Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at jeg har tabbet meg ut, så ikke skriv noe om det til meg. Jeg er trist nok fra før.

Har 18000 i inntekt, og 10.000 går til hus og faste regninger. må betale 3000i mnd på Mastercard  (maxet ut) og 7000 på klarna konto i mnd. dvs at jeg ikke har penger til dette og har betalt annen hver mnd (og fått purringer). Hvordan kan jeg løse dette? kan jeg feks betale mindre til klarna ? jeg har gjeld på 30.000 hos både  MC og klarna..og ja, jeg er idiot

Anonymkode: 9429a...3d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at jeg har tabbet meg ut, så ikke skriv noe om det til meg. Jeg er trist nok fra før.

Har 18000 i inntekt, og 10.000 går til hus og faste regninger. må betale 3000i mnd på Mastercard  (maxet ut) og 7000 på klarna konto i mnd. dvs at jeg ikke har penger til dette og har betalt annen hver mnd (og fått purringer). Hvordan kan jeg løse dette? kan jeg feks betale mindre til klarna ? jeg har gjeld på 30.000 hos både  MC og klarna..og ja, jeg er idiot

Her må du gjøre noe ja. Du må øke inntekten din, redusere utgiftene og/eller øke nedbetalingstiden på noe av gjelden.

"Hus og faste inntekter" inkluderer det et boliglån? Her kan du i tilfelle spørre banken veldig fint om å få avdragsfrihet (utsettelse) i en periode. Har du mye egenkapital på boligen kan du også kanskje få baket den usikre gjelden inn i boliglånet for å få lavere rente og lenger nedbetalingstid.

Har du studielån? Her kan du søke statens lånekasse om avdragsfrihet i en periode.

Hva er den totale gjelden til de forskjellige? Og hva er renta? Kanskje du kan øke nedbetalingstiden? (det er kjempedyrt men da vil du kanskje kunne gå i null i måneden selv om det vil ta mye lenger tid å betale ned)

Kan du øke inntekten din?

• Liker 1
Skrevet

1) Vurder om du ikke er egnet til å ha kredittkort. Klipp i så fall i stykker kortene du har, og sperr deg selv fra å ta opp ny kreditt.

2) Ring Klarna og banken hvor du har mastercard., og lag avtaler om nedbetaling som balanserer mellom å bli kvitt gjelden (fortest mulig) men samtig leve.

3) Hold avtalene!

Alternativ til 2): Sjekk om du har mulighet for å refinansere med en bedre rente. Husk at selv om du får 10 % rente på refinansieringen, så er det bedre enn de 25 % du kanskje har nå. Punkt 1 og 3 gjelder fremdeles.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ring begge steder og lag en nedbetalingsplan. Og selvsagt klipper du kortene så det ikke blir mer tull. Jeg gjorde selv dette, og fikk et levelig beløp uten renter som jeg betalte hver mnd. Det var trangt, men veldig deilig å ikke få purringer og at lånet bare økte.

Anonymkode: 4809e...9ee

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør dra til banken og snakke om problemene dine. De er eksperter på slikt, og kan kanskje komme til å møte seg på en bedre måte enn du forventer.  Smålån skal samles til ett forbrukslån osv.  Vær løsningsorientert, og tenk Luksusfellen. Redusere forbruket, eller skaff deg en ekstrajobb. Om du setter opp regnskap måned for måned, kan du få oversikt over hvordan økonomien endrer seg over tid. Dette kan gi motivasjon til å spare. Jeg kan mye om dette. Vegetarmat med linser/ ris og nudler, kan spare deg for mye. Det er fullt mulig å leve et godt liv på et magert budsjett. Solen er gratis, og du kan involvere dine venner, og fortelle dem at du har behov for å bli spandert på for tiden. Slike ting. Hvor kan du spare? Makeup osv. Hva bruker du mest penger på?

AnonymBruker
Skrevet

Det går,  lag betalingsavtale,  kutt utgifter,  se om du kan ta deg en ekstra hjelp jobb. 

Rett over sommer er jeg selv ferdig med Fjelde på å la 150K med inntekt på 359K,  til 1,5 år. 

La oss si jeg har vert lite sosial og ofret mye som bl. Jubileum med ungdomskole og flere bursdager.. Men min egen feil

Anonymkode: d88bb...11e

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det går,  lag betalingsavtale,  kutt utgifter,  se om du kan ta deg en ekstra hjelp jobb. 

Rett over sommer er jeg selv ferdig med Fjelde på å la 150K med inntekt på 359K,  til 1,5 år. 

La oss si jeg har vert lite sosial og ofret mye som bl. Jubileum med ungdomskole og flere bursdager.. Men min egen feil

Herregud med skrivefeil jeg hadde 😅 autocorrect

Skrevet

Send dem en mail og be om en nedbetalingsplan. Du kan fortelle hva inntekten og boutgiften er.

Min samboer har slitt med gammel gjeld, men har fått nedbetalt ganske mye. Han har én kreditor igjen. Gjelda hos den kreditoren var på 80.000 kr. Da fikk vi ordnet en nebetalingsplan på minst 2.500 kr i mnd. Han tjener MYE bedre enn deg og hadde mer gjeld, så jeg er helt sikker på at du skal få en avtale som du klarer å betale ned på :)

Ellers håper jeg at du klarer å få deg en ekstrajobb eller å minke boutgiftene litt, ellers må du bruke mange år på å betale ned denne kjedelige gjelda. Du har jo ikke akkurat mye til overs til sparing og morsomme hverdagsting.

AnonymBruker
Skrevet

Du har 60 000 i gjeld og må betale 10000 i mnd? Prat med dem.

Anonymkode: 082aa...225

AnonymBruker
Skrevet

uhyre viktig at du kan snakke med noen som kan business for at det skal bli annerledes hverdag for deg fremover. Å snakke med noen som ikke kan om penger eller aldri har gjort noe som helst ved å tjene bra, kan man ikke finne svar hos iallfall. 

Anonymkode: 2eb0f...a62

Skrevet

Hvordan gikk det? Vi heier på deg nå TS. Har du fått snakket med innkreverne dine?

• Liker 1
Skrevet

Hvor mye tilgjengelig kapital har du per nå? Nesten 0?

AnonymBruker
Skrevet

tipper TS var raka blakk nå.

Anonymkode: 2eb0f...a62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...