Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #1 Skrevet 21. februar 2005 katten vår, nydelig liten morderisk pusefrøken (innekatt), har en favorittleke i form av en liten mus med ekte pels og fjær i rompa. denne jager hun, vi leker apport etc, gjerne dagen lang hvis pus får bestemme. men i det siste har hun funnet ut at en effektiv måte å "drepe" musa på er å drukne den. vet ikke hvor mange ganger jeg har måttet kjøpe ny etter at hun la den i vannskålen, og når jeg kom hjem i dag lå musa i do ... så i kveld blir det mest kos og mindre lek, lageret med mus er nemlig tomt og jeg må kjøpe nye i dyrebutikken i morgen. Flere som har pusekatter som gjør rare ting? tingeling
Ciara Skrevet 21. februar 2005 #2 Skrevet 21. februar 2005 Hehe! Jeg leker også apport med pus. I går tok han musen i munnen og travet bestemt bort til matskåla hvor han slapp den ned oppå tørrforet Det har han gjort mange ganger før. Han bytter litt på om han legger den med tørrforet, i vannet. En gang slang han den oppi en skål med eggeplomme han hadde fått, og da måtte musen kastes.
Brunhilde Skrevet 21. februar 2005 #3 Skrevet 21. februar 2005 Vi leker med vår pus med en sånn laserlykt. Han jager den røde flekken opp og ned og frem og tilbake. Han syns det er like gøy hver gang-det syns vi også!
Flowery Skrevet 21. februar 2005 #4 Skrevet 21. februar 2005 Vi også leker med slik laserlys. Utrolig morsomt!! Men en ting som pusen vår gjør, er at han spiser med forpoten...?? Det er akkurat som om han skal gjøre slik som vi gjør. Så han står med forpoten oppi matskålen, fisker kjøttbitene inn på en negl og putter det i munnen. Men det blir jo veldig grisete da, når det er saus på maten. Da blir det jo saus utover gulvet også.
Sheba Skrevet 22. februar 2005 #5 Skrevet 22. februar 2005 Pusen vår drukner også pelsmusene sine! Enten i sin egen vannbolle eller så drar han den med ut på badet og klorer opp lokket som ligger over sluket i dusjen - og vips ligger musa i bløt. Skjønner ikke hvorfor han driver med det der, men konsekvensen er jo at musa etterhvert revner og det ligger fyllstoff strødd rundt hele huset. Også må vi kjøpe ny mus..musebudsjettet ble nok litt større enn jeg hadde trodd da vi fikk pus. Gamlepusen hadde ikke sånne sære vaner.. Vår pus liker også godt laserpennen, den får virkelig farta opp. Bra trening, og veldig morsomt for oss å se på!
Arkana Skrevet 22. februar 2005 #6 Skrevet 22. februar 2005 Ja, katter har søte og sære vaner. Katten til Mamma er veldig spesiell når det gjelder å spise tørrfôr. Hun dytter en liten bit ut av skåla, så må hun høre "plinget" når den treffer brettet under og da kan hun spise den. Skulle biten tilfeldigvis havne på teppet eller på annet vis ikke lage "pling", da vil hun ikke ha den. Hun har også slike mus, med pels. Og hun flår dem med tunga si. Drukning får hun ikke til, for dolokket er alltid nede (lurt når man har katt, de kan tross alt drukne). Hun er også en meget dyktig utpresser når det gjelder leking. Når hun har funnet ut at det er tid for å leke, da skal det lekes. Dette skjer selvsagt alltid når de har satt seg til rette foran TV'en og vil ha fred. Men katten vet råd. Hun springer bort i vinduskarmen og setter seg, og titter litt sånn uskyldig oppover gardinene mens hun mjauer. Og har ikke du leken klar på 3 sekunder så har hun klatret opp og lagt seg på toppen. Sånn gjør hun alltid for å få viljen sin. Vår pus er også herlig sær. Hun er så fascinert av toalettet. Hun elsker å sitte på skålen med hodet nedi mens vi trekker og hun stirrer seg mett på bevegelsene i vannet. Hun har alle slags dyre og billige katteleker, men for henne er det det enkle som teller, nemlig godtepapir. Sitter vi i sofaen og spiser twist e.l. og hun hører knitring i papiret, da kommer hun på et blunk. Så vi ruller sammen papiret og kaster det, hun springer etter... og så er det ikke interessant mer. Da kommer hun tilbake og vil ha nytt papir. Og selv om vi plukker dem opp, glemmer vi alltid et par som hun vet nøyaktig hvor er, så på natten hører vi henne springe rundt i stuen. Og pga parkettgulvet som er glatt sklir hun og vi hører henne krasje i møbler og klærne som prøver å få henne til å svinge rundt hjørner. Ganske morsomt i grunn.
Flowery Skrevet 22. februar 2005 #7 Skrevet 22. februar 2005 Pusen vår er også veldig sær når det gjelder maten. Han får mye tørrfòr, men så er han veldig glad i den boksematen som heter Gourmet. Men når jeg skal ta det i skålen hans, så må jeg ikke ta oppi mer enn ca 2 spiseskjeer. Hvis det er mer, så vil han ikke ha det. Problemet med dette er at en slik boks vil da vare veldig lenge. Hvis jeg setter den i kjøleskapet, så vil han ikke ha den. Hvis jeg setter den på kjøkkenbenken, så vil han heller ikke ha den for da er den gammel. :evil: Så nå har jeg funnet løsningen: Jeg kjøper de eskene som har 4 små bokser inni av samme merke. For en sånn boks er akkurat passelig. Og da går han i åttetall når han hører at jeg åpner en slik. Og er helt
Sheba Skrevet 23. februar 2005 #8 Skrevet 23. februar 2005 Sånn er min også - han liker gourmet-maten, men det går ikke med de store boksene, maten skal være fersk. Så vi kjøper også de små porsjonsbegrene, og det er helt toppers. Selv om han selvsagt ikke liker alle smakene da, sukk. :-? Ellers så er pusekatten flink til å skrape og vaske når han har vært i kassa si - først skrape skrape rundt kattetoalettet,deretter full fart opp på vårt klosett og skrape videre der. Det gjør han også når vi har vært på do og reiser oss opp, da hopper pus opp og skraper og "renggjør" ordentlig etter oss. Hm - tror jeg er forelska jeg - i verdens vakreste nålevende pusekatt! :hjerter2:
liv Skrevet 23. februar 2005 #9 Skrevet 23. februar 2005 pusen vår drikker BARE rennendes vann.. Så det må stå å renne vann i springen på badet..
Gjest Catwoman Skrevet 23. februar 2005 #10 Skrevet 23. februar 2005 mange morsomme ting kattene deres gjør Pusen min har blitt for lat til å være den voldsomme lekekatten lenger. Men det hender hun plutselig går helt amokk og fyker rundt etter en iten papirbit el. hun finner på gulvet, eller er oppe på bordet og henter seg en lighter eller kuepenn. Men hun har blitt veldig glad i mat da, på sine middelaldrende dager. Hun får mest tørrmat, men vil gjerne ha alt mulig annet selv om hun er så kresen at. Tunfisk og kokt skinke er toppen, eller så er det ganske litsomt å tygge maten (untatt tørrmat) den bør helst kunne sleikes opp. Og åpner noen et yoghurt beger.. blir hun helt vill. Hun kjenner godt den lyden, og lyden av skjeen nedi yoghurtbegret. Da kommer hun og tigger som besatt. Hun prøver gjerne å stjele litt og hvis hun ikke får. Men youghurten skal enten inntas sammen med den som spiser den, enten av skje eller av fingeren. Hun villle aldri gitte å spise youghurt om hun får den på tallerken på gulvet.
Sniglå Skrevet 23. februar 2005 #11 Skrevet 23. februar 2005 Katter er skjønne dyr! katten min hadde ingen rare spisevaner slik dere beskriver, men det var helt til han traff katten til foreldrene mine. Foreldrene mine sin katt skulle alltid grave over maten etter den hadde spist, akkurat som de gjør når de graver over etter de har vært på do. Så alle vet når den katten er ferdig med maten, for da klorer han på gulvet rundt skåla. Lenge også, som for å gi beskjed om at "dette her er mitt altså!!! Ligg unna!" Så nå har katten vår også begynt med det, men bare hvis han får mat som han synes er kjempegod. Tørrforet er det ikke så nøye med! Ellers er han helt vill etter sugerør! De er ti ganger kjekkere enn lekemusene!
Sheba Skrevet 23. februar 2005 #12 Skrevet 23. februar 2005 Kjenner igjen dette også jeg! Vår katt graver også noe voldsomt rundt matfatet - bortsett fra når han spiser tørrfor. Men han gjør det også når han får noe som han ikke liker, istedenfor å spise da så er det rett på med graving og krafsing...
Arkana Skrevet 23. februar 2005 #13 Skrevet 23. februar 2005 Vår spiser også bare Friskies Gourmet i små bokser, men hun vil bare ha tunfiskmousse, ingenting annet.
Sheba Skrevet 24. februar 2005 #14 Skrevet 24. februar 2005 Vår liker også godt tunfiskmoussen! Men det er virkelig pussig - vi kan kjøpe en smakstype som han liker kjempegodt, og så neste gang vi kjøper samme vil han ikke ha i det hele tatt. Merkelige greier. Men jeg lurer på om det er fordi han trenger variasjon i kosten. Blir kjedelig å spise det samme hver dag kanskje. Eller muligens har jeg gjort meg selv en bjørnetjeneste og skjemt han skikkelig bort. Sukk. (det blir kokt mye sei i huset vårt. Og for ikke å snakke om reker da..)Som man sår skal man høste...
Kosepia Skrevet 24. februar 2005 #15 Skrevet 24. februar 2005 Katter er virkelig morsomme dyr!! Våre katter er to helt forskjellige.. Den eldste på litt over 2 er lat og doven helt til man tar frem laserpenna. Da løper hun til hun ikke har pust igjen. Den yngste på 8-9 måneder er kjempeleken, men også vannvittig nysgjerrig og veldig flink til å lære den ellers så veloppdragne "gamlefrøkenen" alle mulige ulumske ting. Sove i badekaret er noe av det beste som finnes! Drikke av badekarkranen er også kjempedigg! Og doskåla... Den er nede i 99% av tilfellene... Så her i huset har vi vårt eget baderoms politi. Om vi går på badet sitter begge to utenfor og venter når vi kommer ut og bare ber om å få komme inn. Om kveldene river de ned halve huset (høres det ut som). Løpe fra kjøkkenet, gjennom gangen og helt inn til stuevinduet og tilbake. Og da kræsjer de i stort sett ALT.. Også den eldste sladerer ALLTID når den yngste gjør noe galt. Men når hun selv gjør noe galt, nei.. da later hun som ingenting Men.. innimellom skal de baaaaare kose.
Flowery Skrevet 25. februar 2005 #16 Skrevet 25. februar 2005 Her i huset kaller vi pusen for securitasvakten. Når han kommer så sier vi Åja, der kommer securitasvakten på runden sin. For her er det IKKE lov å lukke igjen dørene. De må være åpen slik at han kan gå rundt og ha full oversikt over hvor alle er og hva vi holder på med. Hvis vi lukker dørene, så begynner han å ule! :o Og reker ja.. De må deles opp. Kan ikke spise en hel. Da bruker han de heller til å leke med.. Det rare med ham er at når han "tigger", så ser det ut som om han får enda større øyner enn han har. Også er det akkurat som om han har tårer i øynene! :o Det er jo klart at det er ingen som klarer å si nei til et par stooore, blå tårevåte øyne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå