AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #1 Del Skrevet 17. april 2018 Sønnen skadet seg alvorlig i barnehagen, utgftene til lege/sykehus/apotek er nå passert 2000,-. Har man krav på å få dekket noe av dette? Får ulike tilbakemeldinger overalt... Noen som vet? Anonymkode: e2181...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #2 Del Skrevet 17. april 2018 Du får frikort straks. Anonymkode: 0f4f6...164 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #3 Del Skrevet 17. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får frikort straks. Anonymkode: 0f4f6...164 Trodde ikke frikort omfatter medisinsk materiell? Anonymkode: e2181...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #4 Del Skrevet 17. april 2018 Nei. Anonymkode: 605d2...5b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #5 Del Skrevet 17. april 2018 Noe av det dekkes av frikort ordningen. Mens resten må man betale selv, men rart barnehagen ikke har forsikring som dekker skader barn blir påført når de er der. Anonymkode: 2412a...c63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #6 Del Skrevet 17. april 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sønnen skadet seg alvorlig i barnehagen, utgftene til lege/sykehus/apotek er nå passert 2000,-. Har man krav på å få dekket noe av dette? Får ulike tilbakemeldinger overalt... Noen som vet? Anonymkode: e2181...179 Du kan ha krav på det. Det kommer an på skadens art og årsak. Både barnehager og skoler skal ha forsikring som dekker skader hos barn. Anonymkode: aa65b...d2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #7 Del Skrevet 17. april 2018 Barn under 16 skal ikke betale egenandeler uansett. Hvordan har du måte betale for et barn under 16? Anonymkode: f046a...d46 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #8 Del Skrevet 17. april 2018 Barnehagen skal ha forsikring, ja. Ta kontakt med enten barnehagen eller kommunen. Ev. NAV. Anonymkode: 4b3bb...f39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #9 Del Skrevet 17. april 2018 Siden han har skadet seg alvorlig er det vel kanskje relevant å sjekke om de har forsikring som gjelder invaliditet (helt, delvis, osv) også? Anonymkode: 4b3bb...f39 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmora Skrevet 17. april 2018 #10 Del Skrevet 17. april 2018 Jeg regner med at barnehagen fylte ut skadeskjema? Jeg fikk når min sønn skadet seg på skolen, et brev fra nav hvor jeg skulle sende inn kvitteringer etc for å få igjen utlegg. Dette var fordi jeg krevde at skolen fyllte ut skadeskjema. Dette ligger bla annet på nett: Rutiner for melding av skader Det er fire typer skademeldinger 1) intern skjema (kun til internt bruk på skolen) 2) NAV-skjema (fylles ut av skolen og sendes NAV ved alle skader som medfører lege- eller tannlegebesøk) 3) samleskjema til forsikringsselskap (sendes selskapet to ganger pr. år) 4) skadeskjema til forsikringsselskapet ved større skader (sendes umiddelbart etter at skaden har skjedd) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #11 Del Skrevet 17. april 2018 Kontakt en advokat. Anonymkode: 2d069...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #12 Del Skrevet 17. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kontakt en advokat. Anonymkode: 2d069...fb0 Det er faktisk ikke nødvendig. Anonymkode: 4b3bb...f39 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #13 Del Skrevet 17. april 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barn under 16 skal ikke betale egenandeler uansett. Hvordan har du måte betale for et barn under 16? Anonymkode: f046a...d46 Man må betale for bruk av engangsutstyr også for barn under 16 år. TS, spurte du bhg ang forsikring? Dette skal de ha og de skal også ha fylt ut et skadeskjema når større skader skjer. Som regel så får man slike utgifter dekket når man sender det inn. Anonymkode: 74c28...bac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #14 Del Skrevet 17. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk ikke nødvendig. Anonymkode: 4b3bb...f39 For å vite hva de har krav på og hva som er rett å gjøre, kan det være en idè. Snakket ikke om å gå til rettssak akkurat. Anonymkode: 2d069...fb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #15 Del Skrevet 17. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For å vite hva de har krav på og hva som er rett å gjøre, kan det være en idè. Snakket ikke om å gå til rettssak akkurat. Anonymkode: 2d069...fb0 Det er likevel totalt unødvendig med mindre barnehage og kommune setter seg på bakbeina og nekter å gjøre det de skal. Anonymkode: 4b3bb...f39 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #16 Del Skrevet 18. april 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Man må betale for bruk av engangsutstyr også for barn under 16 år. TS, spurte du bhg ang forsikring? Dette skal de ha og de skal også ha fylt ut et skadeskjema når større skader skjer. Som regel så får man slike utgifter dekket når man sender det inn. Anonymkode: 74c28...bac Det har vi aaaaaaaaaaaaaldri betalt for! Anonymkode: 1c193...bc2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 18. april 2018 #17 Del Skrevet 18. april 2018 Barnehagen skal skrive skademelding, har du fått dette? Hvis ikke ville jeg startet der, de skal ha forsikringer på plass som skal dekke dette også met tanke på evt senskader. Spesielt viktig om det er tannskade eller hode, nakke, ryggskade osv som kan følge barnet inn i voksen alder. Deretter er det min mening at alle foreldre bør ha selvstendige barneforsikringer på ungene sine, sjekk med ditt selskap hva de kan tilby, men husk også å sjekke hos andre - priser og dekning varierer ganske mye 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #18 Del Skrevet 18. april 2018 1 time siden, Carrot skrev: Barnehagen skal skrive skademelding, har du fått dette? Hvis ikke ville jeg startet der, de skal ha forsikringer på plass som skal dekke dette også met tanke på evt senskader. Spesielt viktig om det er tannskade eller hode, nakke, ryggskade osv som kan følge barnet inn i voksen alder. Deretter er det min mening at alle foreldre bør ha selvstendige barneforsikringer på ungene sine, sjekk med ditt selskap hva de kan tilby, men husk også å sjekke hos andre - priser og dekning varierer ganske mye Husker tilbake til da lillebroren min falt fra trehjuls sykkel, i barnehagen. Han slo ut en tann og fikk behandling for dette. Han fikk også en type skriv el bekreftelse eller noe, for gratis regulering, hvis det ble behov for dette når han ble eldre. Det ble behov for dette sånn ca 10 år senere. Anonymkode: e068b...85a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #19 Del Skrevet 18. april 2018 22 hours ago, AnonymBruker said: Man må betale for bruk av engangsutstyr også for barn under 16 år. TS, spurte du bhg ang forsikring? Dette skal de ha og de skal også ha fylt ut et skadeskjema når større skader skjer. Som regel så får man slike utgifter dekket når man sender det inn. Anonymkode: 74c28...bac Jeg har hatt et barn som har vært mye på sykehuset/fastlege/legevakt og har aldri, og jeg mener ALDRI punget ut en eneste kr for noe som helst. Anonymkode: f046a...d46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #20 Del Skrevet 18. april 2018 Venter fortsatt for svar om hva egentlig ts har faktisk betalt ut av egen lomme for. Anonymkode: f046a...d46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå