Gå til innhold

Meglerens ordbok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på husjakt og har bitt meg merke i hva meglerens beskrivelser egentlig betyr...

"Koselig/trivelig" : Trangt, merkelig planløsning, sannsynligvis også gammelt.

"Sjarmerende": Gammel og merkelig planløsning.

"Effektiv planløsning", "Arealeffektiv leilighet" : SUPERTRANGT! Bitteliten leilighet!

"Innholdsrik": Ekstremt mange rom i merkelige størrelser hvor alle trenger oppussing. 

"Høy standard" Akkurat så høy standard som minstekravet. 

"Velholdt" Huset ser veldig gammeldags ut, men den gamle damen som bodde her har tatt godt vare på alt, derfor trenger du ikke pusse opp den stygge kjøkkeninnredningen fra 1978"

Noen flere?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Meglere jobb er å selge boligen til høyest mulig pris, det er klart at han har interesse av å vinkle ting positivt. Hadde det vært du som skulle solgt hadde du heiet på han/henne.

Anonymkode: 2484f...3ac

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meglere jobb er å selge boligen til høyest mulig pris, det er klart at han har interesse av å vinkle ting positivt. Hadde det vært du som skulle solgt hadde du heiet på han/henne.

Anonymkode: 2484f...3ac

Klart det! Det forstår jeg som alle andre. Jeg prøver å ha det litt moro her, jeg setter ting på spissen. :) Dette var altså ikke en tråd som skulle sette et kritisk blikk på meglere, men heller en tråd om hvordan meglere må vinkle de tristeste utgangspunkt til noe positivt. 

• Liker 2
Skrevet

I Trondheim:

«Utsikt over Fosenalpene» - Ehhhh alper og alper fru Blom.. Det er heller små fjellknauser spør du meg... 

«Utsikt over fjorden» - Det var i en DnB-annonse hvor huset lå i innlandet ved Jonsvatnet (altså en innsjø).... 

«Fjordgløtt»: Mhm, dvs man må stå på en krakk og legge hodet på snei, daaa ser man et glimt av Trondheimsfjorden... 

Hehe og det er mange flere! Ler ofte av boligannonser jeg 😅 

AnonymBruker
Skrevet

Selger har brukt/benyttet rommet som soverom/kontor/stue: Rommet er ikke godkjent som oppholdsrom.

Boligen har potensiale: Slitt, gammeldags, mulighet for fukt, trenger sannsynligvis mye oppussing.

Stort oppusingsbehov: Riv skiten. Hvis du er heldig er selve konstruksjonen i orden.

Eksempler fra Trondheim:

"Sentrumsnær beliggenhet" - Utenfor bomringen, minst ti minutter i bil fra sentrum.

"Hagen har fine solforhold" - På kartet ihvertfall, der man ikke ser at hele tomta skråner mot nord.

Anonymkode: 3dfe3...85c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...