Gå til innhold

Er det noen som forsker på luft forurensning forårsaket av fly?


Gjest PaN

Anbefalte innlegg

Jeg tror den ultimate årsaken til at polaren smelter er på grunn av alle flyene som kjører på tunge drivstoff og som ikke har noen miljødirektiver mot seg, bare se på flightradar24 og da kan man enkelt se hvor mange fly det er til enhver tid.

Det går da vel an å forske mer på dette en å skyte mot den middelsrike familie som trenger bilen for å komme seg frem, ingen middels  rik familie har råd til en tesla.

Kan noen gi meg linker eller info angående dette? For jeg begynte plutselig å tenke på det nå og tenker det hadde vært fint å lese litt om det, fordi det kan jo umulig være noen som ikke har forsket eller tenkt tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

8 frakteskip forurenser like mye som alle verdens biler gjør tilsammen. De går på ren tungolje. Der har du miljøverstingene som står for mesteparten av forurensingen. Flyene er bagateller i forhold. 

Anonymkode: b6e19...474

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fly har ubetydelige utslipp. Men sosialistene hater de som tjener penger så de angriper flyreiser.

Det er masse forskning på forurensning fra fly.

Men det vi bør fokusere på er lokal forurensning. Det dreper oss nå, i dag. Ikke om hundre år. Og løsningene på lokal forurensning løser også global forurensning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror de helst forsker på  hvordan flyene kan forurense mere (værmodifisering). Noe de forøvrig har holdt på med i mange år.

Anonymkode: a2891...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forskes mye på det, og det er velkjent at det betyr noe. Men problemet er i større grad under en viss grad av utvikling. Selv om trafikkveksten nå spiser opp de ulike gevinstene på kort sikt, så er alle parter i industrien i stor grad fokusert mot å få ned miljøbelastningen av flytrafikk, og man kan fort komme til å se en utvikling der fly er mer miljøvennlig enn andre transportformer. Det er fordelen med en rimelig globalt gjennomregulert industri. 

Og som en annen her nevnte, totalt motsatt av skipsfarten , som uten tvil utnytter sine muligheter knyttet til manglende regulering.Når vi nå klager på plast og  lager ekstraavgift på bæreposer og ønsker øke matsvinn for å minske emballasjebruk, så tar man ikke inn over seg at hoveddelen av plasten i havet kommer fra kommersielle skipping. 

Bilen ER en interessant faktor for miljødiskusjonen, siden minsking av bruken av bil: 1. senker lokal forurensning, 2. Senker belastning på veinettet og sparer mye i utvikling og drift av dette, 3. endrer utviklingen i byer. Og siden dette er ett delvis regulert område, med stor grad av personlig frihet, betyr det at fokuset mot privatbilen blir veldig mye mer publisert. (yrkes tafikk gjennomgår større endringer enn privatbilismen, men siden den er relativt regulert, ser man lite om det.)

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror de helst forsker på  hvordan flyene kan forurense mere (værmodifisering). Noe de forøvrig har holdt på med i mange år.

Anonymkode: a2891...65a

Det forskes en god del på værmodifisering; det er fordi det er backup planen hvis vi ikke klarer senke miljøbelastingen på andre måter. Og du har rett i at vi har drevet med det i mange år. Det er en grunn til at det alltid er sol i Moskva under 1. mai. Men vi vet ikke alle ulempene med geoengineering enda, og må forvente at hvis vi ender opp med å bruke denne typen teknikker, så vil det dukke opp ulemper man ikke forutså. 

Så hvis vi klarer å gjøre mindre endringer, så ville det vært bedre.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

8 frakteskip forurenser like mye som alle verdens biler gjør tilsammen. De går på ren tungolje. Der har du miljøverstingene som står for mesteparten av forurensingen. Flyene er bagateller i forhold. 

Anonymkode: b6e19...474

Kan du sende meg link på dette så jeg kan lese?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.4.2018 den 22.40, Apex skrev:

tunge drivstoff

Fly bruker de letteste fraksjonene fra oljen. Dette er forholdsvis rene typer drivstoff. Fly motorene er også svært effektive. Men som for alle forbrenningsmotorer blir det jo karbondioksid og nitrogenoksider. 

Dette bidrar til drivhuseffekten. 

Men flytrafikken og skipsfarten er jo en viktig del av forbruksøkonomien. Det er vel heller den vi bør fokusere på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...