av mange. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør dere med ansiktet..? 

Bruker ansiktssolen bare noe av tiden, ansiktet får jo farge fra rørene i resten av solsengen. 

Ellers må jeg bare si at det er det utrolig mange hysterikere her! 

Anonymkode: c4333...18a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Peonjenta skrev:

??  Jeg har aldri skrevet at det ikke er pent å være blek, men det ser unektelig litt rart ut når det har vært  sol og 25 gr i 2-3 uker i Norge.   Man trenger ikke å få grov og stygg hud av sol, jeg har ikke det.  Kanskje fordi jeg tar godt vare på ansiktshuden min sånn ellers året også.   God hudpleie er strekt undervurdert av mange. 

Jeg synes ikke det er rart at noen er bleke på sommeren. Noen liker å være inne, ikke alle liker å steike seg i sola, man er forskjellig! Hørt Jokke og Valentinerne . her kommer vinteren? Når skriver han jo også om "typen som aldri blir brun eller som  aldri heller prøver på noe særlig på å bli det"...,men det gjelder også folk som ikke liker å være ute "når man bør være ute". La folk få være den de er.

Fint å høre at du ikke har grov og stygg hud, men husk: solariumshuden viser seg seinere. Kjenner ei som sa hun tok mye solarium før, og at hun flere år etterpå fikk sorte prikker i huden, som aldri går bort...Hadde hun visst dette, hadde hun aldri tatt solarium noen gang, er hennes ord idag.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker ansiktssolen bare noe av tiden, ansiktet får jo farge fra rørene i resten av solsengen. 

Ellers må jeg bare si at det er det utrolig mange hysterikere her! 

Anonymkode: c4333...18a

"Hysterisk" fordi jeg er kritisk til solarium?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Tar sol både på kroppen og i ansiktet (ansiktssol). Er så mye jeg kan få kreft av, vi får se hva som dreper meg først: livmorhals, munnhule eller føflekk/hudkreft.. :) 

Anonymkode: d3568...58e

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner ei som sa hun tok mye solarium før, og at hun flere år etterpå fikk sorte prikker i huden, som aldri går bort...Hadde hun visst dette, hadde hun aldri tatt solarium noen gang, er hennes ord idag.

Og hvordan kan hun vite at dette skyldes solarium da?

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er rart at noen er bleke på sommeren. Noen liker å være inne, ikke alle liker å steike seg i sola, man er forskjellig! Hørt Jokke og Valentinerne . her kommer vinteren? Når skriver han jo også om "typen som aldri blir brun eller som  aldri heller prøver på noe særlig på å bli det"...,men det gjelder også folk som ikke liker å være ute "når man bør være ute". La folk få være den de er.

Fint å høre at du ikke har grov og stygg hud, men husk: solariumshuden viser seg seinere. Kjenner ei som sa hun tok mye solarium før, og at hun flere år etterpå fikk sorte prikker i huden, som aldri går bort...Hadde hun visst dette, hadde hun aldri tatt solarium noen gang, er hennes ord idag.

Jeg er 45. Det eneste som viser seg er pigmentflekker som kryper frem så fort jeg får sol i ansiktet.  Jeg bleker de ned om vinteren med syrer men de kommer alltid tilbake.  Om de kommer fra naturlig sol eller solarium vet jeg ikke.  Bare at jeg har tatt svært lite solarium de siste 15-20 årene.  Jeg var heller ikke flink til å bruke høy spf da jeg var yngre.  Og den høyeste faktoren som fantes da jeg var barn/tenåring var faktor 10. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Og hvordan kan hun vite at dette skyldes solarium da?

Hun visste at det kom fra solarium da det var endringer i huden etter all solinga i solarium. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til dere som tar solarium: bare fortsett å ødelegg huden deres!

Utrolig at folk fortsatt holder på med dette...

Ingenting er mer ødeleggende for huden enn solarium.

Koreanere ( som ofte er regnet for å ha den vakreste huden i verden ( porselenshud ), hadde blitt sjokkert hvis de hadde sett hvordan spesielt jenter i Norge evt andre nordiske landene holder på med solarium...

Ingenting er mer ødeleggende for huden enn solarium... hva med å bli konstant illrød og brent av solen...? 

Personlig liker jeg ikke så godt å sole meg. Men om jeg skal på en sol-ferie er jeg nesten nøtt til å bruke solarium til å gimegselv et lite grunnlag. Da slipper jeg å brenne meg konstant i sola. Er snakk om å måtte ty med faktor 50+ om jeg ikke har noe grunnlag.

Tror helt ærlig at sola som brenner huden er mye farligere en litt moderat grunning i solarium.

ts sitt spm. Jeg soler også ansiket av samme grunn som nevnt over. Jeg har desidert en hud som ikke tåler mye sol. Jeg blir rød og brent, og får kanskje en liten smule brunfarge... :dry: Men ute i det fri smører jeg meg, da enn med litt grunning blir jeg fortsatt brent uten å pase skikkelig på med faktor 30. 

Anonymkode: ce5c5...269

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Peonjenta skrev:

Jeg er 45. Det eneste som viser seg er pigmentflekker som kryper frem så fort jeg får sol i ansiktet.  Jeg bleker de ned om vinteren med syrer men de kommer alltid tilbake.  Om de kommer fra naturlig sol eller solarium vet jeg ikke.  Bare at jeg har tatt svært lite solarium de siste 15-20 årene.  Jeg var heller ikke flink til å bruke høy spf da jeg var yngre.  Og den høyeste faktoren som fantes da jeg var barn/tenåring var faktor 10. 

Det var ingen personlig kritikk til deg. Jeg bare sier at hvis du vil beholde en god hud hele livet, bør man holde seg unna solarium.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting er mer ødeleggende for huden enn solarium... hva med å bli konstant illrød og brent av solen...? 

Personlig liker jeg ikke så godt å sole meg. Men om jeg skal på en sol-ferie er jeg nesten nøtt til å bruke solarium til å gimegselv et lite grunnlag. Da slipper jeg å brenne meg konstant i sola. Er snakk om å måtte ty med faktor 50+ om jeg ikke har noe grunnlag.

Tror helt ærlig at sola som brenner huden er mye farligere en litt moderat grunning i solarium.

ts sitt spm. Jeg soler også ansiket av samme grunn som nevnt over. Jeg har desidert en hud som ikke tåler mye sol. Jeg blir rød og brent, og får kanskje en liten smule brunfarge... :dry: Men ute i det fri smører jeg meg, da enn med litt grunning blir jeg fortsatt brent uten å pase skikkelig på med faktor 30. 

Anonymkode: ce5c5...269

Jeg har lest at UV strålene i et solarium er mye høyere enn her i Norge på sommeren, så jo, det er sterkere for huden.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...