Gå til innhold

Hva tenker du om de som ikke vil ha/liker barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gremmes av tanken på å få barn.. Hva tenker du om det?

Anonymkode: b5e88...917

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av og til "Fornuftig!" og andre ganger "Kunne aldri tenkt meg et liv uten barn. De vet ikke hva de går glipp av!" 

• Liker 4
Skrevet

Jeg syntes det er helt greit at andre ikke ønsker å få egne barn. Derimot syntes jeg ikke noe om de som konstant føler for å presisere ovenfor andre hvor mye de hater barn.

• Liker 18
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gremmes var en litt rar måte å si det på, men hva andre velger har ikke jeg noe med tenker jeg. Har selv barn, og har aldri kunnet tenke meg å vært foruten dem. Hadde jeg derimot skulle levd en gang til, er både jeg og min mann enige om at vi kanskje hadde valgt å ikke få barn...

• Liker 1
Skrevet

Ditt liv, dine valg.

Siden jeg elsker barn så kan jeg ikke forstå deg der. Men godta det kan jeg, helt uten å stille spørsmål.

Gjest Balian d'Ibelin
Skrevet

Jeg tenker at de er svært fornuftige mennesker og flere burde gjøre som dem. Er alt for mange uegnede kvinner og menn som blir foreldre.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel ikke barna jeg gremmes over, men heller alle partnerbyttene, med barn i alle kanter og følgene hos barna av dette. Hadde vi hatt en mer "konservativ" familiekultur" her til lands, ville nok jeg og blitt far. Men den gang ei. Dog helt ok å ikke ha barn heller.  

Anonymkode: 2d17a...b86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Horselady skrev:

Gremmes var en litt rar måte å si det på, men hva andre velger har ikke jeg noe med tenker jeg. Har selv barn, og har aldri kunnet tenke meg å vært foruten dem. Hadde jeg derimot skulle levd en gang til, er både jeg og min mann enige om at vi kanskje hadde valgt å ikke få barn...

Kan jeg spørre hvorfor?

AnonymBruker
Skrevet

Helt greit, så lenge man ikke lager et nummer ut av at man hater barn. 

Anonymkode: a3a15...880

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gremmes av tanken på å få barn. Jeg finner rett og slett tanken lite forlokkende. 

Jeg hater ikke barn, jeg har bare ikke noe behov for å omgås dem. 

Alt ansvaret det innebærer, samt alt man må( i alle fall bør, selvom mange desverre gir f) gi avkall på. 

Grunnen til at jeg spør er at jeg har fått inntrykk av at mange blir provoserte av det.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke fan barn mellom 5 og 9 år. Vet ikke, men synes de er irriterende... Alt de prater om er totalt uinteressant. 

Men så har jeg to barn selv på 1 og 3, så jeg kommer jo dit om et par år selv. 

Jeg kunne ikke hatt et liv uten barn, men jeg forstår godt hvorfor andre velger å være barnløse. 

Anonymkode: 6078f...16a

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvorfor?

Vi fikk barn veldig tidlig og føler vel at vi har gått glipp av endel. I tillegg har vi barn med noen utfordringer som krever ekstra oppfølging. Om vi hadde valgt å ikke få barn, så har vi iallefall ville ventet endel år. 

Gjest boblebrist
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke fan barn mellom 5 og 9 år. Vet ikke, men synes de er irriterende... Alt de prater om er totalt uinteressant..

Anonymkode: 6078f...16a

Dette er faktisk en av grunnene til at jeg lurer på om unger ikke er noe for meg. Jeg har ikke akkurat en engels tålmodighet. Men kanskje jeg ville følt det annerledes med egne barn. 

For å svare på trådens tema så legger jeg meg lite opp i hva andre liker og ikke liker. At noen velger å være barnløse synes jeg er helt ukontroversielt, spesielt nå til dags. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er bra. Verden er overbefolket. Det er det største problemet vi sliter med nå.  Så at noen tar i et tak for å hjelpe til med dette problemet. Det står det stor respekt av. 

Anonymkode: 8efc1...fd3

• Liker 1
Skrevet

Tenker at folk er ulike. Noen liker det ene enten det er barn eller ei, biltype, mat, reisemål, om man bor i byen eller på landet, noen vil ha praktiske jobber, andre teoretiske.

Å velge et liv uten barn er selvfølgelig helt ok. Heller det enn å føle at man MÅ få barn, og deretter egentlig ikke trives med situasjonen (selv om man sannsynligvis er glad i barnet). Fritt valg!

• Liker 3
Skrevet

Skal ikke ha barn.

Skulle ønske det var enklere å treffe folk av samme oppfatning.
Slektninger og barndomsvenner har for det meste alle barn nå, og det er utrolig slitsomt å måtte høre på de dørgende kjedelige historiene deres, eller se alle de totalt uinteressante bildene de plent skal vise.
Kvinner som ikke kan eller vil ha barn er enda sjeldnere, i løpet av mitt liv har jeg møtt to.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at de er akkurat som meg.

Anonymkode: 65d6e...3ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om folk ikke vil ha barn så er jo det helt opp til dem. Jeg har andre ting å tenke på enn andres valg i livet. De fleste er faktisk sånn.

Anonymkode: 1493b...7de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, boblebrist skrev:

Dette er faktisk en av grunnene til at jeg lurer på om unger ikke er noe for meg. Jeg har ikke akkurat en engels tålmodighet. Men kanskje jeg ville følt det annerledes med egne barn. 

For å svare på trådens tema så legger jeg meg lite opp i hva andre liker og ikke liker. At noen velger å være barnløse synes jeg er helt ukontroversielt, spesielt nå til dags. 

Det er garantert noe helt annet med dine egne. Jeg synes mine barn er helt fantastiske små mennesker, men helt ærlig så synes jeg at alle andres barn er utrolig slitsomme og irriterende. Særlig de veslevoksene! Det som er irriterende med andres barn er bare søtt og sjarmerende med mine. (For deg og andre er de sikkert grusomt irriterende). 

Utfordringen kan være at man må forholde seg til barnas venner, men man klarer vel oftest å klistre på et smil de timene man har besøk ;-)

Anonymkode: d84dd...72a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Nuttery skrev:

Jeg syntes det er helt greit at andre ikke ønsker å få egne barn. Derimot syntes jeg ikke noe om de som konstant føler for å presisere ovenfor andre hvor mye de hater barn.

Dette. Jeg tenker de som sier de hater barn bare er utrolig lite intelligente og antageligvis svært umodne. Var ikke så veldig opptatt av unger jeg heller før jeg fikk mine egne, men hater....blir for dumt. Men om man ikke ønsker barn så er det en helt fair ting som er opp til hvert enkelt menneske. Jeg bryr meg lite om det. 

Anonymkode: eee89...5d1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...