AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #1 Skrevet 16. april 2018 Kjøpte en eldre bil i fjor brukt av en privatperson. Nå for 1 måneds tid siden hørte vi fæle skrapelyder fra motoren. Fant ut med stetoskop at det kom fra vannpumpa. Det var jo full krise for hvis pumpa skjærte seg fullstendig ville registerreima ha røket og bilen hadde vært skrot. Vi var på besøk ca 1 time unna der vi bor og fikk beskjed på verksted at vi ikke skulle starte bilen engang. Satt den fra oss der og siden vannpumpa ble bytta, ble også registerreima det, fikk en veldig bra pris. Det som kom fram var at denne vannpumpa som stod på bilen var ORIGINAL. Bilen har gått 320 000, så den har stått der siden da.. «Problemet» er at i mai, 2013 så ble vannpumpe og registerreim byttet på et verksted ca 2 timer unna oss. De tok hele 10 000 kr for denne jobben, og i kvitteringen står: byttet reim og vannpumpe. Dette er da altså svindel? Regreima og pumpa som liksom var bytta skulle ha holdt noen år til, men det gjorde det altså ikke. Dette verkstedet som gjorde jobben i 2013 er veldig vanskelige. Først mente de at vi skulle kjøre bilen til dem (enda de var klar over tilstanden) sånn at de kunne sjekke om det stemte. Sa at jeg hadde vært der og måtte levere bilen fort da vi er avhengige av den. Det endte med at jeg måtte kjøre 2 timer fordi de absolutt skulle ha den gamle vannpumpa. De skulle sende den inn til sin forhandler som kunne konkludere med at den var defekt.. har gått 3 uker, de svarer ikke på Mail og er umulig å få tak i daglig leder på telefon lenger. Vi mener at de skal betale våre utgifter da dette ikke hadde skjedd om de hadde gjort en ordentlig jobb. Og om pumpa faktisk er original er det svindel. Dessuten var det 5 års garanti på den jobben de gjorde i 2013 (mai). Begynner å mistenke at vi ikke får kontakt med daglig leder fordi han venter til mai fordi da er 5 års garantien ute? Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 4a51a...753
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #2 Skrevet 17. april 2018 Men har du fått bekreftet at delen har sittet i bilen siden den var ny? Jeg har byttet mange deler på flere av mine biler, jeg har da byttet til orginal del for at alt skulle være riktig. Dvs delen er ikke fra da bilen er produsert, men er produsert samme år jeg kjøpte delen, men det er fotsatt en orginal del. Men kanskje du kan ta kontakt med en advokat og forhøre deg? Dersom verkstedet ikke byttet delen, men skrev at dem gjorde det i serviceheftet/kvittering så er har jo da verkstedet dreti på draget. Anonymkode: 41785...d8b
tdm900 Skrevet 17. april 2018 #3 Skrevet 17. april 2018 Delen kan jo ha en produksjonsfeil, og da burde det verkstedet som forrige gang skiftet vannpumpe/regreim, ha tatt hånd om det hele. Var selv ute for en slik hendelse, og det gikk på garanti på den delen. (Det var ikke motordel)
Trollmora Skrevet 17. april 2018 #4 Skrevet 17. april 2018 Er du NAF medlem så anbefaler jeg å kontakte advokaten deres. Vi fikk kjempegod hjelp I forbindelse med en sak der.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #5 Skrevet 18. april 2018 Kontakt forbrukerrådet gjennom klage på siden dens. Hadde problemer selv etter bilkjøp av forhandler og har fått utbedret bilen pga forbrukerrådets dom. Nå skal jeg gjenoppta saken fordi bilen ikke gikk gjennom EU kontrollen pga feil på de samme delene/komponentene som tilsynelatende ble utbedret av forhandler. Da er det fint at det allerede er en sak på det. Anonymkode: 8d3b3...f8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå