AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #1 Del Skrevet 16. april 2018 Jeg kjøpte kassevis med cola med julenisse på når den kom på tilbud like over jul. Nå ser jeg at den går ut på dato 1. juli. Med vårt nåværende tempo varer beholdningen ut november. Er denne holdbarheten noe å bry seg om? Dette er jo i utgangspunktet mest en blanding av sukkervann og kjemiske rensemidler, så ser ikke helt at det skal bli dårlig. Anonymkode: f567e...939 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #2 Del Skrevet 16. april 2018 Det kan jo bli flatere og dødere, bittelitt av kullsyren forsvinner gjerne over tid selv om det er uåpnet. Jeg tror nok en colaflaske kan ha mistet mye futt om det går et år eller to etter utløpsdatoen. Fant noe eldgammel Cola på hytta en gang som ikke smakte noe særlig. Men farlig blir det ikke, og fra juli til november tviler jeg på at det rekker å bli så dødt. Man tar gjerne god høyde med slike datoer, særlig når det er snakk om månedsvis med holdbarhet uansett. Anonymkode: f5462...1ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 16. april 2018 #3 Del Skrevet 16. april 2018 Jeg har drukket cola som var gått ut på dato for 2-3 år siden, smakte helt fint. Det er uansett kun smaken det går på, som allerede nevnt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #4 Del Skrevet 16. april 2018 Jeg er storforbruker av cola zero, og merker VELDIG godt forskjell på cola som holder 5 mnd frem i tid og de som går ut om en mnd. Colaen taper seg veldig i smak siste mnd før utløpsdato, og smaker derfor ikke noe godt etter heller. Om det er farlig å drikke derimot aner jeg ikke. Anonymkode: 16000...d2f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 16. april 2018 #5 Del Skrevet 16. april 2018 Farlig kan jeg aldri tenke meg at det er - da må vi isåfall snakke år, ikke måneder. Og da "vondt i magen", ikke "død". Cola drikker jeg ikke, men Fanta sjekker jeg alltid datoen på. Det er noe som skjer mellom en og to måneder før den er "best før". Den får en fæl bismak og siden den er lys på farge kan du ofte se det i bunnen av flasken. Kan ikke huske noen jeg kjenner kommentere det samme om Cola. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå