kermit123 Skrevet 15. april 2018 #1 Skrevet 15. april 2018 (endret) Morn! Har en stekeovn jeg sliter med å få skikkelig ren. Har prøvd dedikert ovnsrens to ganger, den siste der jeg lo rensen ligge i 3-4 timer først. Prøvde også den innebygde damprense-funksjonen til stekeovnen, uten hell. Er fortsatt igjen noen flekker nederst og på sidene. Noen som har tips på hva jeg kan gjøre for å fjerne de siste restene? Er mest sannsynlig sukker/karamell eller noe fra kakebaking som har festet seg. Endret 7. desember 2021 av kermit123
kermit123 Skrevet 27. mai 2018 Forfatter #2 Skrevet 27. mai 2018 Bumper denne jeg Har prøvd JIF ovnsrens i mellomtiden, uten at det hjalp så mye. Ser for meg at stålull kan gjøre susen, men er det OK å bruke det på overflatene i en stekeovn, unntatt glasset?
Million Skrevet 28. mai 2018 #3 Skrevet 28. mai 2018 Jeg har samme problem, så jeg følger gjerne med på svarene du får her. Har skrubbet og skrubbet og prøvd hele batteriet jeg har av ulike rengjøringsmidler, til ingen fuckings nytte. Har sånne brunsvidde flekker på noen av stekeovnsbrettene også. Skurte dem så hardt en gang (med skuresvamp) at jeg fikk vondt i armen i mange dager etterpå. Hjalp heller ikke, flekken er der ennå. Ingen husmor-råd har heller hjulpet, det kan jeg si med en gang, før noen kommer med disse "natron og eddik" rådene sine....
Fjompen Skrevet 28. mai 2018 #5 Skrevet 28. mai 2018 Bakepulver og vann. Evt en micrifiberklut for glass.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #6 Skrevet 28. mai 2018 37 minutter siden, Million skrev: Jeg har samme problem, så jeg følger gjerne med på svarene du får her. Har skrubbet og skrubbet og prøvd hele batteriet jeg har av ulike rengjøringsmidler, til ingen fuckings nytte. Har sånne brunsvidde flekker på noen av stekeovnsbrettene også. Skurte dem så hardt en gang (med skuresvamp) at jeg fikk vondt i armen i mange dager etterpå. Hjalp heller ikke, flekken er der ennå. Ingen husmor-råd har heller hjulpet, det kan jeg si med en gang, før noen kommer med disse "natron og eddik" rådene sine.... 35 minutter siden, Mkigjen skrev: bakepulver 34 minutter siden, Fjompen skrev: Bakepulver og vann. Evt en micrifiberklut for glass. Anonymkode: 15c86...069
Million Skrevet 28. mai 2018 #7 Skrevet 28. mai 2018 (endret) Bakepulver funker ikke! Har prøvd det flere ganger. På den ene stekeplata fikk jeg vekk noe, sikkert tilfeldig, for på den andre kunne man ikke se at man hadde prøvd å rengjøre den engang...! Det var med en sånn bakepulver-smørje som jeg smurte på etter råd, og lot virke en stund før jeg skurte bakeplaten(e). Endret 28. mai 2018 av Million
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #9 Skrevet 29. mai 2018 Salmiakk tar det. Fyll vann i en langpanne, ha i salmiakk og sett ovnen på rundt 100 grader. La stå å dampe en stund før du lar ovnen kjøles ned før du tar å skrubber med skuresvamp. Husk å lufte godt! Anonymkode: d584c...d92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå