Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal prøve meg litt på eggløsningstester denne måneden, men har ikke særlig erfaring med det.

Når på dagen kan man ta de? Jeg har googlet litt rundt og skjønt at det er best å gjøre det mellom ca kl 16-20, men av logistiske årsaker (og lav blærekapasitet på denne tiden av døgnet, vil sjeldent klare å spare særlig med urin da) er det ikke alltid dette vil la seg gjøre. 

Er det noen som vet om det fortsatt vil vise LH-stigning godt nok hvis jeg tar testen feks kl 14?
Det står dessverre ikke noe på pakningsvedlegget om når på dagen de burde brukes, har kjøpt de fra Babyplan via billige-tester.no

Anonymkode: 5aa1a...a93

Skrevet

Tror ikke det er så nøye når du tar den. Morgen og kveld vil jeg si :) 

Skrevet

Kupper tråden jeg :fnise: Men hvor ofte tester dere? Flere ganger til dagen eller annenhver/hver dag? 
Er 3 år siden jeg gjorde dette sist, er helt blank igjen. Venter på pakke fra lavpristester, håper de kommer fort for jeg har EL på fredag tror jeg :bond:

Skrevet
7 minutter siden, Vaiana skrev:

Kupper tråden jeg :fnise: Men hvor ofte tester dere? Flere ganger til dagen eller annenhver/hver dag? 
Er 3 år siden jeg gjorde dette sist, er helt blank igjen. Venter på pakke fra lavpristester, håper de kommer fort for jeg har EL på fredag tror jeg :bond:

Jeg har bare gjort det en periode og da testet jeg morgen,ettermiddag og kveld... :) men det var egentlig bare for å forsikre meg om at jeg ikke hadde fått negativ,siden jeg skulle reise og ikke rakk å ha sex akkurat da den eventuelt hadde blitt negativ så testet egentlig unødvendig mye :)

Neste gang tester jeg nok morgen og kveld.. :)

Skrevet

EL test skal man på på ettermiddagsurin/kveldsurin. Det er fordi LH (som testen reagerer på) først skilles ut utover dagen :) Kl. 14 bør gå helt fint å ta det på, viktigste er vel at du tar det på ca samme tid. Jeg pleier å ta på ettermiddagen de dagene i forkant av forventet EL, for deretter å ta 2ganger pr dag til jeg fanger LH toppem

Skrevet

Hvorfor er det viktig å ta testen til samme tid?

Skrevet
13 timer siden, Paibunn skrev:

Hvorfor er det viktig å ta testen til samme tid?

Regner med det handler om at kroppen skal ha kommet "likt" i utskillingen av LH. Teoretisk sett skal kroppen ha skilt ut mer LH kl 18 enn kl 14, og da kan det bli feil om man tar test kl 18 dagen før, og 14 neste dag

Skrevet

Jeg har veldig kort LH-topp, så når mine tester begynner å bli positive må jeg gjerne ta hver 2./3. time for å få med meg den som er positiv, uansett når tid på døgnet det er. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle! :)

Vet ikke helt hva jeg skal forvente med EL-testing, jobber turnus og det er nok ikke hver dag jeg får tatt til samme tidspunkt heller  men håper jeg får noe ut av det uansett!

Har kun tatt på ettermiddagen de dagene jeg har gjort dette siden jeg leste at det ikke var noe som skulle testes for på morgenurin, men er det meningen at man skal gjøre begge deler? Kan ikke testen på morgenen vise feil?
Tok en i morges bare for å se, den var jo mye sterkere enn de siste dagene. Men nå blir jeg jo usikker på om det er pga EL faktisk begynner å nærme seg eller om resultatet ikke er til å stole på.

Etter all googlinga mi virker det også som at flere får beskjed av fertilitetsspesialister (når de går igjennom assistert befruktning) om å teste på morgenen. Blir lettere forvirra.

Er det forresten noen som vet hvor fort testen kan bli positiv? Testene jeg har tatt hittil har ikke vært i nærheten av positive (utenom den i morges), men kan de plutselig bli det om et par dager eller går det mye mer gradvis?
Skal egentlig ha eggløsning ca til helga men pga SA for en måned siden vet jeg ikke om syklusen er helt stabil igjen enda. 

TS

Anonymkode: 5aa1a...a93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...