AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #21 Skrevet 18. april 2018 On 4/17/2018 at 10:36 PM, AnonymBruker said: Tusen takk for svar, alle sammen. Hyggelig å høre at dere synes vi gjør en god jobb. Det er så lett å bli usikker på seg selv i denne nye situasjonen... Ja, har prøvd skjold. Han tar mye bedre tak i skjoldet, suger bra, men slipper taket og blir frustrert etter ei stund. Skjoldet er full av melk, det samme er munnen hans og håndkle under oss Tusen takk <3 Kan jeg spørre hvor dere fikk klippet bakre tungebånd? Vi har fått beskjed om at dette må gjøres med laser under narkose hos Øre-Nese-Hals avdelingen, og at det krever en del trening av tungemobiliteten i ettertid. Kan du si noe om dette? Jeg har ikke fått noe informasjon om at det kan være lurt å gå til kiropraktor/manuellterapeut. Hva gjør disse? Og hva heter støttegruppa på Facebook? Det her er som du skjønner ganske nytt for meg.... Ingen andre medisinske årsaker til at bakre tungebånd må klippes/opereres, annet enn å forhåpentligvis få til ammingen slik at vi får 4-5 timer ekstra i døgnet vi kan bruke på babykos istedet for pumping, vasking og sterilisering. Takk for tips angående bæring! Har prøvd å bære utover i dag og det virker som han liker det Anonymkode: 8b05a...135 Støttegruppa heter norsk støttegruppe for stramt leppe og tungebånd. Still spørsmålene dine der, du får garantert raskt svar. Vi klippet hos Annette Resch (dr. Barnegod). Vi fikk ammeveiledning av Tine Greve på Bekken og Barn i Bærum før og etter klipp. Hun er inmari flink ( og jobber også på nka på Rikshospitalet. ) Anonymkode: 6e0a1...a3c
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #22 Skrevet 18. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Støttegruppa heter norsk støttegruppe for stramt leppe og tungebånd. Still spørsmålene dine der, du får garantert raskt svar. Vi klippet hos Annette Resch (dr. Barnegod). Vi fikk ammeveiledning av Tine Greve på Bekken og Barn i Bærum før og etter klipp. Hun er inmari flink ( og jobber også på nka på Rikshospitalet. ) Anonymkode: 6e0a1...a3c Vi gikk forøvrig til kiropraktor samme sted. Manuellterapeit er gratis, men jeg bet ikke hvem som kjenner til tungebåndsproblematikk. PS. Sjekk på finn om du finner ekstra flasker og pumpesett, så du slipper å sterilisere så ofte. PS2. Hvis du pumper en side av gangen kan du lettere sitte å kose med baby eller ha baby på fanget. Anonymkode: 6e0a1...a3c
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #23 Skrevet 19. april 2018 PS3. Hvis du ikke allerede får ammeveiledning på rikshospitalet av noen som kan tungebånd, så vil jeg anbefale Bekken og Barn i Bærum. Ring i dag. Vet de pleier å holde av noen timer til akkut behov. Ring og forklar situasjonen. Anonymkode: 6e0a1...a3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå