Tralla la Skrevet 16. april 2018 #1 Skrevet 16. april 2018 Mitt barn er invitert i to bursdager på samme dag, med en time i mellom. Bursdag 1: Venninne som ikke går i samme klasse, men som leker mye med mitt barn. Bursdag 2: Jente i samme klasse, men som hun ikke har så mye kontakt med. Vi måtte takke nei til invitasjon herfra i fjor pga vi var bortreist. Vi har ikke gitt tilbakemelding til noen enda. Hva ville dere gjort? Gå i begge, eller prioritere en av dem? Hvis vi må velge, heller jeg mot å prioritere bursdag 2, siden det er klassen hennes og fordi vi ikke kunne komme i fjor. Vi vet at det kommer mange i bursdag 1.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #2 Skrevet 16. april 2018 Jeg ville prioritert bursdag nr. 2 pga dere ikke var der i fjor, hun går i samme klasse som barnet ditt og de burde derfor ha litt kontakt, og man vet jo ikke om denne jenta er litt utenfor i klassen (mulig at du vet da ) Til jenta som ikke er i samme klasse så kan de jo dra på kino en helg sammen og eventuelt overlevere bursdagsgave da. Anonymkode: b6322...f69
Nuwanda2 Skrevet 16. april 2018 #3 Skrevet 16. april 2018 Hva med å gå i den bursdag hun ble invitert i først? Det er vel sånn vi voksne ville gjort det? 8
Sirah Skrevet 16. april 2018 #4 Skrevet 16. april 2018 Hva ønsker barnet selv da? Orker hun begge to? 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #5 Skrevet 16. april 2018 Ville sendt min datter i begge bursdagene. Regner med hun ville det selv, altså. Så får hun heller holde seg litt mer i ro på bursdag nr. to hvis hun var sliten. Anonymkode: 69aa0...484 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #6 Skrevet 16. april 2018 Kommer jo an på barnet hvor mye han eller hun orker, men i skolealder burde man vel orke 2 bursdager på en dag.. Ville sendt mitt skolebarn i begge. Anonymkode: d48d6...930 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #7 Skrevet 16. april 2018 Altså, det er en time fra den ene slutter til den andre begynner? Da ville jeg helt klart sendt barnet i begge, med mindre hun har spesielle behov/blir ekstra lett sliten eller noe. Måtte en gang hente min sønn et kvarter for tidlig i en bursdag for å rekke å komme ti minutter for sent i den neste. Det gikk helt fint. Anonymkode: 00dd7...f0a 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #8 Skrevet 16. april 2018 27 minutter siden, Tralla la skrev: Mitt barn er invitert i to bursdager på samme dag, med en time i mellom. Bursdag 1: Venninne som ikke går i samme klasse, men som leker mye med mitt barn. Bursdag 2: Jente i samme klasse, men som hun ikke har så mye kontakt med. Vi måtte takke nei til invitasjon herfra i fjor pga vi var bortreist. Vi har ikke gitt tilbakemelding til noen enda. Hva ville dere gjort? Gå i begge, eller prioritere en av dem? Hvis vi må velge, heller jeg mot å prioritere bursdag 2, siden det er klassen hennes og fordi vi ikke kunne komme i fjor. Vi vet at det kommer mange i bursdag 1. Hvis det tidsmessig er sånn at dere rekker begge to, hadde jeg ikke vært i tvil om å få til det. Leste ikke innlegget så godt først, og trodde de overlappet helt (altså samme klokkeslett). Når jeg nå ser at dere faktisk kan rekke begge, tenker jeg egentlig ikke på det som et problem engang. Et normalt barn klarer da fint to bursdager på samme dag! Anonymkode: 4efd2...e36
Arkana Skrevet 16. april 2018 #9 Skrevet 16. april 2018 Jeg ville latt henne gå i begge (eller rettere sagt hadde jeg faktisk anbefalt henne å gå i begge da vi mener bursdager er viktige). Hvis det av en eller annen grunn bare er mulig å delta i én bursdag ville jeg valgt nr 2 fordi det er en klassevenninne og fordi hun ikke deltok i fjor. 3
Ulrikke Skrevet 16. april 2018 #10 Skrevet 16. april 2018 Begge, om dere rekker det! (og sånn oppfatter jeg det). Et barn uten særlige utfordringer takler det helt fint, og siden du ikke sier noe om det regner jeg med at datteren din er innenfor "normalen" sånn sett.
Salka Skrevet 16. april 2018 #11 Skrevet 16. april 2018 Jeg ville latt henne gå i begge om hun orker og dere rekker det. Orker hun ikke begge ville jeg valgt nr 2 siden hun ikke var der i fjor. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #12 Skrevet 16. april 2018 Begynner den ene kl13 og den andre Kl 14? Da ville jeg valgt bursdag nr 2. Men hvis den ene slutter Kl 13 og den andre begynner Kl 14 ville jeg spurt om hun orket begge. Anonymkode: 81d98...b55
Xmasclovn Skrevet 16. april 2018 #13 Skrevet 16. april 2018 Begge hvis mulig. Ellers nr1. Her prioriterer vi venner fremfor klassekamerater de ikke leker mye sammen med. 1
Tralla la Skrevet 16. april 2018 Forfatter #14 Skrevet 16. april 2018 Vi rekker begge. Kjenner jeg henne rett kommer hun nok til å ønske å være med i begge, så da prøver vi det. Takk for svar folkens. 6
Villa2000 Skrevet 16. april 2018 #15 Skrevet 16. april 2018 Tror jeg ville prioritert nr 1. Begge ser jeg ikke på som noe alternativ egentlig. Tror jeg som bursdagsbarn ville følt meg litt dum dersom et eller flere barn forsvant etter 45 minutt fordi dem skulle i en annen bursdag. Tror neppe forholdet hadde blitt så mye bedre da. Kommer litt ann på hvor gamle dem er egentlig. Det kan også være at barnet trives veldig godt i den første bursdagen og da kanskje ikke har lyst til å reise derfra.
Tralla la Skrevet 16. april 2018 Forfatter #16 Skrevet 16. april 2018 1 time siden, Villa2000 skrev: Tror jeg ville prioritert nr 1. Begge ser jeg ikke på som noe alternativ egentlig. Tror jeg som bursdagsbarn ville følt meg litt dum dersom et eller flere barn forsvant etter 45 minutt fordi dem skulle i en annen bursdag. Tror neppe forholdet hadde blitt så mye bedre da. Kommer litt ann på hvor gamle dem er egentlig. Det kan også være at barnet trives veldig godt i den første bursdagen og da kanskje ikke har lyst til å reise derfra. Det er altså en time mellom bursdagene. Sånn at nr 2 starter en time etter nr 1 er ferdig. 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 16. april 2018 #17 Skrevet 16. april 2018 Kan hun ikke bare gå i begge? Det er jo en times mellomrom.
Villa2000 Skrevet 16. april 2018 #18 Skrevet 16. april 2018 30 minutter siden, Tralla la said: Det er altså en time mellom bursdagene. Sånn at nr 2 starter en time etter nr 1 er ferdig. Da misforsto jeg:) Tenkte at den ene begynte f.eks 14 og den andre 15. Da kan hun selfølgelig gå i begge:) 1
GammelKaktus Skrevet 16. april 2018 #19 Skrevet 16. april 2018 Hadde sendt henne i begge jeg. Det gjør vi når det er to bursdager på en dag, bare kjekt det. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #20 Skrevet 16. april 2018 1 hour ago, Xmasclovn said: Begge hvis mulig. Ellers nr1. Her prioriterer vi venner fremfor klassekamerater de ikke leker mye sammen med. denne Anonymkode: db5bc...383
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå