AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #1 Del Skrevet 15. april 2018 Jeg skriver bare for å få lagt dette fra meg et sted. Det har kommet en ny ansatt der jeg jobber, som jobber i administrasjonen. Hun er ganske innpåsliten blitt. Jge trenger ikke omgs henne, så det er greit og bra. Men imellom må jeg innom kontoret og der sitter hun. Hun pleier å si ting som "Å, men der er du. Ikke se så flott ut, for jeg vet du er opptatt." Eller hun sier "Å, du er så kjekk at det er vondt å se på." Jeg syns det er slibrig og vet ikke hvor jeg skal se eller hva jeg skal gjøre. Enkelte andre på jobben mener jeg skal slå til og "benytte sjansen" fordi hun er "villig" og "tagbar." Men jeg er faktisk en trofast fyr og ikke tiltrukket til den typen damer som hun er. (Jeg syns faktisk ikke hun er den vakreste typen dame, heller. ) Om jeg var tiltrukket så er jeg faktisk fortsatt i et forpliktende forhold og ikke interessert i å såre den jeg er aller mest glad i livet, nest etter datteren vår. Jeg ville ikke vært utro. Men andre gliser og sier jeg er en tøffelhelt... Uansett, nå er det blitt så ille at jeg gruer meg faktisk til å gå på jobb i morgen, for hva om jeg blir sendt innom kontoret med tegninger el. lign.som skal arkiveres. Da treffer jeg henne.. Det er bare hun som jobber med dette, så jeg kan ikke velge å snakke med andre, heller. Jeg vet jeg krisemaksimerer, men det er ekkelt. En dag her i forrige uke, var sjefen tilstede på kontoret da hun flørtet og så at jeg var avvisende. Så sier han, litt ut i luften "Ja, hvis ikke du slutter å spøke nå [navnet hennes] , så må jeg gi han der et metoo-skjema." Han sa det på en måte som gjorde at hun sluttet og jeg vet han forstod meg. Han skjønte at det ikke var spøk hun holdt på med, men slibrigheter. Det er fint å vite at sjefen stilte opp og han vil komme til å tro meg om jeg klagde på hennes oppførsel, for han hørte det selv. Men det hjelper liskom ikke. Jeg må jo uansett tilbake på jobben i morgen. Ville bare skrive det ned et sted, for tør ikke å snakke med min kjære om det. Og det gnager på meg. Anonymkode: 21927...8f6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #2 Del Skrevet 15. april 2018 Snakk med sjefen din om det, slik at han kan gi henne klar beskjed om at hun må slutte med det hun gjør mot deg. Anonymkode: 615da...13d 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 15. april 2018 #3 Del Skrevet 15. april 2018 (endret) Har hun fortsatt etter at sjefen påpekte det? Hvis hun fortsetter nå til uken ville jeg tatt en prat med sjefen. Hvis du tør så kan du jo også si til henne at du ikke er interessert, at du har kjæreste og barn og at du ikke vil at hun skal gjøre det. Ellers lar du sjefen ta praten. Endret 15. april 2018 av solmåneogstjerner 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 15. april 2018 #4 Del Skrevet 15. april 2018 Bra sjefen din er obs og sa det han gjorde. Hmmm, vanskelig å helt vite hva du skal si som får henne til å kutte ut. Kommer ikke på annet enn at du får gjøre ærender ditt på kontoret hennes så kort som mulig, aldri svare på samme måte, men bare være kort og forretningsmessig. Vise med kroppsspråk eller 'oppgitt sukk' at du er lei av kommentarene hennes. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #5 Del Skrevet 15. april 2018 tror han fikk sagt det tydelig sist, så gå på jobben i morgen med pågangsmot, og gled deg. Anonymkode: 470c8...076 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 15. april 2018 #6 Del Skrevet 15. april 2018 Fortsetter hun etter at sjefen så fra, så snakk med sjefen om det. Så får han ta tak i det på en ordentlig måte. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Almond Skrevet 15. april 2018 #7 Del Skrevet 15. april 2018 Men hva gjør og sier du når henne sier slike ting til deg? Smiler du til henne? Slutt med det. «Ler» du? Slutt med det. Tuller du med noe tilbake? Slutt med det. Tipper hun gir seg etter 2-3 ganger om du ser sur ut og ser dumt på henne uten å si nor som helst 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #8 Del Skrevet 15. april 2018 Hjelpe meg, er du mann eller mus? (Eller kjerring?) Si det til henne, for svarte! Anonymkode: 7d679...618 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #9 Del Skrevet 15. april 2018 Hun blir sikkert dritflau hvis du sier i en saklig tone at du ikke liker oppmerksomheten hennes. Anonymkode: d68da...6a7 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 15. april 2018 #10 Del Skrevet 15. april 2018 3 minutter siden, Eneri skrev: Bra sjefen din er obs og sa det han gjorde. Hmmm, vanskelig å helt vite hva du skal si som får henne til å kutte ut. Kommer ikke på annet enn at du får gjøre ærender ditt på kontoret hennes så kort som mulig, aldri svare på samme måte, men bare være kort og forretningsmessig. Vise med kroppsspråk eller 'oppgitt sukk' at du er lei av kommentarene hennes. Han svarer ikke på samme måte da han allerede har skrevet at han er dritt lei. Det skal virkelig ikke være sånn at hun fortsetter og at han må finne seg i det! At han er avvisende har han allerede skrevet. Hun oppfører seg uakseptabelt og sjefen må ta tak i det om det fortsetter. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #11 Del Skrevet 15. april 2018 Hvorfor sier du ikke bare noe direkte til henne? "Kan ikke du plis bare legge av den flørtende tonen? Det er skikkelig irriterende. Foreslår du gir deg mens leken er god" Anonymkode: 7da02...126 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #12 Del Skrevet 15. april 2018 6 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Har hun fortsatt etter at sjefen påpekte det? Hvis hun fortsetter nå til uken ville jeg tatt en prat med sjefen. Hvis du tør så kan du jo også si til henne at du ikke er interessert, at du har kjæreste og barn og at du ikke vil at hun skal gjøre det. Ellers lar du sjefen ta praten. Jeg har ikke vært oppe på kontoret igjen, foreløpig. Så det vet jeg ikke om hun kommer til å gjøre. Jeg har til nå ikke snakket med henne om dette for ikke å gi inntrykk av at jeg merker noe til flørtingen og bare virker heeelt uintressert. Men hvis hun blir verre, må jeg jo si noe. Hun snakker på en sånn måte at hvis jeg sa noe i stil med å avvise henne, så ville hun kunne beskylde meg for å tillegge henne følelser/holdninger hun ikke har. Sjefen selv kalte det jo for spøking. Men han skjønte det var tydelige undertoner. Jeg kan tenke meg hun er damen som ville skrike opp og leke uskyldig og si jeg hadde skitne holdninger og inbiller meg ting... Så til nå har jeg bare latt som jeg ikke hører eller er så tom i toppetasjen at det hun sier går meg hus forbi. At jeg ikke legger merke til det, rett og slett. Men det er jo vanskelig når hun alltid legger vekt på at "Å, der er du, igjen..."med sukkersøt stemme. Jeg burde nok snakket med henne selv før jeg ber sjefen si noe. Anonymkode: 21927...8f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #13 Del Skrevet 15. april 2018 Når hun er så direkte så er det jo ikke akuratt vanskelig å avvise og si fra heller da. Hvorfor sier du ikke "Du, ærlig talt, de der kommentarene dine passer seg ikke i det hele tatt. Det er ubehagelig og uproft og jeg vil ikke høre det mer!" Anonymkode: 022e0...47e 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #14 Del Skrevet 15. april 2018 Det der er seksuell trakasering. Klamre deg til #metoo kampanjen. Anonymkode: d78bf...f84 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #15 Del Skrevet 15. april 2018 6 minutter siden, Almond skrev: Men hva gjør og sier du når henne sier slike ting til deg? Smiler du til henne? Slutt med det. «Ler» du? Slutt med det. Tuller du med noe tilbake? Slutt med det. Tipper hun gir seg etter 2-3 ganger om du ser sur ut og ser dumt på henne uten å si nor som helst Jeg smiler ikke og ler ikke. Jeg bare ser ned og syns det er kleint. Eller jeg ser litt ut i luften og later som jeg ikke fikk det med meg. Jeg har også sett dumt på henne mange ganger. Jeg svarer aldri på det. Jeg snakker bare om hvorfor jeg er der og leverer, eller tar imot, ting. Anonymkode: 21927...8f6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #16 Del Skrevet 15. april 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun blir sikkert dritflau hvis du sier i en saklig tone at du ikke liker oppmerksomheten hennes. Anonymkode: d68da...6a7 Jeg har vurdert å gjøre det. Men som sagt tror jeg hun vil snu det mot meg. Jeg har sett denne typen kvinne i aksjon før, når de plutselig er offeret og er helt uskyldsrene engler selv, fordi noen sier fra. Sånn at den andre har misforstått alt eller er en gris som har trodd hun er intressert. For hun er jo bare "hyggelig." Anonymkode: 21927...8f6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Almond Skrevet 15. april 2018 #17 Del Skrevet 15. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg smiler ikke og ler ikke. Jeg bare ser ned og syns det er kleint. Eller jeg ser litt ut i luften og later som jeg ikke fikk det med meg. Jeg har også sett dumt på henne mange ganger. Jeg svarer aldri på det. Jeg snakker bare om hvorfor jeg er der og leverer, eller tar imot, ting. Anonymkode: 21927...8f6 Ja da er det ikke så mye mer du får gjort en å 1- si til henne at hun skal slutte, 2- fortelle dette til lederen din. «Fint» å høre at noe andre en kvinnene opplever dette, beklager det TS 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 15. april 2018 #18 Del Skrevet 15. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke vært oppe på kontoret igjen, foreløpig. Så det vet jeg ikke om hun kommer til å gjøre. Jeg har til nå ikke snakket med henne om dette for ikke å gi inntrykk av at jeg merker noe til flørtingen og bare virker heeelt uintressert. Men hvis hun blir verre, må jeg jo si noe. Hun snakker på en sånn måte at hvis jeg sa noe i stil med å avvise henne, så ville hun kunne beskylde meg for å tillegge henne følelser/holdninger hun ikke har. Sjefen selv kalte det jo for spøking. Men han skjønte det var tydelige undertoner. Jeg kan tenke meg hun er damen som ville skrike opp og leke uskyldig og si jeg hadde skitne holdninger og inbiller meg ting... Så til nå har jeg bare latt som jeg ikke hører eller er så tom i toppetasjen at det hun sier går meg hus forbi. At jeg ikke legger merke til det, rett og slett. Men det er jo vanskelig når hun alltid legger vekt på at "Å, der er du, igjen..."med sukkersøt stemme. Jeg burde nok snakket med henne selv før jeg ber sjefen si noe. Anonymkode: 21927...8f6 Vet hun at du har kjæreste? Hvis ikke kan du f eks si, neste gang du er der, 'Beklager, har litt dårlig tid, skal spise lunch med kjæresten min'. Eller noe slikt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #19 Del Skrevet 15. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun snakker på en sånn måte at hvis jeg sa noe i stil med å avvise henne, så ville hun kunne beskylde meg for å tillegge henne følelser/holdninger hun ikke har. Sjefen selv kalte det jo for spøking. Men han skjønte det var tydelige undertoner. Jeg kan tenke meg hun er damen som ville skrike opp og leke uskyldig og si jeg hadde skitne holdninger og inbiller meg ting... Anonymkode: 21927...8f6 Nei, dette er den vanlige reaksjonen til menn som flørter diffust, f.eks legger hånden på sin underordnede sin hånd når han skal "hjelp/vise hun noe" mens han ser ned i toppen hennes for å skimte puppene og stryker hun intimt på siden av magen, eller kommer med andre diffuse men flørtende og upassende kommentarer og oppførsel. Denne kvinnen er jo 100% direkte i sin flørt og sin ordbruk, så det går ikke an å spille uskyldig og si at det er du som innbiller deg det da. Dessuten har jo flere på jobben deres lagt merke til det og også kommentert det i plenum , så om hun skulle dra "jeg er uskyldig og du innbiller deg noe her"-kortet så er det bare å minne hun på at dere er flere som har tatt det opp med henne og kommentert det for henne. Anonymkode: 022e0...47e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #20 Del Skrevet 15. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg burde nok snakket med henne selv før jeg ber sjefen si noe. Det har du helt rett i. Normal oppførsel er først å forsøke å snakke andre til rette, før storslegga tas fram. Anonymkode: 7d679...618 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå