AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #1 Del Skrevet 16. april 2018 Det gjelder de fleste foreldrene i barnehagen, med unntak av kanskje 5-6 stk som alltid hilser. Jeg hilser, jeg, med mindre noen er skikkelig avvisende (da mener jeg skikkelig avvisende, som snur ryggen til med et snurt blikk og later som du ikke eksisterer, da holder jeg kjeft. Skal ikke trenge meg på, heller Kanskje noen har en dårlig dag?). Jeg har nemlig bestemt meg for å være hyggelig. Egentlig er jeg dritsliten pga sykdom, og kanskje pottesur fordi vi blir vekket stort sett hver natt, og alt er slitsomt (jada, du kan kanskje den regla? Eller?), men jeg later som jeg er blid som en sol. Og jammen blir jeg ikke i bedre humør av det? :D Det hjelper! Så det gjør jeg. Jeg er blid, hilser, for en nydelig dag! Hei, hei! :D Ønsker alle alt godt. Men så er det disse foreldrene da. Han hilser bare på meg, ikke på mannen min. Hun hilser bare på mannen min, ikke på meg. Er greia med det, a? Kjønnssjåvinisme på høyt plan, eller? Er hun hemmelig forelsket i mannen min, men hater meg? (Ta en spøk). Skjønner ikke greia. Og så er det en far som helt konsekvent ikke hilser på verken meg eller mannen min. Kona hans hilser på oss, begge to! Men ikke han.. rare greier!? Og jeg kan love deg, hvis jeg ikke hilser, så hilser ikke de fleste - det er alltid jeg som tar initiativ til hilsing. Hvorfor det, mon tro? Så jeg hilser jeg, da, og prøver å være hyggelig. Jeg trodde det var normalt å hilse på folk man er bekjent med? - Og nei, jeg har ikke lagt meg etter noen av fedrene Anonymkode: 7f832...1fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #2 Del Skrevet 16. april 2018 Du overtenker. personlig hilser jeg stort sett bare på foreldre ved samme avdeling. Anonymkode: efa68...f17 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hobbykokken Skrevet 16. april 2018 #3 Del Skrevet 16. april 2018 Hilser på alle jeg og, men det er faktisk ikke alle som svarer. Pleier bare å tenke at de er stressa, de kjenner jo ikke meg, så de har jo ingen grunn til å være sur på meg 😊 så da har de vel kanskje litt annet som opptar tankene. Det er nok ikke vondt ment. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #4 Del Skrevet 16. april 2018 Tror det er helt tilfeldig og at du overtolker. Kanskje de opplever at bare den ene er immøtekommende og åpen for å bli hilset på, hvis du tror at hun ikke liker deg utstråler du kanskje en skjerming selv og da tror hun at du kanskje ikke liker hun? Kanskje de ser den ene oftere og kobler hvem den er forelder til men ikke er helt sikker på hvem den andre er. Kanskje kjæresten din har tatt iniativet til å hilse på hun , og hun ikke er typen til å tørre å bryte hilse barrieren med andre på eget iniativ, mens mannen hennes er helt motsatt og hilser på deg uten problemer. Hun er nok ikke ute etter mannen din og han er nok ikke ute etter deg. Hvis du tror det så kan du jo invitere dem til et swingersparty å se! (ta en spøk) Anonymkode: cccf5...c37 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #5 Del Skrevet 16. april 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du overtenker. personlig hilser jeg stort sett bare på foreldre ved samme avdeling. Anonymkode: efa68...f17 Det er samme avdeling. De har kjent oss i 3 år og der går 15 barn i barnehagen 7 minutter siden, hobbykokken skrev: Hilser på alle jeg og, men det er faktisk ikke alle som svarer. Pleier bare å tenke at de er stressa, de kjenner jo ikke meg, så de har jo ingen grunn til å være sur på meg 😊 så da har de vel kanskje litt annet som opptar tankene. Det er nok ikke vondt ment. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det er helt tilfeldig og at du overtolker. Kanskje de opplever at bare den ene er immøtekommende og åpen for å bli hilset på, hvis du tror at hun ikke liker deg utstråler du kanskje en skjerming selv og da tror hun at du kanskje ikke liker hun? Kanskje de ser den ene oftere og kobler hvem den er forelder til men ikke er helt sikker på hvem den andre er. Kanskje kjæresten din har tatt iniativet til å hilse på hun , og hun ikke er typen til å tørre å bryte hilse barrieren med andre på eget iniativ, mens mannen hennes er helt motsatt og hilser på deg uten problemer. Hun er nok ikke ute etter mannen din og han er nok ikke ute etter deg. Hvis du tror det så kan du jo invitere dem til et swingersparty å se! (ta en spøk) Anonymkode: cccf5...c37 Eh.. neitakk! Anonymkode: 7f832...1fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 16. april 2018 #6 Del Skrevet 16. april 2018 Jeg hilser på alle. De hilser tilbake, kanskje bortsett fra hvis de er stressa med en grinete unge... Enkelte slår jeg av en prat med. Har ikke opplevd at noen overser meg eller er sur. Bortsett fra enkelte ganger når de åpenbart sliter med et trassanfall eller noe slikt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #7 Del Skrevet 16. april 2018 2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Jeg hilser på alle. De hilser tilbake, kanskje bortsett fra hvis de er stressa med en grinete unge... Enkelte slår jeg av en prat med. Har ikke opplevd at noen overser meg eller er sur. Bortsett fra enkelte ganger når de åpenbart sliter med et trassanfall eller noe slikt. Ja, akkurat da er det helt forståelig Anonymkode: 7f832...1fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 17. april 2018 #8 Del Skrevet 17. april 2018 Hos oss har vi fått beskjed fra styrer om å hilse på hverandre, og jeg hilser alltid uten å tenke noe over det. Noen hilser tilbake og noen gjør det ikke, tenker ikke så mye på det. Ofte er man jo gjerne i sin egen lille boble, spesielt om morgenen, så ikke tenk så mye på om folk hilser eller ei tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #9 Del Skrevet 17. april 2018 17 minutter siden, Geirfuglen skrev: Hos oss har vi fått beskjed fra styrer om å hilse på hverandre, og jeg hilser alltid uten å tenke noe over det. Noen hilser tilbake og noen gjør det ikke, tenker ikke så mye på det. Ofte er man jo gjerne i sin egen lille boble, spesielt om morgenen, så ikke tenk så mye på om folk hilser eller ei tilbake. Har styrer sagt det? Har dere hatt et problem med et siden styreren måtte gi beskjed om at dere skal hilse på hverandre? Anonymkode: 7f832...1fb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 17. april 2018 #10 Del Skrevet 17. april 2018 11 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Jeg hilser på alle. De hilser tilbake, kanskje bortsett fra hvis de er stressa med en grinete unge... Enkelte slår jeg av en prat med. Har ikke opplevd at noen overser meg eller er sur. Bortsett fra enkelte ganger når de åpenbart sliter med et trassanfall eller noe slikt. Samme her, for snart skal de bli med hverandre hjem osv, greit å i hvert fall bygge opp et forhold med foreldrene også i løpet av noen år... Det er noen som ikke hilser, men de bare lar jeg evt. hilse først om blikkene våre møtes. Om noen ikke hilser og bare overser alle hele tiden, da tenker jeg; 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #11 Del Skrevet 17. april 2018 2 minutter siden, Wonders skrev: Samme her, for snart skal de bli med hverandre hjem osv, greit å i hvert fall bygge opp et forhold med foreldrene også i løpet av noen år... Det er noen som ikke hilser, men de bare lar jeg evt. hilse først om blikkene våre møtes. Om noen ikke hilser og bare overser alle hele tiden, da tenker jeg; Jeg tenker også at det er greit å ha et OK forhold til de andre foreldrene. Og at noen kanskje har litt lavere sosial intelligens enn andre. Og det er greit. Men litt frustrerende når det er sånn hver gang, med de samme folkene. Til og med foreldrene til et barn mitt barn har vært mye i konflikt med hilser tilbake Anonymkode: 7f832...1fb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 17. april 2018 #12 Del Skrevet 17. april 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har styrer sagt det? Har dere hatt et problem med et siden styreren måtte gi beskjed om at dere skal hilse på hverandre? Anonymkode: 7f832...1fb Om hvem har hatt et problem med det? Jeg aner ikke, vi begynte nettopp. De skriver det i nyhetsbrevet jevnlig, at "i vår barnehage hilser alle på hverandre". De mener det er viktig at ungene ser at de voksne har normal folkeskikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #13 Del Skrevet 17. april 2018 Hahaha, Jeg har tenkt på akkurat det samme. For min del er det veldig merkelig ikke å hilse, samt slå av en bitteliten prat med andre foreldre du ser flere ganger i uken. Har imidlertid innsett at ikke alle har det på samme måte som meg. Ekstra interessant at det er stor varians i hvem som hilser på hvem. Jeg har tatt et pause/studieår, og går relativt avslappet kledd ved henting. I tillegg ser jeg forholdsvis ung ut. Jeg har en god tone med unge foreldre, med ca samme stil, mens min dresskledde mann snakker mer med finans- og advokatfolkene, samtidig som noen av dem overser meg fullstendig. Samtidig klager mannen min over at han får null respons fra en av de mødrene som jeg snakker en del med... Selvfølgelig kan dette være helt tilfeldig, men jeg tror i grunnen ikke det... Anonymkode: 2b12c...e67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heipådegsann Skrevet 17. april 2018 #14 Del Skrevet 17. april 2018 Jeg hilser for det meste. Ikke alltid - men som oftest, og hilser alltid tilbake når noen andre hilser først. Vil jo være hyggelig Men jeg tenker heller ikke over de som ikke hilser tilbake. Tenker alltid at de enten ikke får det med seg, tenker på noe annet, er i dårlig humør akkurat da etc. De har ingen grunn til å mislike meg. Mens samboeren min derimot analyserer mangel på svar og smil veldig, og tror alltid at noen ikke liker han. Men jeg kan nok dessverre være vanskelig å slå av en prat med. Fordi jeg er latterlig sjenert, særlig i barnehagen, fordi jeg er den ene unge moren, og faktisk føler meg litt underlegen Samboeren derimot er god på å slå av en prat. Noen sosiale ferdigheter mangler jeg ihvertfall 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #15 Del Skrevet 17. april 2018 Hilser på alle. Og hvis det er noen som prøver å unngå å hilse, så sier jeg hei til de også. Da blir de forlegne og hilser tilbake. Anonymkode: 562e7...757 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 17. april 2018 #16 Del Skrevet 17. april 2018 De er like trøtt og sur som deg på morgenen, du har bare ikke satt på smilet slik du har gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 17. april 2018 #17 Del Skrevet 17. april 2018 (endret) Vi bor jo også i samme nabolag/bydel, så det er jo ikke vits å være muggen hele tiden, tenker jeg. Ja ja , vi er forskjellige. Så er det også slik, tenker jeg, at de som ikke smiler eller hilser, -er de som trenger det mest. ( selvom de ikke smiler tilbake) Endret 17. april 2018 av Wonders 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patton Skrevet 17. april 2018 #18 Del Skrevet 17. april 2018 Man må nesten bare innse at det er utrolig mange rare mennesker der ute. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 17. april 2018 #19 Del Skrevet 17. april 2018 3 timer siden, Geirfuglen skrev: Hos oss har vi fått beskjed fra styrer om å hilse på hverandre, og jeg hilser alltid uten å tenke noe over det. Noen hilser tilbake og noen gjør det ikke, tenker ikke så mye på det. Ofte er man jo gjerne i sin egen lille boble, spesielt om morgenen, så ikke tenk så mye på om folk hilser eller ei tilbake. Er det dere voksne som går i barnehagen og må få opplæring i grunnleggende folkeskikk? 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 17. april 2018 #20 Del Skrevet 17. april 2018 (endret) 2 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Er det dere voksne som går i barnehagen og må få opplæring i grunnleggende folkeskikk? 😉 Ja, det er jo det jeg skriver? At ungene skal se at de voksne kan ha folkeskikk. Det er jo tross alt oss de lærer av, og vanlig folkeskikk er å hilse. Endret 17. april 2018 av Geirfuglen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå