AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #1 Skrevet 17. april 2018 Virker som at katten min har fått et rift i øret, av uvisst årsak. Tenkte at det kan være lurt å prøve å rense såret. Hva bruker jeg evt? Det enkleste ville naturligvis vært å dra til veterinær, men dette ser ikke ut til å være en særlig alvorlig skade. Bare lukta som gjør meg litt usikker. Synd at veterinærbesøk er så dyrt at man "må" prøve seg fram selv først i visse tilfeller. Vil naturligvis se an dette såret og muligens dra til veterinæren. Anonymkode: c367f...124
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #2 Skrevet 17. april 2018 Katten min hadde også et sår som luktet. Jeg brukte sårvann, en krem (husker ikke navnet) og potetmel faktisk. Fikk dette anbefalt og såret grodde veldig fint på litt over en uke, var litt størelse på det og. Anonymkode: 4759d...ac8 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #3 Skrevet 17. april 2018 Klorheksidin (eller hvordan det skrives) evt sterilt vann om du har. Anonymkode: 7c6a1...520 1
Skelly Skrevet 17. april 2018 #4 Skrevet 17. april 2018 (endret) Klorheksidrin. Men siden det lukter lurer jeg på om det kan være infeksjon i det. Kommer det gult puss ut? Det kan hende pus trenger antibiotika. Endret 17. april 2018 av Skelly 1
_popcorn_ Skrevet 17. april 2018 #5 Skrevet 17. april 2018 Ene min får stadig vekk sår på nese/ører på sommer pga knott/mygg, jeg bruker klorexidin og smører med bacimycin.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #6 Skrevet 17. april 2018 Sår som lukter bør sjekkes av veterinær, i tilfelle katten må ha antibiotika, som nevnt over her. Lukt tyder på en infeksjon. Ellers er det veldig lurt å ha Klorhexidin tilgjengelig og sånne ''Drop-it'' flasker ( sterilt saltvann i små beholdere. ) Anonymkode: c6e69...791
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå