AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #1 Skrevet 16. april 2018 Jeg er alene i Norge, og uten arbeid. Jeg har vært arbeidsledig nå i en måned, og ser for meg utfordring å flytte til et annet sted i Norge. Har noen erfaring å flytte til et annet land for arbeid? og hva var det som førte deg til det landet som du fikk jobb i? hadde du kontakter i Norge eller det landet du flyttet til? hvordan oppstod kontakten? Anonymkode: 3de45...986
Betti 70 Skrevet 17. april 2018 #2 Skrevet 17. april 2018 Hei jeg er også arbeidsledig. Hvorfor vil du flytte ut av landet? Norge er en av det vakreste og sikkereste landet. Har du venner her? Kanskje du kan kvalifisere deg for en høgre utdanning via nav. Du kan også søke over hele landet. Du kan også øke jobbsjansen via en tiltak. Da har du en betalt praksisplass. Hadde det self og vær veldig gøy. Lykktest ikke helt med jobb men denne sjefen vær veldig fornøyd med meg og lovet meg å hjelpe når det trengs. Gir ikke opp.Lykke til !
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #3 Skrevet 17. april 2018 2 minutter siden, Betti 70 skrev: Hei jeg er også arbeidsledig. Hvorfor vil du flytte ut av landet? Norge er en av det vakreste og sikkereste landet. Har du venner her? Kanskje du kan kvalifisere deg for en høgre utdanning via nav. Du kan også søke over hele landet. Du kan også øke jobbsjansen via en tiltak. Da har du en betalt praksisplass. Hadde det self og vær veldig gøy. Lykktest ikke helt med jobb men denne sjefen vær veldig fornøyd med meg og lovet meg å hjelpe når det trengs. Gir ikke opp.Lykke til ! jeg ønsker å berøre ny kultur, og dessuten er det noe steder jeg gjerne skulle fått jobbet med faget mitt. Men Norge er ikke det mest åpne landet, det er unormalt og ikke kjenne naboene sine i blokken man bor i. Jeg vet ikke om jeg vil definere det som venner, men jeg har støtet på mange mennesker som ikke vil meg godt, og til det har jeg brukt tiden min til bruke energi feil på. Jeg har hatt i utgangspunktet å søke til hele Norge, men nå kjenner jeg at komprimerer det mer og mer til å fin sikte inn et sted som er åpenbart jeg istedenfor ville trives å bo. Praksisplass er ikke tema for meg, har blitt utnyttet i den settingen før, og kommer ikke til anbefale det til noen, men nå er det ikke det som er tema som det handler for meg å prate om heller. Anonymkode: 3de45...986
Betti 70 Skrevet 18. april 2018 #4 Skrevet 18. april 2018 Jeg skjønner det å ha feil venner. Det kan skje overalt men jeg tenker du må kommer deg vekk. Med hvilken fag jobber du? Kanskje er Sveits noe for deg. Tenk at du få mindre lønn i andre land. Du er alene og har alle frihet. Nytte det !
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #5 Skrevet 23. april 2018 Jeg vil absolutt anbefale å prøve ut et nytt land. Bodde tre år i Spania og jobbet. Du møter helt nye mennesker, ny kultur og masse opplevelser. Det er også en utfordring å leve i et annet land, men du lærer så mye om både deg selv og andre. Anonymkode: 4111b...56e
AnonymBruker Skrevet 23. april 2018 #6 Skrevet 23. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg vil absolutt anbefale å prøve ut et nytt land. Bodde tre år i Spania og jobbet. Du møter helt nye mennesker, ny kultur og masse opplevelser. Det er også en utfordring å leve i et annet land, men du lærer så mye om både deg selv og andre. Anonymkode: 4111b...56e PS: jeg flyttet ned uten å kjenne noen. Stod helt på bar bakke og angrer ikke et sekund Anonymkode: 4111b...56e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå