AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #1 Skrevet 17. april 2018 Finnes det en OK måte å si noe om det på? Synes ikke jeg kan si det rett ut. Hvis jeg er sliten er hun alltid mer sliten. Hvis ungen min er sjuk, er ungen hennes sjukere, hvis min mann har vært på jobbreise i en uke, forteller hun om da hennes mann var på jobbreise i 2 uker og at hun i alle fall var sliten.. Jeg kan jo sikkert bare la være å si noe negativt i hele tatt? Men det er jo rart å aldri kunne lufte seg uten å føle at det er en konkurranse i å ha det mest dritt? Anonymkode: 27ea1...29d 1
DonaldDuck Skrevet 17. april 2018 #2 Skrevet 17. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Finnes det en OK måte å si noe om det på? Synes ikke jeg kan si det rett ut. Hvis jeg er sliten er hun alltid mer sliten. Hvis ungen min er sjuk, er ungen hennes sjukere, hvis min mann har vært på jobbreise i en uke, forteller hun om da hennes mann var på jobbreise i 2 uker og at hun i alle fall var sliten.. Jeg kan jo sikkert bare la være å si noe negativt i hele tatt? Men det er jo rart å aldri kunne lufte seg uten å føle at det er en konkurranse i å ha det mest dritt? Anonymkode: 27ea1...29d Tipper dette ikke kun går i at hun har det verre. Er det slik at hun stadig overgår deg, når du forteller om andre ting også (evt ikke er interessert i å lytte)? Jeg har hatt en slik venn, men orket det ikke i lengden. Det endte med at jeg gradvis faset han ut av livet mitt. Hvorfor henge med mennesker som drar energien ut av deg, i steden for å tilføre noe? Det vil antageligvis ikke hjelpe å si noe, da dette er en integrert del av personligheten. Sier du noe om dette, vil det nok tas ille opp, og du vil finne at du ikke kommer noen vei med det. 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #3 Skrevet 17. april 2018 skulle tro det var en viss kultur forskjell mellom dere. Men gøy lesning at det finnes nettopp sånne bemerkninger som kan være iblant med menneskelige relasjoner. Spørsmålet mitt er hvor lenge kan du tenke deg å være venninne med henne? og hva har du som årsak om det blir sånn at du kommer på tanker der du må bruke tiden annerledes og med andre? spørsmålet hvordan du kan si det på? nei, det fungerer ikke... fordi det blir å skulle til å forandre et menneske. Men hvorfor ikke kline på ekstra tall for å se om hun kommer til å ha høyere selv da? Anonymkode: 11474...35a
Antoinette Skrevet 17. april 2018 #4 Skrevet 17. april 2018 Neste gang hun skal toppe din historie sier du bare: "jeg la ikke opp til en konkurranse nå" Burde stoppe kjeften hennes. 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #5 Skrevet 17. april 2018 2 minutter siden, Antoinette skrev: Neste gang hun skal toppe din historie sier du bare: "jeg la ikke opp til en konkurranse nå" Burde stoppe kjeften hennes. Men hun har jo helt sikkert sagt det som er reelt uten å ha hatt baktanke for konkurranse. Hvorfor ikke ha et skjema med hvor man setter opp statistikken for hvor mange ganger hun har flere og mer på det som blir sagt, og se om det er mulighet endelig å ha mer eller flere enn henne? det gjør det mer interessant og morsommere enn at man ikke skal verdsette at noen kan si noe som dem har flere av.... Anonymkode: 11474...35a
Elaine Marley Skrevet 17. april 2018 #6 Skrevet 17. april 2018 Spørs om det blir noe bedre, men du kan prøve å si fra om det på en ok måte. Ikke alle takler det særlig godt eller skjerper seg i en kort periode for så å gå i det samme sporet igjen. Jeg har hatt en sånn venninne før, og da orket jeg ikke mer tilslutt. Alt var så mye verre for henne enn for meg og jeg ble sliten av det. 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #7 Skrevet 17. april 2018 Virker som om dere kun snakker om hvor slitne dere begge er Kanskje hun gjør det for å få frem et poeng? Anonymkode: da4d6...f8e
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #8 Skrevet 17. april 2018 Jeg har også en slik venninne. Utrolig slitsomt. Hun kan si at hun skal vaske å rydde i huset, så er hun så ufattelig sliten, alt er bare helt jævlig, hun kan til og med spørre om jeg kan komme å hjelpe henne fordi hun er så ufattelig sliten, på tross av at jeg kan stå med gulvvask, klesvask, lufte hunden, ta oppvaska, vaske badet, rydde loftet og diverse på en og samme dag selv, og at jeg da nevner dette til henne, men allikevel så virker hun snurt fordi jeg ikke kommer å hjelper. Så kan hun komme med at hun må vaske gulvet, å rydde boden, og da er helvete løs, fordi hun er så ufattelig sliten. Er jeg syk, så er hun sykere. Jeg kan ligge hjemme med bøtta, så ser jeg på Facebook at hun er på kino, men til meg skriver hun at hun er så syk da. Hvis min mann har gjort noe koselig, kan hun nærmest latterliggjøre det til tider/komme med små stikk, å komme med noe koselig mannen hennes har gjort. Osv osv. Alt er en type konkurranse, og jeg begynner å bli utrolig sliten. Hun endret seg veldig etter at hun traff mannen sin, så jeg lurer jo rett og slett litt på om det er noe der da, kanskje hun har et oppmerksomhetsbehov hun ikke får dekket. Trist i alle fall. Anonymkode: b870d...ed2 2
LeilaS Skrevet 17. april 2018 #9 Skrevet 17. april 2018 Hadde en slik venninne før. Jævlig slitsomt. Uansett hva man sa (var sliten, lei seg, vondt i hodet, forteller om vond kjærlighetssorg, utroskap, mye å gjøre osv) så måtte hun ALLTID toppe det! Hun hadde mer å gjøre, mer sliten, verre kjærlighetssorg osv. Det ble en konkurranse. Kunne liksom ikke lufte noen ting til henne. For hun hadde det jo sååå mye verre 🙄 Jeg fortalte mine nærmeste (hun var en av mine nærmeste da) da min søster tok selvmord. Hvor tøft det var, var i sorg, var i sjokk osv. Da måtte hun finne på en mer tårevått historie 🙄 husker ikke helt hva hun sa, men hva i alle fall verre. Vi bare glodde dumt på ho. 2
Peaches Skrevet 17. april 2018 #10 Skrevet 17. april 2018 5 timer siden, Antoinette skrev: Neste gang hun skal toppe din historie sier du bare: "jeg la ikke opp til en konkurranse nå" Burde stoppe kjeften hennes. Den har jeg tatt et par ganger, fungerer bra 1
miss summers Skrevet 17. april 2018 #11 Skrevet 17. april 2018 Det er ikke sikkert hun er klar over det. Det er mange som opptrer på denne måten. Jeg har blitt litt hard de siste årene og sagt klart fra. Nå er jeg kjent for å være relativt direkte, så det har ikke skapt noen problemer for meg. Men vil tippe, om du er en forsiktig person ellers, at det vil komme som et sjokk om du sier noe. Jeg vil også anbefale deg å si fra, men kanskje "du, det er noe jeg må si. Hver gang jeg forsøker å lette hjertet mitt kupper du samtalen ved å forsøke å overgå meg. Hvorfor gjør du det? Vet du at du gjør dette?" Vær forsiktig. Du omtaler henne som venninne, så noe godt ser du vel i henne? Dersom hun kun gjør deg sliten er det jo bare å kutte henne ut. Men som sagt, det er ikke sikkert hun er klar over det selv. Jeg kan også være ekstremt selvopptatt og må ta meg selv i det ofte. Men jeg har ikke alltid vært klar over hvordan jeg selv er. Jeg har selv måttet kutte ut folk som ikke gir meg noe positivt, blant annet en venninne som aldri så hva andre gjorde for henne, bare hva andre ikke gjorde. Det ble så slitsomt. Hun SER rett og slett ikke hvordan andre stiller opp, kun den ene gangen du ikke kan... Tenk litt over hva du trenger i livet ditt, og sorter gjerne venner. Venner er ikke det viktigste i livet, det er du som er viktigst i ditt liv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå