Gå til innhold

Spise middag alene på restaurant på bursdagen sin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det veldig rart å sitte alene på restaurant, være pyntet og å ha med seg en gave til seg selv, og kanskje en bok å lese i etter hvert? 

Hvis du spiste middag alene på restaurant ville du hatt med deg noe?

Anonymkode: a6692...580

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes alt bortsett fra gaven hørtes ok ut jeg.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Først skulle si jeg nei, men herregud ro ned litt, gaven kan du legge igjen hjemme , og du kan vel la vær å overpynte deg med krone og kjole liksom. Eller er hensikten din å få oppmerksomhet og spørsmål og kanskje medynk om at du sitter alene på bursdagen din?

Det gjør ingenting å sette seg alene på restaurant å spise som de andre anonyme gjestene, med en bok, på hvilken som helst dag. Godt å skjemme seg litt bort på bursdagen sin med ekstra god mat, men du trenger vel ikke akuratt å flagge med at det er bursdagen din, det blir bare teit.

Anonymkode: 37ff1...42d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Forundret.. skrev:

Synes alt bortsett fra gaven hørtes ok ut jeg.

Ja, jeg kan jo åpne den hjemme liksom! Da er det jo som å dra på restaurant på andre dager, det er jo helt normalt. Jeg vet ikke hvorfor men jeg ville på en måte kombinere gaven med mat av en eller annen grunn, men samtidig vil jeg ikke bestille take out. 

ts

Skrevet

Tror jeg hadde droppet gaven. Ville syns ordentlig synd på en gjest om jeg så at h*n satt alene og åpnet en gave. Så litt rart. Tror jeg ville droppet boka også. Å gå ut og spise middag alene er jo innafor det. Er flere som gjør det da.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Først skulle si jeg nei, men herregud ro ned litt, gaven kan du legge igjen hjemme , og du kan vel la vær å overpynte deg med krone og kjole liksom. Eller er hensikten din å få oppmerksomhet og spørsmål og kanskje medynk om at du sitter alene på bursdagen din?

Det gjør ingenting å sette seg alene på restaurant å spise som de andre anonyme gjestene, med en bok, på hvilken som helst dag. Godt å skjemme seg litt bort på bursdagen sin med ekstra god mat, men du trenger vel ikke akuratt å flagge med at det er bursdagen din, det blir bare teit.

Anonymkode: 37ff1...42d

Haha! :fnise: 

Krone og kjole! Nei pyntet da mener jeg en kjole og å sminke meg litt, jeg bruker vanligvis ikke sminke så nei. Og medynk? Hvorfor skulle jeg trenge det! Jeg gleder meg, pyntingen ville jo vær for meg selv. Og jeg er enig med gaven, det virker litt rart, men av en eller annen grunn så jeg for meg å kombinere den med mat. Men jeg kan ta det når jeg kommer hjem igjen på kvelden! 

Kan jo heller dra innom noen butikker før jeg drar og spiser og kjøpe meg noe fint heller. Synes også det ble teit med den gaven, jeg vet ikke hva det var jeg fikk for meg her i sted, tenkte vel bare på hvordan det er når man feirer med andre. Også var det vel litt det der med hva jeg skulle gjøre når jeg sitter og spiser alene. :P 

ts

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Hadde heller bestilt mat hjem, å kost meg hjemme. Hadde følt alle så rart på meg om jeg var alene på restaurant.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Tror jeg hadde droppet gaven. Ville syns ordentlig synd på en gjest om jeg så at h*n satt alene og åpnet en gave. Så litt rart. Tror jeg ville droppet boka også. Å gå ut og spise middag alene er jo innafor det. Er flere som gjør det da.

Av nysgjerrighet, hvorfor ville du synes synd på personen da da? 

Og hva ville du gjort om du satt alene og spiste på restaurant? Når jeg er ute og reiser pleier jeg å enten bare se ut på verden og fundere, eller så skriver jeg i en bok eller leser en bok. 

ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært på retaurant alene, så det synes jeg høres koselig ut, men akkurat dette opplegget virker litt sært. 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av nysgjerrighet, hvorfor ville du synes synd på personen da da? 

Og hva ville du gjort om du satt alene og spiste på restaurant? Når jeg er ute og reiser pleier jeg å enten bare se ut på verden og fundere, eller så skriver jeg i en bok eller leser en bok. 

ts

Fordi det ble så åpenbart at personen måtte føle seg ensom. En åpner jo gaver med andre sånn normalt. Eller så hadde jeg tenkt at du var en skikkelig original :) hadde vel kommet litt an på hvordan holdningen din var. Uansett vil det nok vekke litt oppsikt om en sitter og åpner en gave alene på en restaurant. Kommer en inn med den, så regner vel de andre gjestene med at det vil komme en mottager etterhvert. Men om du ikke bryr deg om å bli lagt merke til av andre som vil stusse på ene eller andre måten så...

Etter som at du skal pynte deg regner jeg med at det er en litt fin restaurant, og det vil også se litt stusselig ut å sitte der pyntet å lese en bok etter middag. Det er jo ikke sånn at en ikke legger merke til litt spesielle ting i et lokale.

Hadde det vært på et mer avslappende sted som en café eller pub eller liknende, så hadde det ikke vært oppsiktsvekkende å hverken lese eller skrive. 

Skrevet (endret)
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg kan jo åpne den hjemme liksom! Da er det jo som å dra på restaurant på andre dager, det er jo helt normalt. Jeg vet ikke hvorfor men jeg ville på en måte kombinere gaven med mat av en eller annen grunn, men samtidig vil jeg ikke bestille take out. 

ts

Gaven var jo til deg selv så hvorfor ikke bare tenke over den og det at du skal pakke den opp når du kommer hjem.

Gå ut og kos deg du 😊👍

Det å være alene er ikke det samme som å være ensom.

Endret av Forundret..
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Fordi det ble så åpenbart at personen måtte føle seg ensom. En åpner jo gaver med andre sånn normalt. Eller så hadde jeg tenkt at du var en skikkelig original :) hadde vel kommet litt an på hvordan holdningen din var. Uansett vil det nok vekke litt oppsikt om en sitter og åpner en gave alene på en restaurant. Kommer en inn med den, så regner vel de andre gjestene med at det vil komme en mottager etterhvert. Men om du ikke bryr deg om å bli lagt merke til av andre som vil stusse på ene eller andre måten så...

Etter som at du skal pynte deg regner jeg med at det er en litt fin restaurant, og det vil også se litt stusselig ut å sitte der pyntet å lese en bok etter middag. Det er jo ikke sånn at en ikke legger merke til litt spesielle ting i et lokale.

Hadde det vært på et mer avslappende sted som en café eller pub eller liknende, så hadde det ikke vært oppsiktsvekkende å hverken lese eller skrive. 

Haha, herlighet! Hva har jeg tenkt på da jeg tenkte på det! :fnise: 

Jeg var så opphengt i når jeg skulle få tid til å åpne den gaven at jeg så meg helt blind på det! :P 
Jeg er jo helt enig i at det er sært å ha med seg en gave. Men jeg ville det skulle bli koselig, men så da får det bli i de sene kveldstimer etter jeg kommer hjem fra middag. :P 

5 minutter siden, Forundret.. skrev:

Gaven var jo til deg selv så hvorfor ikke bare tenke over den og det at du skal pakke den opp når du kommer hjem.

Gå ut og kos deg du 😊👍

Det å være alene er ikke det samme som å være ensom.

Det er sant! Det er nettopp det jeg har lært meg. Jeg pleide å være så forferdelig ensom, tålte ikke tanken på å sitte på restaurant å spise alene, hvor dum alle måtte tenke at jeg var, så dum og patetisk og verdiløs, det var helt ille, men nå tenker jeg at jeg skal prøve å kose meg. 

Og ja, jeg får ta det når jeg kommer hjem etterpå! Jeg er veldig spent på hva som er inni, jeg fikk en hyggelig dame som jobbet i butikken til å velge ut noe for meg, jeg sa litt hva jeg likte og hvilken prisklasse og sånt og om hun kunne anbefale meg noe og så pakke det inn, så er spent på om det blir skivebom eller hva. :P 

13 minutter siden, The Kitten skrev:

Jeg har vært på retaurant alene, så det synes jeg høres koselig ut, men akkurat dette opplegget virker litt sært. 

Ja, skjønner det! :P 

Når du drar alene, pleier du å lese, eller bare studerer du folk? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spiser alene og tar meg et glass vin alene støtt og stadig. Ikke på noen gourmetrestaurant, men der jeg får lyst til å sette meg. Har gjerne med en bok som jeg skriver i, liker å observere og bli inspirert.. Om folk synes det er rart synes jeg de er litt rare.. Nordmenn er jo for så vidt ganske konforme, de liker ikke å skille seg ut - meen, fuck that. :)

Anonymkode: 3a318...6d0

• Liker 4
Skrevet

La gaven være hjemme, men resten hørtes veldig fint ut! 

Jeg savner å kunne tilbringe tiden slik, alene i mitt selskap. Nå er det bare mas med kjæreste og hand unge som jeg alltid må ta hensyn til. 

Skrevet

Jeg tror jeg liker deg skikkelig godt Ts :) Du virker veldig søt og litt rar med positivt fortegn! 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er sånn Mr. Bean ville gjort. Og i tillegg bli overrasket og glad over gaven.

Anonymkode: 50cec...3ed

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sånn Mr. Bean ville gjort. Og i tillegg bli overrasket og glad over gaven.

Anonymkode: 50cec...3ed

Elsker Mr.Bean. Glimrende og intelligent humor.

Håper Ts blir overrasket og glad! Hun vet jo ikke hva den ansatte i butikken plukket ut :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har spist flere ganger aleine ute. Både lunch på kinarestauranter og middager på Egon. Velger Egon når jeg sksl det for der har de ofte bord som er litt «skjult». Det kan være litt flaut å få slike blikk «se på hun. Er her aleine». Men jo oftere jeg gjør deg jo mer driter jeg i det. Jeg er i 30 årene, har samboer og endel gode venner. Men av og til vil jeg være i fred. Har av og til med strikketøyet. Noen ganger etter middag går jeg på kino og ser en film jeg vil se :) 

men dropp gaven. 

Anonymkode: 2ce59...f65

• Liker 1
Skrevet

Jeg er relativt mye på litt fine restauranter (hva som er mye og hva som er fine er jo en definisjonssak, men det er nå en del hakk over Egons), og jeg ser ofte folk sitte alene. Jeg har aldri tenkt noe over det. Har spist ute flere ganger alene selv, når jeg er på reise. Det er det ingenting rart i!

Men dropp gaven, det blir rart.

AnonymBruker
Skrevet

Høres litt mr.bean ut😂

Anonymkode: e2f36...ed2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...