Gå til innhold

IKEA hjemlevering - noen erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bor nærme en IKEA, så hjemlevering er veldig billig. Omtrent 600,- dersom jeg plukker ut varene selv, og 800,- dersom jeg bestiller på nett. I følge IKEA leverer de ikke bare til døren, men til ønsket rom. Så dersom jeg bor i tredje etasje uten heis så kan jeg be dem bære varene inn f.eks. helt til stuen min? Har dere noen erfaringer med IKEA sin hjemlevering?

Anonymkode: 3dbb6...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg bestile og fikk levert kjøkken, dvs de plukket og bar inn. Bor i 2.etg med en litt liten heis, men de som leverte foretrakk å bære det opp og helt inn til kjøkkenet. Hyggelige folk,  kom presis og gjorde jobben godt. Anbefales :)

Anonymkode: 296c7...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikea hjemmelevering fungerer veldig bra. De leverte kjøkken til 4.etasje uten heis uten problem. 

Anonymkode: 3f089...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte sofa med hjemlevering. Leveringsdato ble utsatt tre ganger og ble til slutt fem uker over tida. At det tok lengre tid enn forespeilet gjorde meg ikke så mye, men kommunikasjonen deres var dritdårlig. Mange motstridende beskjeder, etc. Selve leveringa gikk fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt supert. Bodde i 5. Etasje uten heis og fikk levert alt presist og uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har brukt hjemmelevering to ganger. Den ene gangen plukket jeg varene selv og andre gangen bestilte jeg på nett. Her jeg bor må du velge om å få det levert på veien utenfor eller inn døren. Jeg valgte å få de til å bære den inn. Første gangen kom de når de skulle og andre gangen ringte de å sa at de ble 30 min forsinket. Når du bestiller vil de gjerne vite hvordan du bor (kjeller, 1 eller 2. etasje, om det er heis eller trapp osv.). Så de leverer der du faktisk vil ha varene :) Jeg er ihvertfall veldig fornøyd.

Anonymkode: 7bad8...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fungert utmerket. Bor i fjerde etg. uten heis og fått levert både 2 kjøkken og ganske mange møbler via dem med innbæring. Gikk knirkefritt, de leverte innenfor dørstokken som lovet. 

Spesielt fornøyd med sofabestilling, der de hadde ny prøveordning. Det var Bring som leverte, og ikke bare det: de kom og satte opp sofaen for meg og tok med seg all papp etc. Meget god service! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De bar varene helt inn i huset, og det var mange kolli. Veldig fornøyd! 

Anonymkode: a7fa2...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i blokk, tredje etg uten heis.

Da jeg flyttet inn her jeg bor nå i 2016, bestilte jeg en del nye møbler fra Ikea på nett med hjemlevering. Herlighet for en jobb de har, de sjåførene! Én mann bærer opp en flatpakket møbelpakke på 50-70 kilo alene, opp til tredje etasje uten heis! En kjempejobb de gjør. De må bli utrolig sterke av den jobben etterhvert?

Uansett, de bar inn alle pakkene og la dem der jeg pekte (stuegulvet). Hele stuen min var smekkfull av møbelpakker som de hadde båret opp og inn. Det var mye, og det var sommer og varmt ute. Ikea-karene jobbet så svetten silte.

Jeg er er utrolig glad over at det finnes slike ordninger, ellers hadde ikke jeg hatt sjans til å få tak i de møblene. Har verken bil eller førerkort.

Endret av Million
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selve leveringa gikk fint, men det ble utsettelser, og IKEA var elendige på kommunikasjon. Leveringa skulle opprinnelig komme i et gitt tidsrom, og en tre kvarter før tida var ute, fikk jeg telefon fra kundeservice om at leveringa ikke kom da likevel. Videre oppfølging var også elendig. Vi bestiller ikke fra IKEA igjen.

Kjenner dog flere som har bestilt og er fornøyd. Så lenge det ikke blir noe ekstra, så går ting bra. De som leverte var veldig hyggelige.

Anonymkode: 84dc1...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bare gode erfaringer med Ikea hjemlevering. Gjennom rundt 20 år, og i 2 forskjellige land. Har kjøpt både store møbler og flere kjøkken. 

Vi bor nå i 4 etasje uten heis. Sist vi handlet, kjøpte vi kjøkken, dobbeltseng og kommode. Alt var veldig tungt, og vi hadde ikke hatt mulighet til å bære det opp selv. 

Anonymkode: e99be...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg har opplevd er at den minste endring på ordren medfører ganske store forsinkelser på leveransen (gjelder kjøkken, de klarer tydeligvis ikke endre uten at leveringstidspunktet forflyttes), selv når feilen er IKEA sin. Utover det har jeg bare gode erfaringer, har brukt mye penger der etter å ha pusset opp seks leiligheter :laugh:. De få gangene det har vært skade på et produkt har de erstattet det raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...