Gå til innhold

Høyere lønn som ekstra hjelp etter bachelor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om man har krav på høyere timeslønn som ekstra hjelp i staten etter fullført bachelor?

Anonymkode: e71f5...8ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har utdannelsen noe å si for jobben da? 

Anonymkode: e2cf6...c4b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har utdannelsen noe å si for jobben da? 

Utdannelse er ikke et krav i jobben, så lenge man har fullført videregående. Har bare hørt fra noen andre som jeg jobber med at man får høyere lønn ut i fra hvor mye utdannelse man har.. Så er derfor jeg lurer på om det samme gjelder når man ikke jobber 100%

AnonymBruker
Skrevet

Da spør du på jobben:) Du vil ikke få et konkluderende svar her inne. 

AnonymBruker
Skrevet

Er stillingen du har påregnet uten fagskole, ed fagskole, bachelor ?

Hos oss er det flere typer stillinger. Jeg er helsefagarbeider og det krevest for min jobb. Dog kan godt en sykepleier eller vernepleier ha min jobb. Dog for de da betalt lønn etter min utdannelse da det er det jobben krever.

Anonymkode: 7c607...f03

AnonymBruker
Skrevet

Spørs helt på om utdannelsen er relevant for stillingen, og ikke minst om de kan omgjøre stillingen din.

Eks - Jeg var ansatt som miljøarbeider, ble utdannet vernepleier. Fordi de ikke kunne ha vernepleier i så liten stilling som jeg hadde fikk jeg bare tilbud om lønn og stilling som helsefagarbeider. 

Anonymkode: 23734...c34

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet deltid et sted der jeg fikk høyere lønn for hvert studieår jeg fullførte, selv om studiet mitt ikke var relevant for arbeidsplassen. Nå var dette en privat bedrift, men staten og kommunen har ofte veldig gode vilkår, så det er absolutt en mulighet for at det er lignende muligheter der du jobber. Det skader vel ikke å spørre?

Anonymkode: 016cc...212

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utdannelse er ikke et krav i jobben, så lenge man har fullført videregående. Har bare hørt fra noen andre som jeg jobber med at man får høyere lønn ut i fra hvor mye utdannelse man har.. Så er derfor jeg lurer på om det samme gjelder når man ikke jobber 100%

Nei. Det er kun hvis utdannelsen er relevant for jobben. Ikke automatisk men om arbeidsplassen mener du er kvalifisert til å få ny og bedre stilling (og dermed lønn)

Anonymkode: 5bdd2...a32

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mastergrad, andre som jobber med meg har bachelor. Vi får samme lønn. Det er ikke krav om mastergrad i stillingen, kun bachelor. Jobber i staten, offentlig administrasjon. Vet ikke om dette har overføringsverdi til din situasjon, men...

Anonymkode: 895b5...8f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på om utdannelsen din er relevant for jobben. Jeg er sannsynligvis den på jobben min som har høyest utdannelse (inkludert ledere), men siden utdannelsen ikke er relatert til jobben, får jeg betalt etter ansiennitet, ikke utdanning. Det er jo bare å spørre på jobben din, så får du et sikkert svar.

Anonymkode: 70bbb...a6c

• Liker 1
Skrevet

Som de andre skriver: det kommer jo helt an på om utdannelsen er relevant for jobben. Er du pleieassistent som har tatt sykepleien kan det godt hende du får høyere lønn ja. Er du butikkmedarbeider som har tatt bachelor i psykologi er det tvilsomt. Dette må du nesten spørre jobben om. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...