Gå til innhold

Hvor og hvordan oppbevare hjemmelagde smykker...?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei og hopp!

Jeg lager en del smykker selv, men nå begynner jeg å få et problem med hvor og hvordan jeg skal oppbevare dem. De ligger nå mest litt her og litt der.

Noen her som har forslag på noe lurt jeg evt. kan lage selv eller kjøpe for å få litt orden i smykke-kaoset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å kjøpe mange små knagger, og henge dem på en skapdør, enden av skapet på badet eller på en plate? Så kan smykkene henge oversiktlig og dekorativt på knaggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparer på alle små bokser/esker, enten jeg får smykker selv eller noe annet i dem. Veldig fine å legge smykker du vil gi bort i, eller dine egne.

Så forresten en fyr som hadde funnet en gammel rist til en komfyr, som han hadde malt og så "klippet opp, slik at den fikk masse kroker. Så hang han den på innsiden av skapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk en fin ramme som du liker. Stor eller liten, alt etter ønske. Den kan være gullforgylt, svartlakkert eller tre. Trekk en treplate som passer inni rammen med et pent tøystykke, f.eks. noe som matcher tapetet i rommet den skal henge. Det kan gjerne være gardinstoff, f.eks.

Bruk et lag platevatt eller to mellom bakstykket og selve stoffet, for å få en vattert effekt. Fest bakplaten inni rammen, slik at framsiden på stoffet blir innrammet. Glasset skal ikke være med!

Deretter slår du inn små stifter eller kroker inni stoffet/platen som du henger smykker og ringer på. Øredobber med krok kan hektes rett inn i stoffet.

Ved å henge opp smykker på denne måten, får du full oversikt, smykkene er til pynt også når de ikke er i bruk, og de slipper å ligge og bli ripet opp av andre smykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...