AnonymBruker Skrevet 15. april 2018 #1 Skrevet 15. april 2018 Hei. Noen her som vet hvordan det blir hvis samboeren har vert innen barnevernet med sitt barn for ca 1 år siden eller mer, med tanke på at vi vil ha barn selv. De er ikke i barnevernet nå lenger. Anonymkode: 01af0...b0a
Gjest GoldenLioness Skrevet 15. april 2018 #2 Skrevet 15. april 2018 Kommer vel an på grunnen. Men om han ikke følges opp lenger så er er vel det en grunn?
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #3 Skrevet 17. april 2018 Snakke med en 11 åring uten tolk, snu ord til det motsatte og presser folk. Jeg kunne fortsette det, men det gjør meg illsint. Til dere som har blind tillit i systemet. Ta dere tid å se litt nærmere på denne tematikken. Vi er ikke uten feil og jeg persønlig hadde håpet at det hadde vært ikke så en skremmende opplevelse. Ikke bare for oss foreldere. Anonymkode: c4c37...3ea
mjauritz Skrevet 17. april 2018 #4 Skrevet 17. april 2018 Hvis far/barn ikke lenger har foregående tiltak eller oppfølging så kommer de ikke til å automatisk starte ny undersøkelse fordi du er gravid. Med mindre far ble fratatt omsorgen for barnet, da kan det jo være grunn til å undersøke hvis han skal bli pappa på nytt. Men så nei, ikke med mindre noen sender en bekymringsmelding
Skadeskutt Skrevet 17. april 2018 #5 Skrevet 17. april 2018 Kommer helt an på årsaken til at han har hatt med barnevernet å gjøre. Men generelt sett er ikke barnevernet ute etter å lage problemer. Dersom de vil ha en samtale med dere så ta i mot samtalen. Har selv hatt oppfølging av barnevernet pga psykisk sykdom og de var veldig hyggelig og hjelpsom. Er fortsatt syk, men de har trekt seg ut fordi de mener jeg handler etter barnas beste og skjermer dem veldig godt fra sykdommen så de er ikke lenger involvert. Jeg ba faktisk om at de fortsatte å følge meg, min eks og mine barn for de hadde vært en god støtte. Men de så ikke hensikten i det og mente at familievernkontoret kunne overta den biten. Uansett. Ikke bruk tid på å tenke på dette. Enten vil de sjekke ut situasjonen eller så ser de ikke noen grunn til det. Uansett går det nok bra. Forutsatt at det ikke er snakk om at din mann har utsatt barnet sitt for omsorgssvikt. Da vet jeg ikke hvordan de forholder seg til at han får et til barn. 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #6 Skrevet 17. april 2018 På 15.4.2018 den 18.35, AnonymBruker skrev: Hei. Noen her som vet hvordan det blir hvis samboeren har vert innen barnevernet med sitt barn for ca 1 år siden eller mer, med tanke på at vi vil ha barn selv. De er ikke i barnevernet nå lenger. Anonymkode: 01af0...b0a De er nok dessverre ute av bilde. Mannfolk burde vært overvåket de også når de fikk nye barn med andre. Men er kun kvinnen som blir nøye fulgt opp igjennom legetimer og div. Anonymkode: 5c467...bf6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #7 Skrevet 17. april 2018 Jeg vil tro de sjekker dere, men så lenge dere er gode omsorgspersoner, har dere ingenting å frykte Anonymkode: 756bf...7e7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #8 Skrevet 17. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil tro de sjekker dere, men så lenge dere er gode omsorgspersoner, har dere ingenting å frykte Anonymkode: 756bf...7e7 Vil tro? Hva du vil og ikke betyr ikke at barnevernet gjør dette. Er de ute av bildet, så må de ha en bekymringsmelding for å sjekke noe som helst! Det er ikke rart noen får mistro til barnevernet når det blir lagt ut sånn desinformasjon! Er en sak avsluttet så er det ikke sånn at de holder et øye på folk resten av livet! Slutt å svar om dere ikke vet vær så snill. Anonymkode: f292f...5b4 6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #9 Skrevet 17. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vil tro? Hva du vil og ikke betyr ikke at barnevernet gjør dette. Er de ute av bildet, så må de ha en bekymringsmelding for å sjekke noe som helst! Det er ikke rart noen får mistro til barnevernet når det blir lagt ut sånn desinformasjon! Er en sak avsluttet så er det ikke sånn at de holder et øye på folk resten av livet! Slutt å svar om dere ikke vet vær så snill. Anonymkode: f292f...5b4 Ikke vet? Jeg har vært i en liknende situasjon, så ta det litt rolig Anonymkode: 756bf...7e7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #10 Skrevet 17. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke vet? Jeg har vært i en liknende situasjon, så ta det litt rolig Anonymkode: 756bf...7e7 Så de avsluttet en sak hos deg og sto på døra igjen uten at noen hadde meldt bekymring? Er det det du sier? Anonymkode: f292f...5b4 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #11 Skrevet 17. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så de avsluttet en sak hos deg og sto på døra igjen uten at noen hadde meldt bekymring? Er det det du sier? Anonymkode: f292f...5b4 Nei, de ringte Anonymkode: 756bf...7e7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #12 Skrevet 17. april 2018 Etter en hvis tid kommer det i arkivet. Jeg trur det vær etter åtte år. Her de virkelig denne tid å gjennopprette det? Anonymkode: c4c37...3ea
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #13 Skrevet 17. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, de ringte Anonymkode: 756bf...7e7 Uten å ha mottatt bekymringsmelding? Da burde du ha oppsøkt advokat, for de har ikke lov til det. Anonymkode: f292f...5b4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #14 Skrevet 17. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uten å ha mottatt bekymringsmelding? Da burde du ha oppsøkt advokat, for de har ikke lov til det. Anonymkode: f292f...5b4 Jeg oppsøkte ikke advokat. Hadde ikke bruk for det, da jeg har hatt en god tone med barnevernet hele tiden. Kommunen jeg kommer ifra er svært liten og alle kjenner alle. De ringte vel for å høre hvordan det stod til. Den gangen vi hadde behov for barnevernet, tok vi selv kontakt med dem Anonymkode: 756bf...7e7 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #15 Skrevet 17. april 2018 Samboeren til ei venninne ble meldt til barnevernet av eksen som han har barn sammen med. Skjedde ingenting da hun fikk barn sammen med han. Anonymkode: cc825...fb2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #16 Skrevet 17. april 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter en hvis tid kommer det i arkivet. Jeg trur det vær etter åtte år. Her de virkelig denne tid å gjennopprette det? Anonymkode: c4c37...3ea Hva kommer i arkivet? Jeg er i arkivet etter en bekymringmelding. Anonymkode: cc825...fb2
Edie Skrevet 17. april 2018 #17 Skrevet 17. april 2018 Ryddet for innlegg av utestengt bruker, brukerdebatt og svar til dette. Edie, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #18 Skrevet 17. april 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg oppsøkte ikke advokat. Hadde ikke bruk for det, da jeg har hatt en god tone med barnevernet hele tiden. Kommunen jeg kommer ifra er svært liten og alle kjenner alle. De ringte vel for å høre hvordan det stod til. Den gangen vi hadde behov for barnevernet, tok vi selv kontakt med dem Anonymkode: 756bf...7e7 Da blir det litt annerledes om de ringte for av den årsaken. Jeg tenkte på at de ikke har lov til å opprette noen ny sak før de har mottatt bekymringsmelding. Da avklarte vi en misforståelse. Anonymkode: f292f...5b4
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 17. april 2018 #19 Skrevet 17. april 2018 De må ha en ny sak (fra en bekymringsmelding eller fra foreldre som selv tar kontakt) for å kontakte dere. Så nei, en gammel sak fra farens første barn kommer ikke til å "bli med" til deres felles barn.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2018 #20 Skrevet 17. april 2018 Ts her. tusen takk for alle svar. Veldig hjelpsomt🙂🙂 Anonymkode: 01af0...b0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå