Digni Skrevet 15. april 2018 #1 Del Skrevet 15. april 2018 Hvordan takler/fungerer deres samliv og hverdag? Jeg er selv 30 år og samboer. For å gjøre en laaang historie kort har jeg vært inkontinent hele livet. På dagtid klarer jeg meg ganske bra og med lette produkter. På natten har jeg behov for mer beskyttelse. Har vært mange runder hos leger, spesialister og andre uten spesielt hell og har etterhvert akseptert tingenes tilstand. Samtidig, kommer sjansen til å bli bedre tar jeg den med begge hender. Jeg opplever vel egentlig ikke at det er et veldig stort problem for samboeren min. Det ligger nok mer hos meg selv. Føles dessverre ikke spesielt sexy når det knaker i kladder og annet når man skal lure seg over til hun som ligger ved siden for litt kos... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 15. april 2018 #2 Del Skrevet 15. april 2018 Hva slags inkontinensutstyr bruker du på nattestid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Digni Skrevet 15. april 2018 Forfatter #3 Del Skrevet 15. april 2018 8 minutter siden, Nuttery skrev: Hva slags inkontinensutstyr bruker du på nattestid? Jeg bruker stort sett bleier på nattestid + kladd/ laken. Har også uridom, men er ikke så veldig glad i det. Dama gjør ikke noe av det, men det blir jo litt mer styr/planlegging enn man skulle ønske når man helst vil være spontan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #4 Del Skrevet 15. april 2018 Hei Digni! jeg er selv inkontinent, og vet hva du snakker om. Jeg trenger riktignok ikke ekstra beskyttelse på natten så har ikke de samme utfordringene som deg der. For meg har det viktigste vært å snakke med og dele det med samboeren min så det ikke blir en greie man ikke kan snakke om. Vet det ikke er det mest sexy, men kunne vært langt verre! Anonymkode: eeead...6a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Digni Skrevet 15. april 2018 Forfatter #5 Del Skrevet 15. april 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Digni! jeg er selv inkontinent, og vet hva du snakker om. Jeg trenger riktignok ikke ekstra beskyttelse på natten så har ikke de samme utfordringene som deg der. For meg har det viktigste vært å snakke med og dele det med samboeren min så det ikke blir en greie man ikke kan snakke om. Vet det ikke er det mest sexy, men kunne vært langt verre! Anonymkode: eeead...6a7 Hei anonym. Hyggelig å høre fra en i samme situasjon! Takk for tipset. Vi er nok mer der at dette ikke er noe som snakkes om.. Og enig, sexy er det ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 15. april 2018 #6 Del Skrevet 15. april 2018 51 minutter siden, Digni skrev: Jeg bruker stort sett bleier på nattestid + kladd/ laken. Har også uridom, men er ikke så veldig glad i det. Dama gjør ikke noe av det, men det blir jo litt mer styr/planlegging enn man skulle ønske når man helst vil være spontan. Er det muligheter for å legge et stikklaken over kladden? For å minimere lyden selve kladden lager, og minske følelsen av å ligge på en kladd, altså skape en mer normal situasjon. Har dessverre ingen gode løsninger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Digni Skrevet 15. april 2018 Forfatter #7 Del Skrevet 15. april 2018 18 minutter siden, Nuttery skrev: Er det muligheter for å legge et stikklaken over kladden? For å minimere lyden selve kladden lager, og minske følelsen av å ligge på en kladd, altså skape en mer normal situasjon. Har dessverre ingen gode løsninger. Med stikklaken så tenker du på et som ikke dekker hele sengen men som man kan legge over på midten f. eks? Jo, det kan jo kanskje funke. Men da er det selvfølgelig faren for at det blir vått Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 15. april 2018 #8 Del Skrevet 15. april 2018 Synd å lese at dere strir med slikt. Jeg har småbarn som sniker seg oppi hos osd så jeg bruker vanntett strekklaken i senga vår på 180 for å redde madrassen fra uhell om det kommer fra den ene eller den andre veien. Vil tipse dere om ikea sitt strekklaken som er vanntett. Ikke knitrer det og det finnes i mange størrelser. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #9 Del Skrevet 15. april 2018 Du dusjer, legger deg på hennes side, har sex. Etterpå går du på badet og ordner deg for natten, og så legger deg på din side av sengen. Jeg tror både mannen og jeg tenker sex allerede før vi legger oss, de gangene det skjer, uten at det blir feil jeg har egentlig aldri tenkt over det, kanskje vi bare er veldig kjedelige. Men kjedelig funker for oss Anonymkode: e3909...9de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #10 Del Skrevet 15. april 2018 Vi har også et sånt fra Ikea, pga barn i sengen. Men etter noen kok så løsner plasten og det blir ikke helt tett lenger. Om en voksen tisser seg tom, så tviler jeg på at det holder og snakker vi om uhell hver natt, så vil de ikke vare lenge Anonymkode: e3909...9de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Digni Skrevet 15. april 2018 Forfatter #11 Del Skrevet 15. april 2018 5 minutter siden, Forundret.. skrev: Synd å lese at dere strir med slikt. Jeg har småbarn som sniker seg oppi hos osd så jeg bruker vanntett strekklaken i senga vår på 180 for å redde madrassen fra uhell om det kommer fra den ene eller den andre veien. Vil tipse dere om ikea sitt strekklaken som er vanntett. Ikke knitrer det og det finnes i mange størrelser. Takk for tips:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Digni Skrevet 15. april 2018 Forfatter #12 Del Skrevet 15. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi har også et sånt fra Ikea, pga barn i sengen. Men etter noen kok så løsner plasten og det blir ikke helt tett lenger. Om en voksen tisser seg tom, så tviler jeg på at det holder og snakker vi om uhell hver natt, så vil de ikke vare lenge Anonymkode: e3909...9de Ok, godt å vite. Nå er det sånn at jeg har annen beskyttelse så det er aldri sånn at sengen er klissvåt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 15. april 2018 #13 Del Skrevet 15. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har også et sånt fra Ikea, pga barn i sengen. Men etter noen kok så løsner plasten og det blir ikke helt tett lenger. Om en voksen tisser seg tom, så tviler jeg på at det holder og snakker vi om uhell hver natt, så vil de ikke vare lenge Anonymkode: e3909...9de Åh? Det eneste minuset jeg har opplevd med dem er at de tar lang tid på å tørke etter vask. Derfor har vi flere. Vi har tre stk som vi bytter på til den store sengen. Og så har jentungen tre stk til hennes seng. Alle fungerer flott. Men igjen det blir nok kanskje ikke helt det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 15. april 2018 #14 Del Skrevet 15. april 2018 Vaske anvisningen er forresten 60 grader så hvis du kokevasker det så er kanskje det grunnen til at det ikke holder? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Digni Skrevet 15. april 2018 Forfatter #15 Del Skrevet 15. april 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du dusjer, legger deg på hennes side, har sex. Etterpå går du på badet og ordner deg for natten, og så legger deg på din side av sengen. Jeg tror både mannen og jeg tenker sex allerede før vi legger oss, de gangene det skjer, uten at det blir feil jeg har egentlig aldri tenkt over det, kanskje vi bare er veldig kjedelige. Men kjedelig funker for oss Anonymkode: e3909...9de Hei:) Ja, det er som regel prosedyren. Ikke noe galt med kjedelig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #16 Del Skrevet 15. april 2018 Jeg har et lignende problem: jeg driter på meg. Men hva i all verden er "kladd", som nevnes her? Anonymkode: dc1d5...c27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Digni Skrevet 15. april 2018 Forfatter #17 Del Skrevet 15. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har et lignende problem: jeg driter på meg. Men hva i all verden er "kladd", som nevnes her? Anonymkode: dc1d5...c27 Kladd er en slags engangs-madrassbeskyttelse. Google så ser du. Men vet ikke hvor gunstig det er i din situasjon. I hvert fall ikke om du bare skal bruke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 15. april 2018 #18 Del Skrevet 15. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et lignende problem: jeg driter på meg. Men hva i all verden er "kladd", som nevnes her? Anonymkode: dc1d5...c27 Finnes i forskjellige størrelser, her er en: https://www.apotek1.no/produkter/sengekladd-85x90cm-1stk-888612p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #19 Del Skrevet 15. april 2018 11 minutter siden, Digni said: Kladd er en slags engangs-madrassbeskyttelse. Takk for opplysningen, det hadde jeg aldri gjettet. Snodig å bruke et ord som betyr "klump" og "klabb" om dette. Eller blir det til en klump i løpet av natta, kanskje? Anonymkode: dc1d5...c27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Digni Skrevet 15. april 2018 Forfatter #20 Del Skrevet 15. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for opplysningen, det hadde jeg aldri gjettet. Snodig å bruke et ord som betyr "klump" og "klabb" om dette. Eller blir det til en klump i løpet av natta, kanskje? Anonymkode: dc1d5...c27 Haha, nei det går som regel greit. Som du ser over kommer de også som vaskbare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå