Paprika91 Skrevet 15. april 2018 #1 Skrevet 15. april 2018 Hei Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med å lære å lage god tofu her inne?
stan Skrevet 15. april 2018 #2 Skrevet 15. april 2018 Tofu er like mangfoldig som ost. De fleste innvandrerbutikker har, særlig de vietnamesiske. Men her er det noen oppskrifter https://www.goodhousekeeping.com/food-recipes/healthy/g2319/vegetarian-tofu-recipes/
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #3 Skrevet 16. april 2018 1. Press vannet ut av tofuen med hjelp av en tung overflate, papir eller kjøkkenhåndkle, og la det holde på noen minutter 2. Kutt tofuen i ønsket form 3. Lag marinade og mariner tofuen i romtemperatur i 15-60 min 4. Stek på ønsket måte; panne, ovn, eventuelt rå dersom du liker det Bare husk å kjøpe inn firm eller extra firm tofu Silketofu kan brukes til masse annet da Anonymkode: af32b...0fa
Gjest Geirfuglen Skrevet 20. april 2018 #4 Skrevet 20. april 2018 (endret) Tipper det ikke er oppskrifter TS mangler, men hvordan fikse god tofu. Jeg gjør det på en litt annen måte enn AB over. 1. Presser ut litt vann, kutter i ganske små biter. 2. Steker i olje på middels varme i JERNpanne, slik forsvinner mer vann 3. Har over 1 ss soppsoyasaus. Lar det frese litt. 4. Har over marinade. En enkel marinade er 1 ss soppsoya, 1 ts sesamolje, 1 ts crushed chili, 1 ts sennep (bruker dijon vanligvis), 1 ts brunt sukker. Stekes litt gylden. (Denne marinaden) er fin til en tofu på 200 g. Doble om du har tofu på 400 g.) Lykke til! Endret 20. april 2018 av Geirfuglen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå