Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så filmen i går på tv2, og synes den var ganske bra. Spesielt Maria Bonnevie passet godt til den rollen. Søt, morsom, men også veldig alvorlig film om mennesker og relasjoner.

Noen andre som har meninger om den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm ja. hengte meg opp i marias til tider unaturlige tonefall. men sånn er det jo med norsk film.

Gjest Catwoman
Skrevet

Ha sett den to ganger før, og så litt av den i går.

Synes det er en fin film, med flinke skuespillere. De tar opp et alvorlig tema, med en snert av humor.

Skrevet

Så den i november, men jeg husker lite og ingenting av den. Den har nok ikke gjort så stort inntrykk på meg.

Skrevet

Har den på dvd, har sett den en gang. Husker ikke så mye av den annet enn at jeg syntes det var utrolig bra skuespillerprestasjoner :)

Gjest Catwoman
Skrevet

og så er det et utsagn der jeg synes er så utrolig bra. Når Juni ligger på sykehuset etter selvmordsforsøket og ber Reidar om å hjelpe seg med å hente pillene fordi hun har tenkt å prøve på nytt, og han da svarer "kan du ikke vente litt da?" Jeg syns den er så fin.

Skrevet

Jeg likte den veldig godt. :-) Uff, jeg lo så jeg grein da moren til Reidar gikk rundt med den døde hunden... Helt forferdelig, men samtidig så komisk.

Skrevet
og så er det et utsagn der jeg synes er så utrolig bra. Når Juni ligger på sykehuset etter selvmordsforsøket og ber Reidar om å hjelpe seg med å hente pillene fordi hun har tenkt å prøve på nytt' date=' og han da svarer "kan du ikke vente litt da?" Jeg syns den er så fin.[/quote']

Jeg vet - den var skikkelig fin! På den andre siden, sier Juni noe sånt som: "hvis det er virkelig det jeg vil", og dtet sier også noe om hvordan mange mennesker med ulike psykiske lidelser har det, de ønsker rett og slett å ta sitt eget liv. Fryktelig trist, men sånn er det. Heldigvis har denne filmen en fin slutt, ikke en happy ending, men en fin slutt. Jeg likte den virkelig. Er enig med, var det Ivanka? som poengterer Maria Bonnevies rare tonefall, særlig et par ganger i begynnelsen, men heldigvis gikk det seg til utover... :klappe:

Skrevet

Har sett filmen 4-5 ganger, kan nesten replikkene utenatt.

Synes det er en nydelig film!

Både Bonnevie og Joner er ekstremt gode skuespillere.

Og som nevnt tideligere her, det er et utrolig bra poeng i filmen.

Joner er nydelig i filmen da, ordentlig godgutt :)

Skrevet
Har sett filmen 4-5 ganger, kan nesten replikkene utenatt.

Synes det er en nydelig film!

Både Bonnevie og Joner er ekstremt gode skuespillere.

Og som nevnt tideligere her, det er et utrolig bra poeng i filmen.

Joner er nydelig i filmen da, ordentlig godgutt :)

:enig_animasjon:

Skrevet

Jeg syns det er en flott film, med gode skuespillere. Favoritten må være moren til Reidar, hun er så søt!

Den er visst ikke helt overbevisende fra psykiater-vinkelen, men jeg liker den kjempegodt.

Skrevet

Filmen synes jeg er utrolig fin, veldig gode skuespillere, bra laget og gode prestasjoner, samt replikker.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

jeg likte den kjempegodt! skjønner bare ikke at jeg ikke har sett den før! og skriver under på mora til reidar og bikkja... huff så tragisk, men likevel.... det er sånn at man får dårlig samvittighet av å le av det, noe som nesten gjør det enda morsommere.. men stakkars... blanda følelser her :ler:

Skrevet
Jeg likte den veldig godt. :-) Uff' date=' jeg lo så jeg grein da moren til Reidar gikk rundt med den døde hunden... Helt forferdelig, men samtidig så komisk.[/quote']

"Otto! Otto!"

:ler::ler:

Jeg såg filmen på kino da den kom. :)

Gjest Aurélie
Skrevet

Kanskje den beste norske filmen jeg har sett. Fikk en så god følelse inni meg av å se den.

Scenen hvor moren til Reidar satte igang med rakettoppskyting i den boden var jo bokstavelig talt tragikomisk. Men jeg lo mest da.. :)

Skrevet

Også den scenen hvor moren til Reidar først åpner døra og slenger den igjen i ansiktet hans, for så å åpne den og si:

"Jammen, e det deg?" :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...