Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg er ute med nye mennesker så er det en gang i blant at guttene spanderer drinker på meg. En gang så hadde jeg med meg for lite drikke på vors, så en gutt ga meg plutselig bare et vinglass. Jeg løy å spurte om han hadde en kald øl heller, men det hadde han ikke. Jeg turte ikke å drikke vinen fordi jeg hadde ikke sett når han hadde helt den oppi.

For noen uker siden var jeg med 3 par på byen (kjente bare hun ene jenta godt), å plutselig når jeg skulle legge fra meg jakken så dukket han ene fyren opp med et glass til meg så han hadde kjøpt på baren. Jeg løy og sa at jeg ikke følte meg helt bra – og gikk og fikk meg noe vann.

Er jeg for paranoid?

Anonymkode: ca8d7...dcb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. 

Anonymkode: 086e7...5a6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Better safe than sorry.

Anonymkode: cdcd3...5db

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Nei, i disse dager er det bedre å kjøpe og passe på sine drinker selv. 

Anonymkode: ff232...972

• Liker 14
Skrevet

Ikke ta imot noen drinker hvor du ikke er 100% sikker på hva som er i den. 

• Liker 7
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nei, det er så mye rart for tiden, man vet aldri.

Skrevet

Enig med deg. Better safe than sorry. Vil heller bruke 100 kr på min egen drink, enn å våkne opp dopet og voldtatt. Jeg tar bare i mot hvis jeg ser at mannen er i baren og får den av bartenderen. 

• Liker 7
Skrevet

Enig med boblevann.
Jeg ønsker helst å få en uåpnet flaske, eller å få drinken i baren/se den bli laget av bartenderen.
Man vet aldri i dag, særlig når de som voldtar ofte er "bekjente".

Synes ikke du er paranoid.

• Liker 4
Skrevet

Blir litt skremt av å tenke på hvor mange drinker jeg tok imot når jeg begynte å feste, for det var jo så gøy å bli påspandert. Jeg var ikke et vanskelig offer, for å si det sånn. Likevel gikk det bra hver eneste gang.

Nå ville jeg ikke ha gjort det. Har fint råd til min egen øl og syntes det er rart når bekjente/fremmede skal spandere på meg. Ville jo ikke ha syntes det var ok om en fremmed hadde kjøpt meg en pølse på narvesen, så hvorfor skal jeg bli kjøpt øl til? 

• Liker 2
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet

Nei syns du er veldig fornuftig og gjør det du bør!
Jeg har blitt dopet ned både på byen, og på nachspil med folk jeg trodde var venner av meg.....Den ene gangen var den værste natta i mitt liv og jeg sliter med traumer og folk fortsatt i dag.. Og tar ALDRI i mot drikke lenger, selv ikke fra tilsynelatende "hyggelige" og "ordentlige" menn, med mindre jeg får den direkte fra bartenderen selv, og går aldri fra glasset mitt heller. Og det er mange som gjør dette mot jenter desverre, men ikke mange som velger å anmelde det etterpå desverre. Til og med i sanger både norske og utenlandske så synger de om å sneake extacy eller roofies i drinken til jenter , som om det er noe "kult".
Så ja, aldri ta i mot drikke fra noen når du ikke ser de heller opp i og drikker fra samme kilde selv!
Jeg tok i mot en drink fra en flaske som de sa var sprit og blandevann, men drakk ikke fra flasken selv, jeg så de helte opp i og tenkte ikke over på at det kunne vært noe ferdigblandet i selve flasken, men ble dopet på GHB...

SÅ fort gjort er det:

Anonymkode: f248a...375

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Caelyn skrev:

Jeg ønsker helst å få en uåpnet flaske, eller å få drinken i baren/se den bli laget av bartenderen.
Man vet aldri i dag, særlig når de som voldtar ofte er "bekjente".

Synes ikke du er paranoid.

Dette!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke tatt i mot med mindre jeg hadde fått se han kjøpe den og jeg hadde fått den direkte av bartender. 

Anonymkode: 8ff96...66a

• Liker 2
Skrevet

Jøss, ser nå at jeg kanskje er litt vel godtroende

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 16.4.2018 den 2.32, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg er ute med nye mennesker så er det en gang i blant at guttene spanderer drinker på meg. En gang så hadde jeg med meg for lite drikke på vors, så en gutt ga meg plutselig bare et vinglass. Jeg løy å spurte om han hadde en kald øl heller, men det hadde han ikke. Jeg turte ikke å drikke vinen fordi jeg hadde ikke sett når han hadde helt den oppi.

For noen uker siden var jeg med 3 par på byen (kjente bare hun ene jenta godt), å plutselig når jeg skulle legge fra meg jakken så dukket han ene fyren opp med et glass til meg så han hadde kjøpt på baren. Jeg løy og sa at jeg ikke følte meg helt bra – og gikk og fikk meg noe vann.

Er jeg for paranoid?

Anonymkode: ca8d7...dcb

Nei det syntes jeg ikke. Han ville nok bare være snill. Men jeg har hørt om jenter som har fått noe i drikka si når de kun har vært med venner. Man har ingen garanti, det er lurt å ha en regel om at du ser at alkoholen blir helt i glasset eller åpner den selv. 

Anonymkode: a1f57...270

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei syns du er veldig fornuftig og gjør det du bør!
Jeg har blitt dopet ned både på byen, og på nachspil med folk jeg trodde var venner av meg.....Den ene gangen var den værste natta i mitt liv og jeg sliter med traumer og folk fortsatt i dag.. Og tar ALDRI i mot drikke lenger, selv ikke fra tilsynelatende "hyggelige" og "ordentlige" menn, med mindre jeg får den direkte fra bartenderen selv, og går aldri fra glasset mitt heller. Og det er mange som gjør dette mot jenter desverre, men ikke mange som velger å anmelde det etterpå desverre. Til og med i sanger både norske og utenlandske så synger de om å sneake extacy eller roofies i drinken til jenter , som om det er noe "kult".
Så ja, aldri ta i mot drikke fra noen når du ikke ser de heller opp i og drikker fra samme kilde selv!
Jeg tok i mot en drink fra en flaske som de sa var sprit og blandevann, men drakk ikke fra flasken selv, jeg så de helte opp i og tenkte ikke over på at det kunne vært noe ferdigblandet i selve flasken, men ble dopet på GHB...

SÅ fort gjort er det:

Nei nei og atter nei. Ikke ta i mot. Var slik for 20 år siden i Oslo også. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg tar vanligvis ikke i mot noe. Statistisk sett er det de nærmeste du kan stole minst på, så det er absolutt fornuftig å takk nei.

Anonymkode: d3083...88d

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor drikker dere i det hele tatt når dere er så paranoide og redde?

Hvis dere mener at alle rundt dere bare ønsker dere vondt, - hvorfor er dere ikke hjemme i stedet?

Fortell!?

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes at det er litt paranoid, ja. Han prøvde å være snill med deg, siden du gikk tom for drikke. Jeg hadde vært takknemmelig, ikke mistenkt han for voldtektsforsøk.

Ville vært mer mistenksom med randoms på byen som helt uten videre spanderer drinker. Vet at de er ute etter noe annet ennå være hyggelig uansett :P 

Skrevet

Og hvordan hadde denne voldtekten foregått i praksis, kan noen fortelle meg?

La oss si at noen ønsker å dope ned en kvinne? Hvordan skal dem gå frem? Skal dem bære henne på skulderen gjennom Karl Johan? Hvordan skal de forhindre at en annen gutt benytter anledningen til å pule henne selv om det  er han som ga pillen? 

Hva hvis jenta sovner? Hva gjør man da? Skal man vekke henne med kaffe?

Alle skjønner jo at det å putte noe i drinken til noen bare er tull og aldri ville man klart å gjennomføre noen som helst med noen som ikke er tilstede.

Og til slutt, - alle vet at dersom man spiser benzo når man drikker alkohol blir man bare mer klar og mindre fyllesjuk,- altså vet mennesker med piller og alkohol bedre hva som skjer enn om en bare drikker alkohol.

Skjønner dere nå at dere blir lurt og at dere egentlig bare burde holde dere hjemme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...