Gå til innhold

Skal jeg skifte merke eller forbli på det jeg går på?

Basementart

Anbefalte innlegg

I morgen skal jeg til legen for å muligens skaffe meg nye p-piller. Har gått på Loette i snart 3 måneder men har nå småblødd i snart 3 uker og begynner å bli temmelig lei av det. (Fikk bekreftet av gynekolog at dette er en vanlig bivirkning som mest sannsynlig vil forsvinne etter hvert).

Har også fått noe nedsatt sex-lyst.

Har tidligere gått på p-sprøyten og la voldsomt på meg, legen har derfor rådet meg til å gå på lavdose p-piller for å unngå at jeg går opp i vekt.

Burde jeg skifte merke?

Hvilket anbefaler dere?

Har tenkt på Yasmin og Cerazette. Noen som har gått opp i vekt av disse merkene? Andre bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bytter snart fra Loette til Cerazette........ Synes heller ikke noe særlig om Loette, av de grunnene du beskriver. Jeg synes hvertfal det er verdt et forsøk, og har fått anbefalt Cerazette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av Yasmin fikk jeg pigmentforandringer i huden. Så de slutta jeg på med en eneste gang.

Ellers hadde jeg ingen andre bivirkninger, men det er jo så individuelt, at du må nesten prøve deg fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 mnd er litt liten tid å teste ut piller på har jeg fått høre. Det er etter de 3 første mnd at endel bivirkninger gir seg. Men mulig dette ikke stemmer..

Selv har jeg brukt trionetta i 5 år. Hadde en periode for et år siden der jeg testa ut yasmin, men disse var ikke noe bra for meg. Gikk tilbake til Trionetta.

Byttet for 1 mnd siden til cerazette siden disse er uten østrogen (det er litt østrogen i Loette tror jeg). Merker ikke stort til skiftet egentlig. Nå har jeg brukt de så kort tid at det er ikke så lett å oppdage så mye enda :)

Men tar du et søk så er det et par tråder ang cerazette her inne.

Anbefaler ikke Troinetta,da disse har mye hormoner og jeg gikk opp fryktelig mye i vekt av de. Håper det skal orden seg nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen!

Ser ut som det blir Cerazette om ikke legen min mener at jeg bør gå videre på Loette en stund til. Har også hørt at man bør gå over 3 måneder før man vet om bivirkningene vedvarer..

Vet ikke helt hva som plager meg mest.. blødningene eller den manglende sexlysten? Tror de går litt oppi hverandre... får ikke så lyst til å ha sex når jeg småblør hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Etter min mening vil du ha minst like mye mellomblødninger med Cerazette. En av grunnene til at Loette (og p-piller generelt) inneholder østrogen er for å hindre at mellomblødninger oppstår. Uten noe østrogen er sannsynligheten for å få mellomblødninger større.

De legene som har peiling anbefaler å gå opp i østrogendose dersom man synes mellomblødningene er plagsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått i 5 år på Yasmine og har aldri hatt noen problemer med dem. Anbefales på det varmeste :) Har ikke gått opp i vekt, og fått mindre kviser (synes jeg vertfall,har vært en del unormalt plaget).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom akkurat hjem fra legen.

Valget falt på Yasmin. Forhåpentligvis vil dette gjøre sånn at blødningene mine forsvinner... Får vente og se, må jo først gå ferdig på brettet med Loette jeg holder på med. 15 piller igjen..

Får smøre meg med tålmodighet! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må regne med at kroppen skal bli vant med et pillemerke de første månedene..og det tar faktisk litt tid før kroppen har de helt inne i "systemet". De fleste p-piller har slike bivirkninger, uregelmessige blødninger, humørsvingninger osv til alt stabiliserer seg..4-5-6 måneder. Andre piller vil mest sannsynlig gjøre det samme med kroppen din de første månedene, og du er på'n igjen..

Derfor syns jeg å bytte p-piller etter tre måneder pga noen mellomblødninger virker rart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg hadde ikke gjort det om ikke legen min hadde rådet meg til det.

Nå skal det sies at jeg har blødd i over 3 uker i strekk og de siste 2-3 dagene har jeg blødd kraftigere og kraftigere til tross for at jeg er midt i brettet.

Jeg har hatt mellomblødninger før men ikke på samme måten som dette, heller ikke med smerter.

Dette er en av grunnene til at legen min rådet meg til å bytte til Yasmin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...