AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #1 Skrevet 16. april 2018 Hvordan ser dere for dere livet fremover? Jeg sliter skikkelig med å se lyspunkter i min fremtid på grunn av dette. Uansett hva jeg gjør eller hvor lykkelig jeg føler meg, er det en mørk sky over alt. Hun blir aldri borte.. Jeg så for meg at bare barna blir store nok og blir konfirmert , trenger jeg ikke ha noe med henne å gjøre.. Men sannheten er at med barn sammen, så er hun tilstede på en eller annen måte resten av min levetid. Jeg tror ikke jeg takler det. Hun har rasert livet mitt, barna sitt og har tydeligvis tenkt til å fortsette med det. Ingen kan hjelpe, FKV eller andre. Tro meg, alt er prøvd. Hva gjør dere, hvordan håndterer dere slikt? Noen råd eller tips ? Er så mektig lei av å leve i «krig» og se barna lide av det samme. Jeg gruer meg til hver overlevering, til alt som har med henne å gjøre.. (Jeg vet vi er to som skaper situasjonen, men jeg har aldri, aldri blandet barna inn i voksenprat eller konflikter! ) Anonymkode: 58b7f...b25 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #2 Skrevet 16. april 2018 Barna tar for øvrig hennes parti på alle plan. Og det er grusomt å føle man mister barna på utrolig feil grunnlag.. Anonymkode: 58b7f...b25 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #3 Skrevet 16. april 2018 Samboeren min er i lignende situasjon. Han har kjempet og prøvd de to siste årene, men nå fokuserer vi på å ignorere. Jo, mer vi ignorer jo enklere blir det. Men innerst inne er nok samboer helt knust, men han holder seg heldigvis sterk. Jo mer du klarer å stenge ute jo enklere blir det, rett og slett, men kjempe trist. Jeg synes det er vanskeligere enn samboer, men iom at de nettopp har vært gjennom en sak nå så føler jeg at det er enklere for meg å senke skuldrene også, når en vet at det man kan gjøre har blitt gjort. Han endte med å gå til sak for å bla. få henting og levering til å skje i bhg og skole for å skjerme barna. En prislapp på 150.000 fordi han måtte involvere advokater for å kunne diskutere med henne, og så ta ut sak for å få det på papiret (forlik). En mor kan si nei helt til man sitter foran en dommer, er bare da hun trenger å gi seg på enkelte ting for å komme til enighet. Anonymkode: ef5db...953 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #4 Skrevet 16. april 2018 Hva med å svelge kameler som andre voksne mennesker å få til ett dugans samarbeid? Velg kampene dine liksom. Om hun er en kranglefant så vil hun være en kranglefant uansett hva du ønsker. Så eneste måten å endre situasjonen på er å endre deg selv, for henne får du ikke endret. Så er det opp til deg. Anonymkode: 09435...cb3 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #5 Skrevet 16. april 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å svelge kameler som andre voksne mennesker å få til ett dugans samarbeid? Velg kampene dine liksom. Om hun er en kranglefant så vil hun være en kranglefant uansett hva du ønsker. Så eneste måten å endre situasjonen på er å endre deg selv, for henne får du ikke endret. Så er det opp til deg. Anonymkode: 09435...cb3 Jeg er veldig klar over dette, men det er å leve livet med en kranglefant i nærheten som tærer.. Jeg får ikke endret henne, og når min livskvalitet blir dårligere av bare å høre navnet hennes vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 58b7f...b25
Gjest Dævendøtte Skrevet 16. april 2018 #6 Skrevet 16. april 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å svelge kameler som andre voksne mennesker å få til ett dugans samarbeid? Velg kampene dine liksom. Om hun er en kranglefant så vil hun være en kranglefant uansett hva du ønsker. Så eneste måten å endre situasjonen på er å endre deg selv, for henne får du ikke endret. Så er det opp til deg. Anonymkode: 09435...cb3 Det finnes voksne mennesker som er komplett umulige å samarbeide med. Som i helt umulig, uansett hva den andre parten gjør. Da er det vanskelig å forandre seg selv, gå stille i dørene er jo også gæærnt, det vedder jeg på. Og man vil jo helst ikke gi opp ungene sine, selv om det hadde vært den løsningen som hadde skapt minst konflikter.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #7 Skrevet 16. april 2018 8 minutter siden, Dævendøtte skrev: Det finnes voksne mennesker som er komplett umulige å samarbeide med. Som i helt umulig, uansett hva den andre parten gjør. Da er det vanskelig å forandre seg selv, gå stille i dørene er jo også gæærnt, det vedder jeg på. Og man vil jo helst ikke gi opp ungene sine, selv om det hadde vært den løsningen som hadde skapt minst konflikter. Støtter denne. Er sjokkert hva mennesker er i stand til å gjøre. Man kan legge seg så flat som bare det, men utgjør ingen forskjell. Anonymkode: ef5db...953 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #8 Skrevet 16. april 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig klar over dette, men det er å leve livet med en kranglefant i nærheten som tærer.. Jeg får ikke endret henne, og når min livskvalitet blir dårligere av bare å høre navnet hennes vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 58b7f...b25 Du får ikke gjort noenting med hennes adferd, men du kan gjøre noe med din egen. Og kanskje du er heldig at din adferd påvirker hennes. Anonymkode: 09435...cb3 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #9 Skrevet 16. april 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig klar over dette, men det er å leve livet med en kranglefant i nærheten som tærer.. Jeg får ikke endret henne, og når min livskvalitet blir dårligere av bare å høre navnet hennes vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 58b7f...b25 Hva med at du endrer deg. Hva er det du gjør som irriterer henne? Var det du som gjorde det slutt så tar det tid. Du får bli greiere og mer ydmyk. Anonymkode: 4269f...838
Tibbie Skrevet 16. april 2018 #10 Skrevet 16. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Barna tar for øvrig hennes parti på alle plan. Og det er grusomt å føle man mister barna på utrolig feil grunnlag.. Anonymkode: 58b7f...b25 Barna finner alltid ut av hvem som egentlig er der for dem. Når de blir litt eldre, forstår de kanskje at hun manipulerer dem. Hvor gamle er barna? Trikset må jo være å finne ut hvordan unngå henne mest mulig. I stedet for å levere barna der, kan de kanskje gå dit i stedet for til deg etter skolen på de dagene det gjelder? Kjæresten min har også et dårlig forhold til sin eks (men hun er ikke alene om å være vanskelig ). Hun ble mye mer medgjørlig da hun fikk kjæreste. Hun fikk liksom andre ting å fokusere på. Så kanskje du bare må vente til hun finner et nytt offer 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #11 Skrevet 16. april 2018 Jeg forstår så inderlig vel hvordan du har det. Heldigvis døde eksen min noen år etter at vi gikk fra hverandre slik at det ble slutt på pinen. Jeg ser i hvert fall absolutt ingen annen løsning på situasjonen. Det var rett og slett et mareritt. Anonymkode: 57024...1e9 3
SoWhat? Skrevet 16. april 2018 #12 Skrevet 16. april 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår så inderlig vel hvordan du har det. Heldigvis døde eksen min noen år etter at vi gikk fra hverandre slik at det ble slutt på pinen. Jeg ser i hvert fall absolutt ingen annen løsning på situasjonen. Det var rett og slett et mareritt. Anonymkode: 57024...1e9 Heldigvis døde eksen din? Mor eller far til barna deres? Uff. Skrive noe sånt. 6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #13 Skrevet 16. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med at du endrer deg. Hva er det du gjør som irriterer henne? Var det du som gjorde det slutt så tar det tid. Du får bli greiere og mer ydmyk. Anonymkode: 4269f...838 Jeg irriterer henne antagelig bare ved å være til. Jeg gikk fra henne, og da begynte helvete .. Anonymkode: 58b7f...b25 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #14 Skrevet 16. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg irriterer henne antagelig bare ved å være til. Jeg gikk fra henne, og da begynte helvete .. Anonymkode: 58b7f...b25 Trodde du det ville bli enkelt? Dere har barn sammen og hun elsker deg nok enda. Anonymkode: 4269f...838
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #15 Skrevet 17. april 2018 Min mann har samme eks som du beskriver. Hun lager et helvete. Vi holder bare ut, men det tærer på hele familien. Det er et mareritt. Ekskoner kan virkelig være troll. Anonymkode: b2bd5...fc4 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #16 Skrevet 17. april 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min mann har samme eks som du beskriver. Hun lager et helvete. Vi holder bare ut, men det tærer på hele familien. Det er et mareritt. Ekskoner kan virkelig være troll. Anonymkode: b2bd5...fc4 Feil. Stemødre og nyedamer er troll! De takler ikke at mannen har elsket noen andre før henne pluss barn med. Kvinner kan velge i menn, men de opptatte og de med barn frister tydeligvis mer. Damer elsker drama og lager det oftest selv. Anonymkode: 4269f...838 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #17 Skrevet 17. april 2018 Min erfaring (som har en eks som laget et helvete i et par år) er at det beste er å ignorere dersom han (i ditt tilfelle hun) begynner med beskyldninger og jeg merker at han vil krangle. Før hadde jeg et veldig sterkt behov for å forsvare meg selv, og satte i gang en forsvarstale når jeg følte at det var urettmessige beskyldninger han kom med. Nå bare svelger jeg kamelene, og svarer ikke tilbake, eventuelt svarer på en måte som ikke inviterer til mer krangel. Det har ført til at han (nesten) har sluttet med slike meldinger. Nå kommer det kanskje en i halvåret i stedet for flere i uka, og vi er faktisk bedre venner enn vi omtrent var mens vi var sammen. Anonymkode: 2d348...e0b
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #18 Skrevet 17. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Feil. Stemødre og nyedamer er troll! De takler ikke at mannen har elsket noen andre før henne pluss barn med. Kvinner kan velge i menn, men de opptatte og de med barn frister tydeligvis mer. Damer elsker drama og lager det oftest selv. Anonymkode: 4269f...838 Hehe...du er tydeligvis bitter. Min mann elsket derimot ikke sin eks, hadde aldri gjort det. Meg elsker han derimot. Han var ikke opptatt da vi møttes, ditt lille bitre troll. Ikke min feil om du ble dumpet for ei som kanskje var snillere og mer empatisk enn deg. Kom deg over det og gå videre Anonymkode: b2bd5...fc4 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #19 Skrevet 17. april 2018 Min eks er dessverre akkurat likedan. Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke alltid var like rasjonell og fornuftig de første årene, og at jeg burde ha lagt meg enda flatere enn jeg gjorde (selv om jeg vet at i mange tilfellene var han helt urimelig) Jeg håpe at han ville bli litt mer medgjørlig etter hvert, men den gang ei. Jeg har flere ganger bedt om unnskyldning for de feil jeg har gjort, og bedt om godt vær for barnas skyld. Jeg har forsøkt via fvk også, men selv de ga opp. Det gjør inderlig vondt at barna har fått lide på grunn av dette (ikke ved at de har opplevd krangler) men ved at jeg og min side er et ikketema og han ikke hverken snakker til oss eller om oss i form av spørsmål om feks hvordan hadde dere det hos bestmor i helgen osv. Nå er barna tenåringer og vi er heldigvis ferdig med konfirmasjonene, og barna ordner selv opp i hvor de er, hvor de vil bli med på ferie osv. I hans øyne er jeg verdens verste, og han mener jeg har skyld i alle problem, dette tross at vi ikke har snakket sammen på 2 år, ei heller har vi hatt kontakt. Jeg tror at om de fleste går litt i seg selv vet man hva man har gjort feil, og at det både kan oppstå misforståelser og uenigheter på grunn av dette, men han fraskriver seg alt ansvar og sier det er kun jeg som har laget "helvete" Trøsten er at både barna og deler av hans familie vet at det skal to for å danse tango.... Anonymkode: 10973...aa3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #20 Skrevet 17. april 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg irriterer henne antagelig bare ved å være til. Jeg gikk fra henne, og da begynte helvete .. Anonymkode: 58b7f...b25 Jupp...akkurat slik mannen min har det med sin eks. Han er en fantastisk mann og fortjener ikke det marerittet fra henne. Jeg føler med deg!! Anonymkode: b2bd5...fc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå