Gå til innhold

Er dere så kjipe i «virkeligheten»?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever stadig vekk brukere som er direkte ufine og nærmest ekle i kommentarene sine. Er dere sånn ute blant folk også eller tør dere kun å opptre slik her inne på et anonymt forum? 

Anonymkode: 6380b...4d4

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever stadig vekk brukere som er direkte ufine og nærmest ekle i kommentarene sine. Er dere sånn ute blant folk også eller tør dere kun å opptre slik her inne på et anonymt forum? 

Sikker på det ikke er bare du som overleser ting eller kanskje til og med blir litt fort krenket?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er sjelden jeg diskuterer med noen i virkeligheten. Det er jo det forum er for. 

Anonymkode: d2a15...b29

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Jeg sier det jeg mener på godt og vondt, om noen blir krenka av det, synd for de.

Skrevet

Mine svar på ting og tang her er svar jeg hadde gitt og gir i virkeligheten uten å nøle.
Man skal stå for det man mener, samme hvor man ytrer sine meninger.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Catalina Culès skrev:

Jeg sier det jeg mener på godt og vondt, om noen blir krenka av det, synd for de.

Samme her. 

Anonymkode: 61de1...b3f

• Liker 1
Skrevet

Det er nok mange som føler seg veldig tøffe bak AB-knappen ihvertfall og tror de kan skrive hva det skal være.

Greit å spørre seg selv før man poster: "Kunne jeg sagt dette til noen ansikt til ansikt?"

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Fluffe skrev:

Sikker på det ikke er bare du som overleser ting eller kanskje til og med blir litt fort krenket?

Men sier du det du skriver til mennesker i den virkelige verden? For min del handler det om hvordan meninger formidles. 

Ts

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Ichiko skrev:

Det er nok mange som føler seg veldig tøffe bak AB-knappen ihvertfall og tror de kan skrive hva det skal være.

Greit å spørre seg selv før man poster: "Kunne jeg sagt dette til noen ansikt til ansikt?"

Jeg er helt enig med deg!

ts

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Ichiko said:

Om noen åpenlyst sa sin tåpelig mening slik som man gjør på kg hele tiden, så ja

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er aldri ufin, stygg eller nedlatende. Men jeg er mer direkte og ærlig.

Dette kan gjelde om en kjole er fin eller ikke, hva som er passende bryllupsgave, prisnivå forlovelsesring, med mer. Ovenfor venner/kollegaer/familie er jeg litt mer fintfølende, og sier kanskje ikke hele sannheten om jeg trur det kan såre. Her sier jeg hva jeg egentlig mener. 

Når det gjelder AB funksjonen bruker jeg den utelukkende fordi jeg har opplevd å bli forfulgt fra tråd til tråd. På en fullstendig usaklig måte. (ikke basert på at jeg var ufin) 

Anonymkode: 77504...172

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sjelden jeg diskuterer med noen i virkeligheten. Det er jo det forum er for. 

Men er det ok å være kjip? Hvorfor diskuterer du ikke i virkeligheten? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om noen åpenlyst sa sin tåpelig mening slik som man gjør på kg hele tiden, så ja

Er andres meninger tåpelige? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er aldri ufin, stygg eller nedlatende. Men jeg er mer direkte og ærlig.

Dette kan gjelde om en kjole er fin eller ikke, hva som er passende bryllupsgave, prisnivå forlovelsesring, med mer. Ovenfor venner/kollegaer/familie er jeg litt mer fintfølende, og sier kanskje ikke hele sannheten om jeg trur det kan såre. Her sier jeg hva jeg egentlig mener. 

Når det gjelder AB funksjonen bruker jeg den utelukkende fordi jeg har opplevd å bli forfulgt fra tråd til tråd. På en fullstendig usaklig måte. (ikke basert på at jeg var ufin) 

Anonymkode: 77504...172

Men inne på KG er det lov å såre?

• Liker 3
Skrevet

Er så mange frekke kommentarer her inne, nekter å tro folk er sånn utenfor nettet. 
Noe blir nok sagt fordi det er det man egentlig har lyst til å svare, mens andre ting er jeg sikker på hadde blitt pakket mer inn om man hadde stått ansikt til ansikt. Mulig personen hadde sagt noe lignende, men hadde garantert ikke buset ut med det på en ufin måte som det fort blir her inne. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Er så mange frekke kommentarer her inne, nekter å tro folk er sånn utenfor nettet. 
Noe blir nok sagt fordi det er det man egentlig har lyst til å svare, mens andre ting er jeg sikker på hadde blitt pakket mer inn om man hadde stått ansikt til ansikt. Mulig personen hadde sagt noe lignende, men hadde garantert ikke buset ut med det på en ufin måte som det fort blir her inne. 

Jeg tror du har veldig rett!

ts

Skrevet
24 minutter siden, FactsOverFeelings said:

Mine svar på ting og tang her er svar jeg hadde gitt og gir i virkeligheten uten å nøle.
Man skal stå for det man mener, samme hvor man ytrer sine meninger.

Hvis noen er frekk med meg, så svarer jeg frekt tilbake. Den beste motreaksjonen, er å reagere med samme mynt, eller gjerne en hardere mynt.

Det er bare sunt å få ut sine meninger, da lever en lengre. Å ikke ta seg nær av andres meninger, hjelper også på livslengden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, TrekStar skrev:

Hvis noen er frekk med meg, så svarer jeg frekt tilbake. Den beste motreaksjonen, er å reagere med samme mynt, eller gjerne en hardere mynt.

Det er bare sunt å få ut sine meninger, da lever en lengre. Å ikke ta seg nær av andres meninger, hjelper også på livslengden.

Haha.. dokumentasjon, takk? 

Er dette tankegangen i virkeligheten også? 

Ts

• Liker 2
Gjest chisandra
Skrevet

Noen av svarene blir nok tolket som ufine, mens de egentlige er en ærlig mening - og det skrevne ord er mye vanskeligere å tolke enn ansikt til ansikt, der du får toneleiet og mimikken i tillegg.

Og vi har jo blitt mer lettkrenkede enn vi var tidligere, mange av oss :)

Men det er klart; muligheten for å være ganske så anonym gir jo muligheten til å bøte på en ræva dag med å sparke noen som ikke veit hvem man er.

Gjest Balian d'Ibelin
Skrevet

Jeg er langt mer ufyselig i virkeligheten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...