Binke Skrevet 21. februar 2005 #1 Skrevet 21. februar 2005 Har ikke vært i Hellas før, men har hørt så mye bra, så i år går kanskje ferien dit! Ønsker tips om hva som er verd å få med seg. Er interessert i både å oppleve/se på ting og i å slappe av/bade. Bør vi bestille pakketur, eller er det bedre å satse på bare fly, og så ta "problemet" med overnatting når vi kommer fram?
camilla26 Skrevet 21. februar 2005 #4 Skrevet 21. februar 2005 dra på øy hopping. hvis det er opplevelse du vil ha så vil jeg ikke annbefale kos. men på kreta er det mye historie. eller rodos da.
Ciara Skrevet 21. februar 2005 #5 Skrevet 21. februar 2005 Det er veldig moro å bare ta fly ned, og så hoppe fra øy til øy. Vi hadde ikke noen problemer med å få tak i rom heller - var der i juni. Jeg likte spesielt godt Naxos. Det ligger veldig nær Paros og Antiparos, så da kan du jo få dratt innom disse øyene også. Også kan man dra på utflukt til Delos, og det bør du få må deg! Det er ingen som bor der, men det er MASSE ruiner og spennende ting å se. Naxos har også fine strender
Miracl3 Skrevet 21. februar 2005 #6 Skrevet 21. februar 2005 I sommer var jeg i Parga i Hellas. Det ligger på fastland men er vært et besøk. En uke der kan bli lenge , så hvis du skal på øyhopping burde du legge turen innom Parga. Det er ikke langt fra Paxsos . Rom er billig og greit å finne på egenhånd. Jeg ville ikke kjøpt pakketur.
Klips Skrevet 21. februar 2005 #7 Skrevet 21. februar 2005 De står på kaiene og kaprer deg til hotellene sine når båtene legger i land. Det kan være helt greit å la seg kidnappe, så lenge man tar alt de sier med en neve salt. Hvis man ikke vil kidnappes er det bra å være forberedt så man kan sette tunnellsynet på før man går av
Morea Skrevet 22. februar 2005 #8 Skrevet 22. februar 2005 Peloponnes er veldig fint dersom en vil ha litt av alt Hellas har å by på. Fine strender, høye fjell, masse historisk å se, og landskap som av og til minner om Toscana. Nafplion er en vakker by. Porto Heli er også en fin base. Dimitsana i fjellene (ta det ensporede toget). På nettsiden www.choosegreece.com er det mange bilder/informasjon. Ganske lett å komme seg hit fra Athen med båt, buss eller tog. (Greske turistsider har linker til buss og tog selskapene, men gererelt er buss å anbefale). Ellers har Lilleput reiser blant annet charterturer dit. Ellers vil jeg anbefale Chios. Ikke Hellas vakreste øy, men den har "noe" som gjør den helt spesiell. Kreta er jo et tips dersom en ikke vil øyhoppe. Vil da sterkt anbefale å leie bil i store deler av oppholdet. Masse å se. Ellers er det alltid moro å kjøre buss i Hellas. Rart hva som kan gå bra av ville manøvrer i trafikken egentlig.
Binke Skrevet 22. februar 2005 Forfatter #9 Skrevet 22. februar 2005 Takker for svarene! Var innom sidene til Lilleput i går, og ble veldig fristet... Tenker litt på å ta sen ferie (slutten av august). Er det fryktelig varmt der da? Eller er juli enda varmere? Sånn vanligvis, altså? (Forventer ikke at noen kan spå været! :-))
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #10 Skrevet 23. februar 2005 August er vanligvis veldig varmt ja. Vil si at temp. er omtrendt den samme som i juli. Men kommer litt an på hvor du er da. På Kreta blåser det vanligvis endel i august. SLutten av august/begynnelsen på september kan likevel være veldig fint. Slipper vanligvis regn i alle fall. Selv om du synes det er en velsignelse når du bor der... Har vært i området Peloponnes i begynnelsen av september en gang da det faktisk var veldig behagelig.
Morea Skrevet 23. februar 2005 #11 Skrevet 23. februar 2005 Ups. Det siste var da meg... Lilleput er et selskap jeg har hatt svært gode erfaringer med forresten. Slipper også unna de verste harry-turistene når en reiser med dem..
lene24 Skrevet 28. februar 2005 #12 Skrevet 28. februar 2005 Har bare vært på kos og på korfu, kos er en party øy, lite å oppleve, mens korfu er en helt fantastisk øy med masse å oppleve og se!!!! Misunner deg, hellas er et flott land
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå