AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #1 Skrevet 16. april 2018 Hei, ønsker meg en tatovering på hånda. Type slik som denne jeg har lagt ved. Jeg er redd for at dette vil gå utover jobbmuligheter. Jeg har økonomi utdannelse og har jobbet innen regnskap, bank osv. Nå studerer jeg master i økonomi og skal begynne å søke jobber siden jeg blir ferdig i sommer. Ser for meg å jobbe innenfor regnskap, i bank eller lignende og lurer på om dette kan bli et problem? Dere som har tatovering der har dere møtt på problemer ? Takk for svar Anonymkode: 8827d...d5b
Oddy Skrevet 18. april 2018 #2 Skrevet 18. april 2018 (endret) Hei. Mange folk indikerer tatoveringer på hånden som negativt. (mange sikter til narkomaner) men dette er helt avhengig av hvilken tatovering du velger å ha. Hvis du velger å ha en blomst slik som du viser vil jeg si den er ganske harmløs og jeg tviler på en arbeidsplass vil unngå å ansatte deg pågrunn av dette. i såfall tar de seg veldig høytidelig. Det er 2018 og tatoveringer blir mer og mer vanlig. Skulle dette likevel bli et problem i kommende fremtid kan du alltid bruke foundation for å skjule den i jobbsammenheng eller eventuelt gå med klær som halveis skjuler den. Men når alt kommer til alt går det nok fint. Ei dame der jeg jobber som er i HR-avdelingen har tatoveringer på fingrene og hun sitter i en lederstilling. Og har aldri hør noen kommentere det. Du kan jo eventuelt ta tatovering etter du har fått jobb hvis du føler du gambler. Endret 18. april 2018 av Oddy 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #3 Skrevet 18. april 2018 Typen min jobber som jurist, og han har tatoveringer, på halsen, henda, brystet, nakken, på alle lemmer. Har en flink i jobben sin, og det at han har ink. har ikke stoppet han i å bli ansatt noe sted. Anonymkode: bd08c...4bb 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #4 Skrevet 18. april 2018 Jeg skulle ansette. Det kom inn en utrolig bra mann, alt ved CVen hans var bare positivt, han var hyggelig og karismatisk! Eneste var at han hadde en feil, denne feilen kunne ødelegge alt for han, så jeg måtte veie opp for hvordan det negative ved han kunne påvirke jobben. Plutselig legger jeg merke til venstre hånden, som under hele intervjuet hadde vært gjemt i genserermet. Tatovering av dødningshodet eller noe slikt, med scarification rundt. Det så ut som en halloween greie.. Han fikk ikke jobb,den tatoveringen var det som fikk vekten til å beveges. Det negative ble faktisk mer negativt. Men altså jeg hadde ikke tenkt så mye over det hvis det ikke var for at det negative var veldig negativt. Anonymkode: 8636e...14e 6
Ulven Skrevet 18. april 2018 #5 Skrevet 18. april 2018 (endret) Kommer nok litt an på om du bor i en by eller litt mer på landet. Hadde du søkt jobb på regnskapskontoret der den eldste datteren min jobber, hadde du neppe fått jobb da de er svært konservative. Personlig ville jeg ventet med en slik tatovering til du er godt etablert i en jobb, og har erfaring å skilte med når du evnt skal videre i andre jobber. Datteren min studerer til psykolog og har noen tatoveringer, men har bevisst lagt de til steder som i jobbsammenheng er dekket av klær. Dette for ikke å gå glipp av jobbtilbud. Endret 18. april 2018 av Ulven 5
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #6 Skrevet 18. april 2018 Jeg blir så provosert av å se hvor bokstavelig talt overfladiske folk kan være! Enn å dømme folk ut fra kroppkunst, man aner jo ikke hva slags personlig betydning tatoveringer har?!? For alt en vet kan det ha vært en ungdomstabbe, og må få lønn for å få råd til laserfjerning. Når jeg er ferdigutdannet og begynner å tjene penger skal jeg ha tatovering på blant annet armen(e), og da får gamlingene på besøk på apoteket stå å svette så mye de vil når jeg skal ekspedere dem på sommeren med t-skjorte. Jeg er hyggelig og harmløs uansett hvor mye blekk jeg har på meg, her må det en holdningsendring til! Anonymkode: 4af36...1a0 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #7 Skrevet 18. april 2018 Jeg jobber i helse og flere av mine kolleger har tattoveringer som er synlige, til og med fulle sleeves, bokstaver på fingrene ved knoklene, på halsen etc. Anonymkode: 85f77...30f 1
Apekatten Skrevet 18. april 2018 #8 Skrevet 18. april 2018 Jeg har tatoveringer på armene, og jeg har aldri fått kommentarer om de fra noen.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #9 Skrevet 18. april 2018 Jeg tror det vil telle negativt siden tatoveringer er en indikasjon på at man kan ha psykiske problemer. Studier viser både at uforholdsmessig mange med psykiske problemer har tatovering, og at kvinner får ekstra problemer med selvtilliten noen uker etter at de tok den. Anonymkode: 7d2a0...d69 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #10 Skrevet 18. april 2018 5 hours ago, Apekatten said: Jeg har tatoveringer på armene, og jeg har aldri fått kommentarer om de fra noen. Det er fordi folk flest er høflige. Jeg har aldri kommentert noens tatoveringer, men jeg tenker mitt. Anonymkode: 7d2a0...d69 12
Apekatten Skrevet 18. april 2018 #11 Skrevet 18. april 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fordi folk flest er høflige. Jeg har aldri kommentert noens tatoveringer, men jeg tenker mitt. Anonymkode: 7d2a0...d69 Kommer jo an på hva man har tatovert også da, men folk flest er kanskje høflige, men tatoveringene mine har aldri hindret meg i å få meg jobb.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #12 Skrevet 18. april 2018 På 16.4.2018 den 9.35, AnonymBruker skrev: Hei, ønsker meg en tatovering på hånda. Type slik som denne jeg har lagt ved. Jeg er redd for at dette vil gå utover jobbmuligheter. Jeg har økonomi utdannelse og har jobbet innen regnskap, bank osv. Nå studerer jeg master i økonomi og skal begynne å søke jobber siden jeg blir ferdig i sommer. Ser for meg å jobbe innenfor regnskap, i bank eller lignende og lurer på om dette kan bli et problem? Dere som har tatovering der har dere møtt på problemer ? Takk for svar Anonymkode: 8827d...d5b Svaret er enkelt, personer med synlige tatoveringer får ikke jobb hos oss, uansett kvalifikasjoner. Anonymkode: 4eae9...16f 12
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #13 Skrevet 18. april 2018 På 16.4.2018 den 9.35, AnonymBruker skrev: Hei, ønsker meg en tatovering på hånda. Type slik som denne jeg har lagt ved. Jeg er redd for at dette vil gå utover jobbmuligheter. Jeg har økonomi utdannelse og har jobbet innen regnskap, bank osv. Nå studerer jeg master i økonomi og skal begynne å søke jobber siden jeg blir ferdig i sommer. Ser for meg å jobbe innenfor regnskap, i bank eller lignende og lurer på om dette kan bli et problem? Dere som har tatovering der har dere møtt på problemer ? Takk for svar Anonymkode: 8827d...d5b Dersom du kommer til jobbe for deg selv eller i et lite foretak ser jeg dog ikke noe problem i det. Men så lenge du er en representant for et foretak, vil du også være deres ansikt utad. Utfordringene kan kanskje dukke opp når man gjerne kommer i en stilling hvor man har mye internasjonal kontakt/kunder/partnere. Noen land er fortsatt ganske konservative på dette med å "se profesjonell" ut. Selv tenker jeg innimellom om en full sleeve, men så tenker jeg på at det kan gi feil signal som lege i kontakt med pasienter, spesielt når eldrebølgen slår inn for fullt. Anonymkode: 71785...8b3 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #14 Skrevet 18. april 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir så provosert av å se hvor bokstavelig talt overfladiske folk kan være! Enn å dømme folk ut fra kroppkunst, man aner jo ikke hva slags personlig betydning tatoveringer har?!? For alt en vet kan det ha vært en ungdomstabbe, og må få lønn for å få råd til laserfjerning. Når jeg er ferdigutdannet og begynner å tjene penger skal jeg ha tatovering på blant annet armen(e), og da får gamlingene på besøk på apoteket stå å svette så mye de vil når jeg skal ekspedere dem på sommeren med t-skjorte. Jeg er hyggelig og harmløs uansett hvor mye blekk jeg har på meg, her må det en holdningsendring til! Anonymkode: 4af36...1a0 En får ikke bruke bare t-skjorte på apotek. De må ha hvite jakker/frakker. Bare til din opplysning. Anonymkode: d6e8b...ee7 6
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #15 Skrevet 18. april 2018 Ikke gjør det. Ta tatoveringer på steder der du kan dekke dem til om du vil gå normalt kledd. Anonymkode: eadf7...6c3 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2018 #16 Skrevet 18. april 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Svaret er enkelt, personer med synlige tatoveringer får ikke jobb hos oss, uansett kvalifikasjoner. Anonymkode: 4eae9...16f Da tilhører dere unntaket. Anonymkode: 0e111...65e 1
Gjest HanenIFlokken Skrevet 18. april 2018 #17 Skrevet 18. april 2018 (endret) Endret 16. april 2019 av HanenIFlokken
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #18 Skrevet 19. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Svaret er enkelt, personer med synlige tatoveringer får ikke jobb hos oss, uansett kvalifikasjoner. Anonymkode: 4eae9...16f Hvor jobber du? Anonymkode: 86d74...930
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #19 Skrevet 19. april 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: Da tilhører dere unntaket. Anonymkode: 0e111...65e Nei. Det er mange i denne tråden som svarer utifra hva de ønsker, at tatoveringer ikke skal ha noe å si for jobbmulighetene. Men det har de. Mange mener at personer som tatoverer seg, ikke evner å tenke langsiktig. Anonymkode: d6f42...dfc 5
AnonymBruker Skrevet 19. april 2018 #20 Skrevet 19. april 2018 Jeg tror generasjonen som dømmer tatoveringer negativt er på vei ut. Anonymkode: 86766...1f3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå