AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #1 Skrevet 15. april 2018 Det har seg slik at vi nå må flytte i en liten kjellerleilighet på 50 kvadratmeter og jeg er så usikker på om dette faktisk var lurt av oss. Vi må leie leilighet i Oslo, og med barn og begrenset budsjett er ikke dette enkelt. Men vi fikk til slutt en leilighet, ikke den typiske kjellerleiligheter, men med store vinduer i så og si alle rom. Vi har også en stor hage. Det er to ok soverom, men svært begrenset med stue/kjøkkenkrom. Vi må nok leie et par-tre år før vi forhåpentligvis kan kjøpe noe eget. Men tror dere dette går greit? Barnet er straks ett år. Har dere noen erfaringer? Anonymkode: ad459...de3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #2 Skrevet 15. april 2018 Bor i en kjellerleilighet nå med små vinduer og relativt liten plass med sønnen min på 3 måneder. Går greit nå, men kan tenke meg det blir dårlig plass når han blir eldre Anonymkode: 8227d...154
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #3 Skrevet 16. april 2018 Vi flyttet fra en sånn leilighet til en større da barnet vårt var 1,5 år. Det var uproblematisk da han var baby, men da vi flyttet merket vi at han satt pris på større plass til å leke og bevege seg på. Men dette kan jo kompenseres med å være mye ute. Anonymkode: 902d8...76c
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #4 Skrevet 16. april 2018 Vi bor på 50 kvm med søvnen vår på 2 måneder. Vi er 3 stk. Er trangt, pga litt trangt til badet og gangen er litt trang, ser frem til å etterhvert kjøpe et hus, men fungerer enn så lenge. Men vi har bare 1 soverom som er i minste laget. Med 2 soverom hadde det nok vært litt enklere Anonymkode: 2f8e3...e22
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #5 Skrevet 16. april 2018 Bor på 43 kvm med en på straks 4. Bor alene da, hadde vært utrolig dårlig plass til en voksen person til, men alt går jo når man må. Anonymkode: 4e047...44b
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #6 Skrevet 16. april 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har seg slik at vi nå må flytte i en liten kjellerleilighet på 50 kvadratmeter og jeg er så usikker på om dette faktisk var lurt av oss. Vi må leie leilighet i Oslo, og med barn og begrenset budsjett er ikke dette enkelt. Men vi fikk til slutt en leilighet, ikke den typiske kjellerleiligheter, men med store vinduer i så og si alle rom. Vi har også en stor hage. Det er to ok soverom, men svært begrenset med stue/kjøkkenkrom. Vi må nok leie et par-tre år før vi forhåpentligvis kan kjøpe noe eget. Men tror dere dette går greit? Barnet er straks ett år. Har dere noen erfaringer? Anonymkode: ad459...de3 Jeg bor i en knøttliten toroms med min snart-sjuåring og det går helt fint. Vi leier veldig rimelig, har et fantastisk uteområde og en nydelig husvert. (Husverten vurderer til og med å bygge om litt så leiligheten får to soverom, da vil vi kunne bo her i mange år til.) Leieprisen er det viktigste argumentet for å fortsette å bo her, alenemor på AAP betyr begrenset økonomisk frihet. Anonymkode: 86991...864
Gjest GoldenLioness Skrevet 16. april 2018 #7 Skrevet 16. april 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har seg slik at vi nå må flytte i en liten kjellerleilighet på 50 kvadratmeter og jeg er så usikker på om dette faktisk var lurt av oss. Vi må leie leilighet i Oslo, og med barn og begrenset budsjett er ikke dette enkelt. Men vi fikk til slutt en leilighet, ikke den typiske kjellerleiligheter, men med store vinduer i så og si alle rom. Vi har også en stor hage. Det er to ok soverom, men svært begrenset med stue/kjøkkenkrom. Vi må nok leie et par-tre år før vi forhåpentligvis kan kjøpe noe eget. Men tror dere dette går greit? Barnet er straks ett år. Har dere noen erfaringer? Anonymkode: ad459...de3 Går nok fint i starten. Blir nok trangt når ungen er rundt 2 for da er de ekstremt aktive og er overalt. Men med stor hage og når ungen begynner i bhg så vil det nok gå greit
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #8 Skrevet 16. april 2018 Vi bor 3 stk i Oslo(4åring) på 60 kvadrat, går foreløpig fint(sparer til nok EK, trenger veldig mye pga boligprisene). Men vi bor i ny leilighet i høyere etasje. Det jeg ville tenkt på er fukt og inneklima- få deg av avfukter(eller spør om dette er noe huseier kunne tenkt seg å tilby mtp å unngå fukt). Størrelsen går jo fint. Men inneklima må en følge med på i kjellerleiligheter spesielt. Anonymkode: 2dd15...64b
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #9 Skrevet 16. april 2018 43 minutter siden, GoldenLioness skrev: Går nok fint i starten. Blir nok trangt når ungen er rundt 2 for da er de ekstremt aktive og er overalt. Men med stor hage og når ungen begynner i bhg så vil det nok gå greit Neida, 50 m2 går helt fint også med 2åring. Mange i Oslo bor trangt/deler soverom osv, spesielt de som bor sentralt. Anonymkode: 2dd15...64b
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #10 Skrevet 16. april 2018 Bor på 35kvm i en stor by med samboer og barnet vårt på 1,5. Vi har ikke uteplass. Det er ganske høyt under taket, god planløsning og store vinduer, så det er ikke noe problem. Skal bo her til barnet er 3. Å bo slik du beskriver tror jeg vil gå helt fint, spesielt når dere har hage. Anonymkode: 1887b...433
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #11 Skrevet 16. april 2018 Er alenemor med ei på 7 år, har leilighet på 50kvm. Det går helt fint. Opplever det litt trangt, men må bare innrette seg og tenke ut noen lure løsninger til oppbevaring etc. Har forøvrig godt med bodplass. Har bodd her siden jeg gikk gravid. Så foreløpig har det gått fint i da 7 år Er mye ute da. Anonymkode: 039d1...69b
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #12 Skrevet 16. april 2018 Vi bodde i kjellerleilighet på 55m2 med store vinduer og veldig stor terasse når vi fikk barn. Det gikk veldig fint til barnet var ca 3år, da merket vi behovet for mer plass. For oss gikk det spesiellt på det å ha plass til gjester. Om sommeren gikk det fint da vi kynne være ute, men om vinteren hadde vi bare bordplass til en gjest. Men det var vi voksene som plagdes av at det var trangt, barnet var strålende fornøyd. Vi flyttet til 190m2, men barnet snakker fortsatt mye om hvor fint det var i det gamle huset vårt. Anonymkode: 97a99...bff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå