Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oslo er Norges hovedstad, og i Oslo er det veldig lett å bli kjent med mennesker, Oslo folk er veldig åpne, inkluderer alle, både naboer og andre. Det er kjempe fint å bo i Oslo, det er så hyggelig når det er smil og vennlighet man møter når man går i gatene. Når det feiring i blokken, så kan alle komme, naboene inkluderer alle, fordi er man nabo så er man nabo. Oslo viser seg alltid fra sin beste side, og hvor takknemlig man kan være. 

Anonymkode: 4a57f...7d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd i mange blokker og nabolag i Oslo og det har aldri vært sånn at alle får komme på festen til naboen for å si det sånn :P Men ja, er veldig glad i Oslo. Tror nok det ville vært mer inkluderende i mindre byer men. Og er veldig mange som dømmer og utestenger andre her og tror de er bedre enn dem.

Anonymkode: 2e3ce...681

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enkelt og greitt, NEI.

Ufordragelige folk, stygg by, mye ræl ute i gatene og ukoselig atmosfære.

Anonymkode: b7498...850

• Liker 4
Gjest Carressa
Skrevet

Sånn er det ikke i min blokk, altså. :laugh: Men Oslo er for alltid i mitt hjerte, med alle sine større og mindre skavanker.

AnonymBruker
Skrevet

Har bodd i Oslo noen år. Så den tiden er forbi. Heldigvis.

Anonymkode: cc3fc...9dd

Skrevet

Har ikke engang lyst til å dra på dagstur til Oslo jeg... Trives ikke når jeg er der, klarer ikke å slappe av. Jeg er ikke noe storbymenneske, men har likevel likt meg bedre i de fleste andre storbyer jeg har vært i enn i Oslo... 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker å bo i Oslo. Beste stedet jeg har bodd. Må dessverre flytte i sommer. Det føles ikke godt i det hele tatt...

Anonymkode: 124e6...f4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Elsker Oslo, men syns det var forferdelig slitsomt å bo der. Men nå er ikke jeg noe bymenneske heller.

Anonymkode: dac03...9ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har alltid likt Oslo, flytta hit i fjor, og elsker det. Når det gjelder mennesker er de akkurat som i resten av landet - nordmenn er nordmenn. Kalde og ikke så lett å komme innpå. Men Oslofolk er da hyggelige for det. Folk på hjemplassen min er ikke mer inkluderende enn det folka er her, iallefall. Kommer fra en middels stor by. 

Anonymkode: 035ca...1b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri i livet. Stygg by, masse luftforurensing, gidder ikke å bo i blokk (har vokst opp i svær enebolig så må ha masse rom og en stor hage for meg selv) og gidder ikke all kriminaliteten. Nei, ville heller bodd på Finnmarksvidda i en hytte fremfor i Oslo. 

Anonymkode: 280f3...90a

• Liker 1
Skrevet

Ikke en veldig fin by synes jeg, og før ville jeg ha sagt nei.

Nå tenker jeg at jeg ville ha bodd der. Det skjer sikkert masse der som jeg liker og jeg liker å bo i en eller nær en by.

Regner egentlig med at jeg må bo på en liten plass når jeg blir ferdig utdannet, men hva gjør man vel ikke for å få seg erfaring :P

Uansett, så har jeg bare besøkt Oslo og får egentlig ikke et godt inntrykk da synes jeg. Kommer nok også an på hvordan folk er der.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oslo er Norges hovedstad, og i Oslo er det veldig lett å bli kjent med mennesker, Oslo folk er veldig åpne, inkluderer alle, både naboer og andre. Det er kjempe fint å bo i Oslo, det er så hyggelig når det er smil og vennlighet man møter når man går i gatene. Når det feiring i blokken, så kan alle komme, naboene inkluderer alle, fordi er man nabo så er man nabo. Oslo viser seg alltid fra sin beste side, og hvor takknemlig man kan være. 

Anonymkode: 4a57f...7d5

Finnes ikke en annen by eller forstad her til lands jeg hadde satt foran Oslo, men mye av det ovenfornevnte stemmer lite i min hverda, og høres ut som det er tatt fra en film:fnise:.. men i byer utenlands derimot,:nori:

Anonymkode: 291df...f73

Skrevet (endret)

__

Endret av Lord Friendzone
AnonymBruker
Skrevet

Oslo ville jeg aldri bodd i, selv om morsslekten min kommer derfra. Den er ikke stor nok til å være en skikkelig storby,det går egentlig greit, vi bor tross alt i lille Norge, men jeg opplever den som direkte sjarmløs. København derimot er en by som er vakker og full av sjarm :) .

Anonymkode: 6e684...603

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldri i livet. Stygg by, masse luftforurensing, gidder ikke å bo i blokk (har vokst opp i svær enebolig så må ha masse rom og en stor hage for meg selv) og gidder ikke all kriminaliteten. Nei, ville heller bodd på Finnmarksvidda i en hytte fremfor i Oslo. 

Anonymkode: 280f3...90a

Så du har ikke vært i Oslo? Jeg er fra Oslo, og er oppvokst i et svært hus, med ett måls tomt, i Sørkedalsveien. 

Anonymkode: d738f...f53

• Liker 3
Skrevet

Finner det alltid komisk når folk refererer til Oslo som en "storby" når det knapt er et tettsted pr internasjonal standard :P
Har bodd i storbyer i Sentral-Europa og USA, og det var greit nok det.
Liker meg bedre i Oslo, stille og ikke så mye folk.
Samtidig er det veldig fint med skikkelig kollektivtilbud!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Elsker Oslo! Når jeg er der så får jeg skikkelig fred i sjelen. Den freden tar jeg med meg tilbake der jeg nå bor. Den varer i  noen uker. Jeg måtte flytte derfra da jeg var 15 år og livet etterpå har aldri blitt så bra som jeg hadde det i Oslo. Har savnet Oslo hver dag. Har større omgangskrets i Oslo enn jeg har der jeg bor nå og her har jeg bodd lenge. Nei, jeg kunne ikke flytte tilbake og nå har jeg familien her, men savnet av Oslo blir aldri borte.

Anonymkode: 09dde...9a7

AnonymBruker
Skrevet

Folk er så ufordragelige og frekke her i Oslo, skulle tro de ikke har fått ordentlig oppdragelse. Holde munn og smile høflig er det ingen her som har lært. Må gå i terapi av å bo her. 

Anonymkode: b30aa...bf2

AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg ville ikke bodd i Oslo, selv om det er en fin by. Det har vært så mange grove overfallsvoldtekter de siste årene, til og med på en høylys dag-en søndag i en park. Også mange mindreårige jenter som blir voldtatt. Oslo er dessverre for full av menn med manglende respekt for kvinner. Ellers er det en fin by synes jeg, med nærhet til marka og sjøen.

Men tryggheten kommer først, orker ikke bo et sted med mange slike menn.

Anonymkode: 9fc44...c03

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk er så ufordragelige og frekke her i Oslo, skulle tro de ikke har fått ordentlig oppdragelse. Holde munn og smile høflig er det ingen her som har lært. Må gå i terapi av å bo her. 

Anonymkode: b30aa...bf2

Du må skaffe deg tjukkere hud. Ikke vær så jævlig ømfintlig.

Anonymkode: d738f...f53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...