AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #1 Skrevet 16. april 2018 Jeg planlegger tapasmeny til et uformelt bryllup i sommer. Hva ville du hatt med som er enkelt å lage til mange? og kan man ha sushi biter som en del av tapasbord? Anonymkode: 244f9...8f5
Kinder Skrevet 16. april 2018 #2 Skrevet 16. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg planlegger tapasmeny til et uformelt bryllup i sommer. Hva ville du hatt med som er enkelt å lage til mange? og kan man ha sushi biter som en del av tapasbord? Anonymkode: 244f9...8f5 Tja, blir kanskje mer som et koldtbord enn tapas med sushi. Men nå er det jo ikke store forskjellene på koldtbord og tapas, bortsett fra at tapas kun er spanske småretter. Jeg ville gått for en blanding mellom tapas og koldtbord i et bryllup i så fall, med hovedfokus på det spanske. Til mange er det f.eks. greit å lage Spansk omelett, blåskjell og/eller kjøttboller i sterk tomatsaus, lefseruller med spekeskinke og/eller laks og marinerte kyllingvinger. Og sushi da, om det er et ønske. Gazpacho i porsjonsskåler. Spekeskinker og oster. (m/ gode tilbehør som marmelader, melon, jordbær etc.) (Evt. eggerøre, potetsalat og flatbrød, kan være greit for den eldre garde iallfall). Potata bravas og/eller saltbakte poteter. Baconsurrede dadler. "Spyd" med grønnsaker (tomater, basilikum, agurk, oliven og gjerne en god skinkebit. Gode salater. Focaccia og aioli (og andre dressinger/dipper og typer brød)
gladjenta93 Skrevet 16. april 2018 #3 Skrevet 16. april 2018 Mine tapasmust er; Focaccia Aioli Godt brød Kjøttboller i tomatsaus Spekemat Diverse oster "Småpølser" Hvitløk - og chilimarinerte reker/scampi Saltbakte poteter Diverse frukt som meloner o.l Friske salater Diverse dressinger Tranchert oksekjøtt
Luckiness Skrevet 16. april 2018 #4 Skrevet 16. april 2018 Foccacia Småpoteter bakt i ovnen med salt og evt. urter Aioli, hjemmelaget salsa Lefseruller med kremost, ruccola og spekeskinke/røkelaks Kjøttboller i tomatsaus Spekemat (gjerne parma eller seranoskinke framfor vanlig norsk spekemat) Bacondadler Scampi (gjerne med hvitløk, chili, olivenolje) Salat (kan være helt enkel) Tomatsalat (tomater, mozarella, fersk basilikum, strø over litt flaksalt) Oliven Eventuelt ostefat, kjeks og fikenmarmelade, druer, paprika, valnøtter med honning Sushi kan fint serveres, men ville kanskje kaldt det et koldtbord da. Jeg forbinder hvertfall tapas med mer middelhavsmat. Skal det serveres sushi så kan gjerne de andre tapasrettene inneholde kjøtt og ikke fisk/skalldyr
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #5 Skrevet 17. april 2018 Takk for svar så langt, vil gjerne ha mer. Anonymkode: 244f9...8f5
Luckiness Skrevet 17. april 2018 #6 Skrevet 17. april 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar så langt, vil gjerne ha mer. Anonymkode: 244f9...8f5 Men er det du som skal lage eller andre? Er det en eller flere som skal lage? Skal alt lages samme dag eller dagen før? Hvordan er oppvarmingsmulighetene og evt. tilgang til komfyr der bryllupet holdes? Har litt å si for hvilke forslag vi kan komme med mtp. hvor mye tid man har til forberedelse
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #7 Skrevet 17. april 2018 Halve egg med røkelaksfyll, sammenrullede salamiskiver med agurk, tomat, fetaost. Osteterninger med valnøtter, sammenrullede spekeskinkeskiver med agurk og/eller ost. Djevleegg. Anonymkode: 4342b...c5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå