Gjest BethD Skrevet 16. april 2018 #1 Skrevet 16. april 2018 Er på dag 5 med blødninger og noe smerter... Har ikke blødd enda idag, men regner med det kommer senere (har brukt å gjøre det de siste dagene)... Da kommer det ofte sterke smerter (som rier) med påfølgende stor blødning med klumper,så kroppen er fortsatt i ryddemodus. Men det jeg lurer på er, hvordan vet man at alt har kommet ut om man ikke skal på UL..? Er det slik at om smertene og blødningen avtar etter 1-2 uker så kan man konkludere med at alt er kommet ut og man er ferdig? Jeg har ikke fått noe kontrolltime (aner ikke hvorfor men),og ettersom jeg har lest og fått forklart av lege så skal man være obs på feber eneste... (ringer såklart lege om blødning og/eller smerter ikke avtar, men ville bare høre om kanskje noen her inne visste og jeg slipper å ringe å mase på legen enda mer enn jeg allerede har gjort..)
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #2 Skrevet 16. april 2018 Man vet om alt har kommet ut når det ikke er noe som kommer ut. Altså, ingen farget utflod, slim etc. Det er individuelt hvor lang tid kroppen bruker på denne prosessen. For min del brukte den ca. 8 dager. Sjekket på UL om alt var ute, og det var det. Anonymkode: 094f2...72e
Gjest N-Nøff Skrevet 16. april 2018 #3 Skrevet 16. april 2018 Hvis du ikke skal på UL, så vet du ikke om at har kommet ut.
Kaiaermeg Skrevet 16. april 2018 #4 Skrevet 16. april 2018 Jeg var ikke på UL etter SA'en fordi 1) gynekologen sa at det ikke var nødvendig mtp. det jeg beskrev, hun mente at man kunne anta at alt var ute og at om ikke så ville jeg merke det, 2) etter den siste "innspurten" hvor alt kom, følte jeg at jeg var ferdig, jeg kjente på kroppen at jeg ikke var gravid lenger.
Gjest BethD Skrevet 16. april 2018 #5 Skrevet 16. april 2018 13 minutter siden, Neinøff skrev: Hvis du ikke skal på UL, så vet du ikke om at har kommet ut. Nei det er jo sant.
Gjest BethD Skrevet 16. april 2018 #6 Skrevet 16. april 2018 4 minutter siden, Kaiaermeg skrev: Jeg var ikke på UL etter SA'en fordi 1) gynekologen sa at det ikke var nødvendig mtp. det jeg beskrev, hun mente at man kunne anta at alt var ute og at om ikke så ville jeg merke det, 2) etter den siste "innspurten" hvor alt kom, følte jeg at jeg var ferdig, jeg kjente på kroppen at jeg ikke var gravid lenger. Ja jeg har ikke noen symptom lenger. Føler meg tom og ferdig. Derfor jeg ikke føler det er behov for UL,og fordi jeg har fått med meg det som kommer ut for å si det sånn.. men greit å høre andres erfaringer
Kaiaermeg Skrevet 16. april 2018 #7 Skrevet 16. april 2018 11 minutter siden, BethD skrev: Ja jeg har ikke noen symptom lenger. Føler meg tom og ferdig. Derfor jeg ikke føler det er behov for UL,og fordi jeg har fått med meg det som kommer ut for å si det sånn.. men greit å høre andres erfaringer Da vil ikke jeg tro det er nødvendig, men det er vanskelig å si Jeg dro til gynekolog for undersøkelse/innvendig ultralyd 3 mnd etter SA'en fordi jeg ikke var blitt gravid igjen og ville dobbeltsjekke at slimhinnene og alt annet var ok etter SA'en, og da var alt som det skulle.
Gjest BethD Skrevet 16. april 2018 #8 Skrevet 16. april 2018 Akkurat nå, Kaiaermeg skrev: Da vil ikke jeg tro det er nødvendig, men det er vanskelig å si Jeg dro til gynekolog for undersøkelse/innvendig ultralyd 3 mnd etter SA'en fordi jeg ikke var blitt gravid igjen og ville dobbeltsjekke at slimhinnene og alt annet var ok etter SA'en, og da var alt som det skulle. Veldig greit å sjekke det da jeg tenker at om alt forløper som det skal, uten mer smerter og blødninger så avventer jeg å ser om mensen kommer eller jeg merker EL (som jeg vanligvis gjør) så er vel ting som de skal være
Kaiaermeg Skrevet 16. april 2018 #9 Skrevet 16. april 2018 1 minutt siden, BethD skrev: Veldig greit å sjekke det da jeg tenker at om alt forløper som det skal, uten mer smerter og blødninger så avventer jeg å ser om mensen kommer eller jeg merker EL (som jeg vanligvis gjør) så er vel ting som de skal være Ja, det var greit å vite for psyken sin del, slik at det ikke var derfor vi ikke ble gravide igjen liksom. Høres ut som en bra plan - masse lykke til!
Gjest BethD Skrevet 16. april 2018 #10 Skrevet 16. april 2018 2 minutter siden, Kaiaermeg skrev: Ja, det var greit å vite for psyken sin del, slik at det ikke var derfor vi ikke ble gravide igjen liksom. Høres ut som en bra plan - masse lykke til! Tusen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå