Gå til innhold

Dere som er i gang med livsstilsendring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I forhold til mat og aktivitet, hva gjør dere?

Jeg går tur hver dag. Tenkte å trappe opp med trening først en dag i uken, deretter to. Flere har jeg ikke tid til.

Mat, som alltid har vært problemet mitt, har jeg begynt å:

-Spise to store måltider om dagen. 

-gulrøtter, frukt og herbalife shake ved behov. 

Prøver å slutte med sukker, og hsr foreløpig klart å redusere masse. Fra halvpose smågodt i uka til maks ti biter. Sksl prøve å ha sukkerfri mai :)

Gått ned 2 kg siden påske, og fem totalt siden midten av mars :D

Anonymkode: 65d55...7e0

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva spiser du når du sier to store måltid? :)

Anonymkode: 87f80...85f

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva spiser du når du sier to store måltid? :)

Anonymkode: 87f80...85f

Frokost i går f.eks, da spiste jeg to knekkebrød, to egg, halv avocado, litt brieost med jordbærsyltetøy på, to gulrøtter . Drakk te og et glass helmelk.

Til middag spiste jeg bare fire pizzastykker. Da ble jeg fysen på kvelden, og spiste en liten jogurt med musli og sukkererter. :) skulle hatt salat ved siden av, men var litt hektisk.

Skrevet

Jeg trener 3 dager i uken, de dagene spiser jeg mer. Spiser vanligvis 3 måltider, 1 lite og to store + ett lite til de dagene jeg trener. Spiste tidligere mye mellom måltidene, har sluttet med det (spiser kun litt eplechips hvis jeg blir veldig sulten mens jeg lager mat). Teller kalorier og holder meg under 1500 +  kalorier om jeg trener. Spiser en sjokolade (som jeg lager plass til i kaloriregnskapet) hver lørdag, i tillegg til en liten sjokoladebit hver kveld.

Skrevet (endret)

Dette blir jo veldig liten livsstilsendring, men jeg har begynt å tøye ut litt hver dag. :)

Målet er å bli mykere. 

I tillegg spiser jeg bare snop på lørdager. 

Endret av godjenten
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skaffet meg fitbit klokke, og prøver å få målene mine hver dag. 

Jeg har kuttet kraftig ned på sukkerinntaket. Spiser litt sjokolade i helgen. 

Jeg har byttet ut brød med knekkebrød.

Jeg har gått ned 4 kg siden nyttår. Jeg er ikke overvektig, men hadde lagt på meg 5-6 kg siste årene som jeg ville ha bort. 

Anonymkode: d504a...ea3

Skrevet

Spiste godteri nesten hver dag, nå kjenner jeg ikke på søtsuget lengere :)
Jeg har begynt å spise sunne måltider, og holder meg mett gjennom dagen.
Drikker ikke brus lenger, byttet ut med ZerOH-saft uten kalorier.
Festa/gikk ut på byen hver helg, drakk mye alkohol. Øl og drinker. Nå drikker jeg sjeldent alkohol.
Har begynt å trene 2-3 ganger i uka.
Begrenser godis-inntaket hvis jeg virkelig MÅ ha noe. Litt er lov, sålenge jeg holder meg i kaloriunderskudd.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Frokost i går f.eks, da spiste jeg to knekkebrød, to egg, halv avocado, litt brieost med jordbærsyltetøy på, to gulrøtter . Drakk te og et glass helmelk.

Til middag spiste jeg bare fire pizzastykker. Da ble jeg fysen på kvelden, og spiste en liten jogurt med musli og sukkererter. :) skulle hatt salat ved siden av, men var litt hektisk.

To stor måltid om dagen hørtes lite ut. Du burde helst ha 3 hovedmåltid (en porsjon. Frokost, lunsj, middag) og 2 mellommåltid (F.ek. Skyr, nøtter, frukt. Mellom frokost og lunsj, lunsj og middag) om dagen for å holde blodsukkeret jevnt. det er der kroppen liker seg best... dette vil også hjelpe på søtsuget. Bedre å spise mindre mat jevnlig, enn å pakke på med mye mat 2 ganger om dagen.... og altid drikk mye vann

Anonymkode: dc7b4...fb8

AnonymBruker
Skrevet

Drakk masse brus hver eneste dag, nå har jeg gått to uker uten og bare drukket vann :) Så slik sett har jeg trappet kraftig ned på sukkerinntaket, men prøver å kutte sukkeret i maten jeg spiser også. Prøver å spise sunnere og lage min egen mat hjemme. Prøver også å få inn trening noen dager i uken og skal begynne med å gå eller sykle turer. Brusen var første steg og det var overraskende lett, men alt det andre jeg ønsker å gjøre synes jeg er mer vrient å få inn...

Anonymkode: b94e7...0d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...