AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #1 Skrevet 17. april 2018 Hei Vi skal få oss katt for første gang. Vi bor på gård så de skal også brukes som musefangere. Men burde vi ta to kattunger siden vi har både plass, tid og råd til det ? Er det forskjell på aktivitetsnivå og kjønn ? De skal uansett steriliseres/ kastreres. Anonymkode: 2b63c...4c4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #2 Skrevet 17. april 2018 Jeg har alltid hatt to stk, gjerne fra samme kull. Da har de selskap i hverandre de bør uansett ikke få slippe ut alene før de er nærmere 1 år da de kan rote seg bort lett. Dessuten har jeg erfaring med at to stk fra samme kull gjør dem tryggere. De støtter seg til hverandre når de må noe «skummelt» som en tur til dyrlegen Anonymkode: 9474c...ea6 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #3 Skrevet 17. april 2018 By the way, ang aktivitetsnivå så er alle kattunger stort sett bananas en periode uansett kjønn 😅 Anonymkode: 9474c...ea6 1
Optimus Skrevet 17. april 2018 #4 Skrevet 17. april 2018 Vi valgte to søsken fra samme kull. De har mye glede av hverandre! Det tar litt av når de setter i gang, og det kan være slitsomt å "oppdra" to kattunger samtidig. Men slik jeg ser det veier det positive opp for det negative - uten tvil!! Husker ikke hvor, men jeg leste på noen kattesider at katter trives bedre i par enn alene (men det kommer nok an på katten). Jeg ville gått for to om dere har mulighet til det Lykke til med pusekatt!
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #5 Skrevet 17. april 2018 To! Mine to har så mye selskap i hverandre Anonymkode: b1375...6fa
Tvist Skrevet 17. april 2018 #6 Skrevet 17. april 2018 To høres lurt ut. Men når dere allikevel vil ha dem som musefangere, ville jeg heller gått for en/to voksne katter, som fanger mus. Ikke alle er interessert i det, når man tar imot voksne katter vet man hva man får. I tillegg er det større utvalg av voksne katter som trenger et hjem. Ofte kan man få de ferdig kastrerte. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå