AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #1 Skrevet 16. april 2018 Jeg bor alene i en to-roms leilighet på 50 kvm, og har gjort det i 9 måneder nå. I begynnelsen - før jul - lå strømregninga på mellom 500-700. Nå de siste månedene ligger plutselig strømregningen på 1000-1200. Strømforbruket mitt er det samme eller mindre da det f.eks er lysere og varmere ute. Jeg er førstegangskjøpere, så det er litt nytt for meg. Jeg underet meg litt, da mine foreldre som bor i et stort hus har lik sum på sin regning... Et eksempel er at det står: strøm fra fjordkraft, beløp inkl.MVA 570 kr nettleie fra Skagerak nett AS 560 kroner -Er det da 570 for strøm og 560 for nett? Anonymkode: 3fc52...8f4
Mokkilokki Skrevet 16. april 2018 #2 Skrevet 16. april 2018 Du har ikke brukt mye strøm. Det er nettleia som er dyr, ja 560 er nettleie. Som regel er det avgiftene som er dyre ikke selve bruken. 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #3 Skrevet 16. april 2018 Jeg har 50 kvm med varmtvann og fyring innbakt i husleien. Jeg betaler 200-250,- mnd i strøm/nettliee. Regningen min har økt litt etter at jeg fikk ny strømmåler, men synes din regning ble veldig høy. Se på hvor mange kwt det står på forbruket ditt:) Anonymkode: 9579f...a27 1
Gjest Scaniar580 Skrevet 17. april 2018 #4 Skrevet 17. april 2018 Jeg betalte opptil 5000 kr mnd der jeg bodde før.. Helt sykt
tdm900 Skrevet 17. april 2018 #5 Skrevet 17. april 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor alene i en to-roms leilighet på 50 kvm, og har gjort det i 9 måneder nå. I begynnelsen - før jul - lå strømregninga på mellom 500-700. Nå de siste månedene ligger plutselig strømregningen på 1000-1200. Strømforbruket mitt er det samme eller mindre da det f.eks er lysere og varmere ute. Jeg er førstegangskjøpere, så det er litt nytt for meg. Jeg underet meg litt, da mine foreldre som bor i et stort hus har lik sum på sin regning... Et eksempel er at det står: strøm fra fjordkraft, beløp inkl.MVA 570 kr nettleie fra Skagerak nett AS 560 kroner -Er det da 570 for strøm og 560 for nett? Anonymkode: 3fc52...8f4 Se på hvor mye strøm du har brukt, og sammen lign med det du har brukt så lenge du har bodd det. Strømmen er blitt dyrere, og den skal nok bli enda dyrere, om jeg ikke tar helt feil.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #6 Skrevet 17. april 2018 2 timer siden, tdm900 skrev: Se på hvor mye strøm du har brukt, og sammen lign med det du har brukt så lenge du har bodd det. Strømmen er blitt dyrere, og den skal nok bli enda dyrere, om jeg ikke tar helt feil. Takk for svar. Skal sjekke det ut. Vet det har blitt dyrere strøm for alle, syntes bare at det var betydelig høy økning! Anonymkode: 3fc52...8f4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #7 Skrevet 17. april 2018 4 timer siden, Scaniar580 skrev: Jeg betalte opptil 5000 kr mnd der jeg bodde før.. Helt sykt Oi! Kan jeg spørre hva slags type bolig/kvm? Det var mye penger på strøm. Anonymkode: 3fc52...8f4
Gjest Scaniar580 Skrevet 17. april 2018 #8 Skrevet 17. april 2018 Leilighet på 160kvm, men jeg hadde kun varme på bad, stue/kjøkken, så kanskje 70kvm
Million Skrevet 17. april 2018 #9 Skrevet 17. april 2018 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Skal sjekke det ut. Vet det har blitt dyrere strøm for alle, syntes bare at det var betydelig høy økning! Anonymkode: 3fc52...8f4 Sjekk også hva du har betalt pr Kwh tidligere i vinter, og hva du betaler nå. Det er antageligvis grunnen til at regningen er økt uten at du har økt forbruket nevneverdig. Jeg fikk også en høyere strømregning enn normalt denne mnd, og sjekket prisen pr kwh. Jeg hadde tidligere noen og femti øre pr kwh. Nå så jeg at den lå på nesten 70 øre! Det er en dramatisk prisøkning som merkes hos de fleste. Har man ikke valgt fastprisabonnement (f.eks. i ett år eller tre års avtale) så vil prisene svinge med markedet. Man får dermed ta del i både oppturer og nedturer prismessig. Har man stram økonomi, bør man kanskje vurdere fastprisabonnement. Jeg bor i en 68 kvm blokkleilighet, og har radiatorer med fjernvarme til oppvarming. Bruker altså ikke strøm til det (radiatorbruk går på husleien). Mine strøm-regninger har ligget på 300-400 kr i de to årene jeg har bodd her pr mnd. Nå i april kom det plutselig en på 520 kroner. Prisoppgang var årsaken. Endret 17. april 2018 av Million 1
tdm900 Skrevet 17. april 2018 #10 Skrevet 17. april 2018 2 timer siden, Million skrev: Sjekk også hva du har betalt pr Kwh tidligere i vinter, og hva du betaler nå. Det er antageligvis grunnen til at regningen er økt uten at du har økt forbruket nevneverdig. Jeg fikk også en høyere strømregning enn normalt denne mnd, og sjekket prisen pr kwh. Jeg hadde tidligere noen og femti øre pr kwh. Nå så jeg at den lå på nesten 70 øre! Det er en dramatisk prisøkning som merkes hos de fleste. Har man ikke valgt fastprisabonnement (f.eks. i ett år eller tre års avtale) så vil prisene svinge med markedet. Man får dermed ta del i både oppturer og nedturer prismessig. Har man stram økonomi, bør man kanskje vurdere fastprisabonnement. Jeg bor i en 68 kvm blokkleilighet, og har radiatorer med fjernvarme til oppvarming. Bruker altså ikke strøm til det (radiatorbruk går på husleien). Mine strøm-regninger har ligget på 300-400 kr i de to årene jeg har bodd her pr mnd. Nå i april kom det plutselig en på 520 kroner. Prisoppgang var årsaken. Hadde du hatt en fastprisavtale, hadde du også betalt mye mer for strømmen. Hoppa på et slik "tilbud" fra min strømleverandør, det er den dyreste strømmen jeg noen gang har betalt! De beregner prisen du skal betale så høyt, at den den aldri vil ligge under den variable prisen. Vel, kanskje, i den aller dyreste tida på året. Men blir det ikke kaldt han man bæsja på leggen. Vi har mulighet for å være med på avtale sammen med jobben, men det lønner seg ikke, selv om det der brukes enormt med strøm....
Ny Bruker Skrevet 17. april 2018 #11 Skrevet 17. april 2018 Hvis du har spotpris så kan månedsprisen bli høyere på grunn av endringene i strømprisen, selv om du bruker mindre kWt. Det enkleste er å se på tallene når det gjelder forbruk og ikke kroner på faktura. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #12 Skrevet 18. april 2018 12 timer siden, tdm900 skrev: Hadde du hatt en fastprisavtale, hadde du også betalt mye mer for strømmen. Hoppa på et slik "tilbud" fra min strømleverandør, det er den dyreste strømmen jeg noen gang har betalt! De beregner prisen du skal betale så høyt, at den den aldri vil ligge under den variable prisen. Vel, kanskje, i den aller dyreste tida på året. Men blir det ikke kaldt han man bæsja på leggen. Vi har mulighet for å være med på avtale sammen med jobben, men det lønner seg ikke, selv om det der brukes enormt med strøm.... Fastpris kan lønne seg hvis man forventer at strømprisen skal gå merkbart opp etter en stund. Har man f. eks. fastprisavtale med 3 års avtale så kan man spekulere i at prisene skal opp. Ikke sikkert at dette vil være ulønnsomt med tanke på de nye kraftkablene som er under konstruksjon. Dog krever dette litt kunnskap om kraftmarkedet, og det er derfor så mange taper på det. Den vanlige feilen er at folk i små og/eller nyere boliger som er godt isolert og derfor trekker en del mindre strøm går for disse fastprisavtalene. Anonymkode: a096a...9a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå