*Bumblebee* Skrevet 15. april 2018 #1 Skrevet 15. april 2018 Hei! Jeg har typisk kombinasjonshud, blir fort blank utover dagen og har store porer. Men er også "stram i maska" og klør osv etter rens hvis jeg ikke bruker fuktighetskrem med én gang. Får kviser iblant, mest sannsynlig hormonelt. Jeg innser nå etter å ha brukt billig lòrealantiage krem fra butikk at jeg må investere i gode produkter, huden har blitt enda verre etter bruken av lòreal-kremen Jeg er over 30 så ønsker tips om gode produkter som motvirker aldring og kan forbedre hudstrukturen min, håper noen kan anbefale meg noen (Ps. Har fått prøver fra filorga, likte de men det er jo relativt dyrt da..er merket så bra at det forsvarer prisene?)
Emalje Skrevet 15. april 2018 #2 Skrevet 15. april 2018 Er selv under 30, men kjenner meg igjen i beskrivelsen du gir. Det er andre gang jeg refererer til denne bloggen her i forumet, men jeg stoler på disse: http://pudderdaaserne.dk/anti-age/ Kanskje det er noen gode råd å få der? Synes de skriver veldig realt og kritisk. Også med en "less is more"-holding, i motsetning til mange andre skjønnhetsbloggere jeg har kommet over. De lager noen egne basisprodukter, men tror bare de er til salgs i Danmark. Jeg prøver t-zone peelingen deres for tiden, en krem med bha-syre man kan bruke under fuktighetskrem eller alene 1-2 ganger om dagen. Den skal hjelpe på de store porene i tillegg til svarte hudormer. Har brukt den for kort til å "anmelde" den selv, men den har i hvert fall fått veldig god kritikk alle stedene jeg har lest. De sammenligner den med et Paula's choice-produkt, og dét tror jeg i hvert fall man kan få tak i i norske nettbutikker. De har også en seksjon for gode råd her: http://pudderdaaserne.dk/de-gode-raad/
^^Belle^^ Skrevet 16. april 2018 #3 Skrevet 16. april 2018 Jeg kan anbefale merket The Ordinary på det aller sterkeste. De har gode, ingrediensfokuserte produkter, som er grisebillig. Egentlig altfor billig, all den tid jeg er bombesikker på at flere enn meg ville ha betalt det dobbelte og mer til for produktene deres. Fukt er det viktigste, for all hud. Jeg ville prøvd meg på hyaluronsyre derfra (ikke en syre-syre, men en fuktighetsgivende ingrediens), og en fuktighetskrem oppå der. Natural Moisturizing Factors + HA er god, men så lenge du har en fuktighetskrem som huden din tåler, så er det nesten hipp som happ. Fuktighetskremens kanskje viktigste egenskap er å forsegle godsakene inn, noe hyaluronsyre MÅ bli, ellers vil huden din bli tørrere. Det hjelper jo selvsagt også om fuktighetskremen fukter, og gjør huden myk og fin. Min erfaring er at ''godsakene'' (som i mitt hode er aktive ingredienser, som vit c, anti-rynke ingredienser eller andre ting som HA-syre) ikke får gjort så mye i en fuktighetskrem fordi det er så lite av det. Da er det bedre å bruke et serum for å få full effekt av godsakene. Men ja, HA-syre for fukt, og enten retinoid eller azelaic acid for hudstruktur ville jeg prøvd først.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2018 #4 Skrevet 16. april 2018 15 hours ago, *Bumblebee* said: Hei! Jeg har typisk kombinasjonshud, blir fort blank utover dagen og har store porer. Men er også "stram i maska" og klør osv etter rens hvis jeg ikke bruker fuktighetskrem med én gang. Får kviser iblant, mest sannsynlig hormonelt. Jeg innser nå etter å ha brukt billig lòrealantiage krem fra butikk at jeg må investere i gode produkter, huden har blitt enda verre etter bruken av lòreal-kremen Jeg er over 30 så ønsker tips om gode produkter som motvirker aldring og kan forbedre hudstrukturen min, håper noen kan anbefale meg noen (Ps. Har fått prøver fra filorga, likte de men det er jo relativt dyrt da..er merket så bra at det forsvarer prisene?) Det finnes ingen vitenskap bak hudprodukter, så du ødelegger sannsynligvis hudens eget forsvar like mye som du gjør noe bra for huden. Istedetfor at huden din klarer seg på egen hånd, bryter du ned hudens naturlige evne med kremer og huden blir avhengig av kremene for at den skal overleve Det er ikke det at du har brukt billigkremer som er problemet, det er de negative konsekvensene av å bruke hudprodukter som begynner å vise seg i ansiktet ditt og lager problemhud Om du vil motvirke aldring er styrketrening det som holder deg ung lengst Anonymkode: 4211f...f57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå