Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe som plager meg skikkelig. Jeg overtenker en hver sosial setting, er redd folk tenker jeg er teit, eller at jeg har sagt noe feil osv. Hater at det er sånn.. Er det flere som har det sånn som meg eller har hatt det slik? Hvordan bli kvitt det? 

Anonymkode: 4b1b2...919

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er flere. Hvordan bli kvitt? - vet ikke jeg, leser gjerne hva andre mener, kanskje noen har en løsning :)

AnonymBruker
Skrevet

Jaa, jeg er helt ekstremt sånn jeg også. Blir nesten så ille at jeg foretrekker å bare være alene... Er så slitsomt! Skulle ønske det jeg hadde oppskriften for å bli kvitt det.

Anonymkode: cbf85...f24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også sånn, utrolig slitsomt :( 

Anonymkode: 6fb52...e64

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er fryktelig slitsomt.. Jeg lar være å si ting fordi jeg vet jeg kommer til å angre og overtenke det senere. Før var jeg utadvendt, og nå er jeg stille. Vil helst at ingen skal se på meg heller.. Kunne ønske jeg hadde klart å gi litt mer faen i hva folk måtte tro og tenke, men det klarer jeg ikke.. Er så godt å vite at det er flere som har det, hjelper å vite at man ikke er alene. Hadde vært fantastisk om det fantes noen råd for å bli kvitt det

Anonymkode: 4b1b2...919

Skrevet

Helt enig! Det er forferdelig

Skrevet

Sliter med det samme selv. Det blir værre for hvert år :( Når jeg var yngre kunne jeg snakke med hvem som helst og hadde masse venner. Nå har jeg ingen skikkelige nære venner. 

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å ikke være så selvhøytidelig. Le av deg selv om det blir sagt noe «teit», blir uansett glemt igjen etter 2 sek. 

Gi litt f i hva andre måtte tenke/mene. Du har rett til å være deg selv, og de som ikke liker deg trenger ikke du like heller. Synd for dem. 

Ha troen på at du er god nok som du er, for det er du 🙂

Anonymkode: d48f1...cee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var slik før. Prøv å se det fra et annet perspektiv; hvor mye bryr du deg om de andre som er i disse sosiale settingene? Vil tro at du legger lite merke til dem, eller så glemmer du fort det du legger merke til. Det er hvertfall slik at de fleste legger ikke så mye merke til andre enn seg selv - så lenge du ikke skiller deg ut på en spesiell måte. De som har dårlig selvtillit (jeg er en av dem, men det kommer seg!), har en tendens til å tro at alt dreier seg om dem. Sannheten er en helt annen!! Gå og vær sosial, det er ingen som henger seg opp i deg - så lenge du ikke gjør noe helt rart! Kos deg, og nyt det du er med på. Flytt fokuset bort fra deg selv! Jeg har slitt med dårlig selvtillit i hele mitt liv, helt til jeg fant ut at ingen egentlig la noe spesielt merke til meg :):) 

Anonymkode: ec19f...2dc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er likedan. Går til og med til psykolog for det...

Etter å ha hengt med jenter som diskuterer andre jenters oppførsel og "hørte du hva hun sa, da..?!" i hele mitt liv, tenker jeg det ikke er rart man blir skeptisk. Jenter er fæle sånn. I tillegg finnes det alltid ei, som får med seg "alt" og som sladrer og sprer gørr. 

I tillegg til dette er jeg veldig vár på stemninger og andres følelser, så etter en større sosial happening er jeg oftest helt utslitt. I etterkant er det oftest jeg som har plukket opp små konflikter eller en gryende romanse. 

Anonymkode: 5954f...f25

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og. Har hatt det slik hele livet. Er 42 nå. Jeg tror det er en kombinasjon av litt utrygghet /usikkerhet (hos meg er det pga flere traumer og svik) og at noen av oss er mer analytiske som mennesker. 

Jeg kan særlig bli usikker ifht menn jeg. Og som regel sier jeg ett eller annet dumt som jeg grubler over i dagevis etterpå. Har visst en tendens til å oppleves flørtende når jeg ikke er det. 

Jeg tror vi har godt av å jobbe med selvfølelsen vår, for hvis vi tror om oss selv at vi sier mye dumt hele tiden, så snakker vi oss selv ned. Og det igjen fører til grubling.

Du er iallefall ikke alene! Om det er en trøst.....

Anonymkode: b376e...a70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...